پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 17:54   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40348صفحه نخست » متروچهارشنبه، 27 آذر 1392 - 17:30
خرید 1000 تن ریل توسعه خط یک قطار شهری مشهد در سال 92
  
ترابر نیوز:

 

ترابر نیوز | با تصویب اعضا در دهمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد، 1000 تن ریل مورد نیاز توسعه خط یک قطار شهری مشهد به صورت ترک تشریفات خریداری می‌شود.
 
 کمال سروی‌ها، رییس شورای اسلامی شهر مشهد در دهمین جلسه این شورا با اشاره به قرار گرفتن در هفته پژوهش گفت: اهمیت پژوهش بر کسی پوشیده نیست و با توجه به اینکه شورای چهارم در ابتدای راه است لذا باید سیاست‌گذاری‌های ما بر اساس پژوهش صورت گیرد تا نتایجش برای شهر و مردم مطلوب و مفید باشد.
 
وی اظهار کرد: در پژوهش‌ها ما باید با توجه به ابعاد دینی و ملی حرکت کنیم و با گنجاندن نگاه ایرانی اسلامی، به سمت تولید پژوهش‌های محصول محور و کاربردی حرکت نماییم.
 
وی با اشاره به فرا رسیدن روز حمل و نقل عمومی افزود: در شهرداری مشهد 6 سازمان ترافیک، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، قطار شهری، حمل و نقل بار و پایانه‌ها زیر نظر معاونت حمل و نقل و ترافیک مشغول فعالیت هستند که به تفکیک خدماتی را در حوزه حمل و نقل عمومی ارائه می‌کنند.
 
رییس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: زحمت‌کشان حوزه حمل و نقل شهرداری مشهد زحمات فراوانی را برای ارئه خدمات مناسب و به موقع به زائران و مجاوران انجام می‌دهند به طور مثال دو هفته قبل که دمای مشهد به زیر صفر رسیده بود و با توجه به یخ زدن و ژله‌ای شدن سوخت اتوبوس‌ها در این دما، زحمات شبانه پرسنل این واحد برای در مسیر گرفتن اتوبوس‌ها قابل تقدیر است.
 
سروی‌ها با بیان اینکه باید در پژوهش‌های شورا و شهرداری به حوزه حمل و نقل عمومی به صورت ویژه‌ای پرداخته شود، تصریح کرد: اگر در پژوهش‌هایمان به حمل و نقل عمومی بپردازیم اثربخشی خوبی در کاهش ترافیک، صرفه‌جویی در وقت مردم و کاهش آلودگی هوا خواهد داشت که باید شورای چهارم در راستای انجام پژوهش‌های کاربردی برای روان ساختن ترافیک مشهد گام بردارد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه از دوشنبه هفته آینده و با فرا رسیدن روز اربعین شاهد ورود کاروان‌های پیاده به مشهد خواهیم بود، افزود: از اربعین تا روز چهل و هشتم کاروان‌های پیاده زیارتی از شهرهای مختلف وارد مشهد خواهند شد که تعداد آن‌ها از 50 هزار نفر سال‌های قبل به حدود 200 هزار نفر در سال جاری افزایش خواهد داشت.
 
رییس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: شهرداری باید امسال قوی‌تر از گذشته و با برنامه‌ریزی منسجم در کنار گروه‌های مردمی به استقبال و پذیرایی از زائران اقدام نمایند و به سازمان پایانه‌ها هم توصیه می‌کنم تا با یک برنامه‌ریزی قوی برای بازگشت انبوه زائران به شهرهای خود از عصر روز شهادت امام رضا (ع)، باعث سربلندی در مقابل این امام رئوف و میهمانانش شوند.
 
 
تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی حوزه حمل و نقل تحقق مدیریت یکپارچه شهری است
 
اما نطق پیش از دستور دهمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد را محمد آصفی یزدی ایراد کرد. این عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد در ابتدای سخنان خود گفت: شورای چهارم با طرح گفتمان انقلاب اسلامی و عدالت‌خواهی در آغاز راه خدمت به زائران و مجاورین مرقد نورانی ثامن‌الحجج(ع) قرار دارد و این شورا مصمم است سربازی جان بر کف برای تحقق منویات امامت و ولایت تا کارامدی نظام اسلامی را به اثبات برساند.
 
وی اظهار کرد: امروز مردم مشهد با رای به شورای چهارم از آنان می‌خواهند گفتمان انقلاب اسلامی، الگوی جهاد و دفاع مقدس را در شهر بهشت به معنای واقعی کلمه جاری سازند و آماده‌اند تا در همه مراحل تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، اجرا، نظارت و ارزیابی مشارکت کنند.
 
آصفی یزدی افزود: مردم به دنبال حل مشکل اشتغال و مسکن فرزندان خود هستند اما از سویی دیگر انتظار دارند در تعامل با مدیران شهری عزت نفس و کرامت انسانی‌شان حفظ شود و من معتقدم اگر سیستم مالی و اداری شفاف‌سازی شود و توزیع عادلانه خدمات صورت پذیرد مشارکت واقعی مردم محقق خواهد شد.
 
