پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 16:17   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39114صفحه نخست » هوایی2یکشنبه، 26 آبان 1392 - 15:00
شرایط استفاده آحاد مردم از هواپیما را فراهم می‌کنیم
  
ترابر نیوز:

ترابر نیوز | رییس سازمان هواپیمایی کشوری از تدوین برنامه استراتژیک این سازمان خبر داد و گفت: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نه تنها باید به مردم اطمینان دهیم با خیال راحت این بخش را برای سفر انتخاب کنند بلکه شرایط را به گونه‌ای فراهم می‌کنیم تا آحاد ملت از این صنعت استفاده کنند.

 
 علیرضا جهانگیریان - معاون وزیر راه و شهرسازی - اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف این سازمان و براساس اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، برنامه استراتژیک سازمان هواپیمایی کشوری تدوین می‌شود.

 
وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری دستگاهی نظارتی و حاکمیتی است و موفقیت در صنعت حمل و نقل هوایی مستلزم پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمان به عنوان مرجع حاکمیتی آن خواهد بود.

 
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه صنعت هوانوردی یکی از پیچیده‌ترین صنعت‌هاست و به همین دلیل مدیریت در این صنعت تخصص خاصی را می طلبد، افزود: وظیفه خطیر و سنگینی بر دوش سازمان هواپیمایی کشوری نهاده شده چرا که با بروز ضایعه‌ای در صنعت یا حصول موفقیتی در آن همه نگاه‌ها به سمت این سازمان سوق داده می‌شود.

 
جهانگیریان با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری مجموعه‌ای با تجربه و قدیمی است، گفت: تمام کسانی که در این سازمان فعالیت می‌کنند از سوابق و تجربیات ارزشمندی برخوردارند که سرمایه با ارزش تجربه و تخصص را در هر مجموعه‌ای به راحتی نمی‌توان ایجاد کرد.

 
رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت:‌ با پشتوانه تخصص و تجربه مدیران و کارشناسان این سازمان در نظر داریم در جهت رسیدن به اهداف ترسیمی در سند چشم انداز 1404 گام های بلندی برداریم.

 
جهانگیریان یادآورشد: دستیابی به این مهم ابتدا مرور واقعیت‌هاست هرچند در صنعت حمل و نقل هوایی که همواره در معرض تحریم‌ها و فشارهای بین المللی قرار داشته، تلاش‌های گسترده ای صورت گرفته اما باید بپذیریم انتظارات بیش از این است و نباید از کنار واقعیت‌ها ساده انگارانه عبور کنیم و تمام کاستی‌ها را ناشی از تحریم بدانیم.

 
معاون وزیر راه و شهرسازی دستیابی صنعت هوانوردی کشور به جایگاه اول منطقه در چشم انداز1404 را منوط به تمرکز و پشتوانه نیروی انسانی متخصص و متعهد دانست و افزود: با تمرکز در هر زمینه پیشرفت محقق می شود چرا که ما در هفت سال گذشته به لحاظ علمی در منطقه از رتبه سوم برخوردار بودیم اما هم اکنون با پشتوانه نیروی انسانی متخصص و حمایت های رهبر معظم انقلاب توانستیم رتبه اول در منطقه را از آن خود کنیم این در حالی است که در پیشرفت علمی همواره تحت فشارهای بین المللی قرار داشیتم.

 
وی خطاب به