وی با اشاره به روز حمل و نقل عمومی عنوان کرد: امروزه وسایل حمل و نقل به عنوان خانه دوم مردم به ویژه در شهرهای بزرگ تلقی می‌شود و به نظر می‌رسد تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی این حوزه، تحقق مدیریت یکپارچه شهری باشد.
 
 
منظر شهری شهر بهشت منطبق بر شئونات اسلامی باشد
 
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در شرایطی که برای هر حوزه از مسائل شهر مشهد، چند نهاد و دستگاه و مجموعه خارج از شورا و شهرداری نیز دخیل هستند روز به روز بر مشکلات این شهر افزوده خواهد شد و عدم تحقق تعهدات دولت در زمینه حمل و نقل مشهد نیز بار ترافیکی سنگینی را به این شهر تحمیل کرده است.
 
آصفی یزدی افزود: توسعه پارکینگ‌های عمومی، گسترش حمل و نقل پاک درون شهری، بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی و بهبود کیفیت حمل و نقل شهری و ارتقای فرهنگ ترافیک شهروندی در دستور کار شورای چهارم است.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه منظر شهری مشهد باید با شهر بهشت منطبق باشد، تصریح کرد: مسوولان باید از نمایش تصاویر مستهجن در تابلوهای تبلیغاتی، فروش تابلوها و تابلو فرش‌ها با تصاویر به دور از شئون اسلامی در اطراف حرم مطهر و امثال آن جلوگیری کنند.
 
در ادامه این جلسه دستور کار اول مبنی بر نظریه شماره 9 مورخ 30 آبان ماه 92 کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر و رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار در خصوص شرح وظایف و اختیارات پیشنهادی این کمیسیون با تبدیل بند 8 آن به دو بند مجزا، در قالب 10 بند به تصویب رسید.
 
از جمله وظایف و واختیارات کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر گنجانده شده در قالب بندهای این مصوبه می‌توان به بررسی و رائه راهکارهای مناسب، پیگیری برنامه‌های اجرایی طرح تفصیلی در راستای تسریع در اجرای پروژه کمربند سبز و تملک اراضی حاشیه‌ای، جلب مشارکت‌های مردمی به منظور تسریع در پیشبرد ساماندهی و رسیدگی به مناطق کم برخوردار اشاره کرد.
 
 
هیات امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد کامل شد
 
دستور کار دوم دهمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد رای‌گیری برای انتخاب سه نفر از اعضای هیات امنای مرکز پژوهش‌های شورا از نخبگان خارج شورا بود که به ترتیب حجت‌الاسلام دکتر احمد ترابی، مهندس مهدی وکیلی و دکتر علیرضا باوندیان با 25، 21 و 18 رای به عضویت هیات امنا مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب شدند.
 
اما در ادامه این جلسه با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقرر شد مبلغ 25 میلیارد ریال جهت انجام تعهدات شورای سوم در راستای کمک به 95 مسجد که تشکیل پرونده آن‌ها انجام شده است در سال جاری اختصاص یابد و همچنین راهکارهای کمک به مساجد برای اختصاص ردیف بودجه در بودجه سال 93 اندیشیده و تدوین گردد.
 
دستور کار چهارم جلسه دهم شورای شهر در مورد به رای گذاشتن طرح کمیسیون فرهنگی اجتماعی در مورد پیوست فرهنگی اجتماعی پروژه‌های شهری بود که به تصویب نرسید اما در مقابل طرح پیشنهادی کمیسیون برنامه و بودجه و امور اداری در این مورد به تصویب رسید.
 
 
خرید ریل‌های توسعه خط یک قطار شهری مشهد
 
همزمان با روز حمل و نقل، آخرین دستور کار جلسه این هفته شورای چهارم خرید ریل قطار شهری با ترک تشریفات بود که به تصویب رسید. معاون برنامه‌ریزی شرکت قطار شهری مشهد در این باره گفت: برای خرید ریل توسعه خط یک قطار شهری مشهد تاکنون دو مناقصه برگزار شده است که به دلیل عدم ارائه پیشنهاد این مناقصه‌ها باطل شد.
 
جواد صاحبکار افزود: با پیگیری‌های لازم توانستیم با یک شرکت که صد درصد سهام آن متعلق به قرار گاه خاتم‌الاوصیاء است، برای خرید این ریل‌ها از یک شرکت اسپانیایی به واسطه‌گری یک شرکت ترک به توافق دست یابیم.
 
وی اظهار کرد: سازه تونل خط یک قطار شهری مشهد با 80 درصد پیشرفت فیزیکی آماده ریل‌گذاری است و 5 – 4 ماه آینده که ریل‌ها به مشهد برسد، بهترین زمان برای انجام این کار است.
 
رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری به عنوان مخالف این لایحه پیشنهادی شهرداری گفت: ترک تشریفات راهی برای ایجاد مفسده بوده و احتمال خطار در این امر زیاد است و شهردار مشهد هم به ما قول داده‌اند که دیگر از این موضوع برای واگذاری پیمان‌ها استفاده نکنند.
 
جواد ستاری افزود: اگر این شرکت متقاضی همکاری جهت خرید ریل بود چرا در مناقصه شرکت نکرده است؟
 
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در پاسخ به این پرسش گفت: در مورد برخی تجهیزات شرکت‌های کمی ارائه دهنده خدمات هستند و با تبلیغات مناقصه هم نمی‌توان رقابتی در این زمینه ایجاد کرد و با حضور یک شرکت هم عملا مناقصه معنی پیدا نمی‌کند.
 
مهدی امامی میبدی افزود: با این وجود ما با این شرکت که وابستگی کاملی به قرارگاه خاتم الاوصیا دارد به توافق قیمتی رسیده‌ایم و تعلل در این کار باعث به تعویق افتادن راه‌اندازی توسعه خط یک خواهد شد.
 
در نهایت با تصویب این لایحه مقرر شد، 1000 تن ریل مورد نیاز توسعه خط یک قطار شهری مشهد با اعتبار یک میلیون و 180 هزار و 620 یورو خریداری گردد که این اعتبار از بودجه سال جاری شرکت قطار شهری مشهد تامین خواهد شد.
 
منبع:تین نیوز
تعداد بازدید: 739 ،    
  
کلیدواژه ها: مترو مشهد


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  آرزوهایی که آب با خود می‌برد/ مرگ ۱۱۵۲ نفر بر اثر غرق شدگی در یک سال
  چرا پوتین از آغاز بازنده جنگ اوکراین بوده است
  اقتصاد روسیه با پایان جنگ اوکراین سقوط خواهد کرد
  پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان / رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  واکنش سیدحسن هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به خودکشی پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  چشم انداز جالبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه تحریم‌ها وجود ندارد / اگر ترامپ پیروز شود تندروی در منطقه زیاد می‌شود؛ البته اگر در ایران به این نتیجه برسند که مذاکره کنند، شاید بتوانند با ترامپ صحبت کنند / باید اول با امریکایی‌ها در منطقه کنار بیایم تا آن‌ها نیز منافع ما را در عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس به رسمیت بشناسند
  تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس / ۹ نفر جان باختند
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  دریای خزر سالانه ۲۵۰ نفر را به کام مرگ می‌‎کشاند
  روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا / گفتگو برای آتش بس منطقه‌ای نانوشته
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  همانطور که ترامپ برجام را خراب کرد، ما هم یک فرصت برای بازگشت داشتیم، اما آن را از دست دادیم / اصلاً برایم قابل فهم نیست که چرا با اف. ای. تی. اف مشکل دارند / تیم فعلی یکی از ضعیف‌ترین ترکیب‌های وزارت خارجه تاریخ است؛ وقتی آدمی به توانایی ظریف وجود دارد چرا سراغ دیگران می‌روند؟ / دولت آدم مناسب مذاکره را پیدا کند
  تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است / مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد
  نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  چالش جدید بایدن در منطقه؛ ایران و روسیه چگونه تجربه‌ها و فناوری‌های نظامی در جنگ اوکراین و خاورمیانه را به اشتراک گذاشتند؟
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
  در ده سال گذشته 11 هزار ایرانی در دریا غرق شده اند
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  هدف اصلی «ایران رود»؛ گسترش حمل و نقل دریایی و ایجاد آبراهه کشتیرانی
  جاده لردگان- ایذه بوی مرگ می دهد
  تصادف منجر به فوت در محور لردگان به ایذه
  کشتار در تالار «کروکوس» روسیه / مهاجمان، ۶۲ نفر را کشتند / کاخ سفید: اوکراین دخالتی در حمله تروریستی نداشته / کی‌یف: این حمله تروریستی کار نیروهای ویژه روسیه است / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت
  تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۷٠ متر رسید
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  آمار‌های تکان‌دهنده از قربانیان حوادث رانندگی نوروز در ۱۰ سال اخیر / نوروز ۱۴۰۳ رکورد مرگبارترین نوروز ۱۰ سال اخیر را می‌شکند؟
  ورق زدن رویایی قدیمی به نام ایران رود
  افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
  تماشا کنید: ۶ چالش خارجی ایران در ۱۴۰۳ / از احتمال پیروزی ترامپ تا توسعه طلبی‌های باکو
  توافق حوثی ها با روسیه و چین
  متن سوگندنامه رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم
  آشنایی با درخت ارزشمند پالونیا
  ۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید نشستند
  وزیر خارجه آمریکا: ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری حوثی‌ها ست؛ از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند / ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
  قتلگاه جاده ای محور لردگان- ایذه
  تصاویر و فیلم دبی 50سال پیش
  مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز
  نیویورک تایمز: عربستان ۴۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  پروژه «ایران رود» می‌تواند مشکل کم آبی ایران را حل کند؟
  رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند
  نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار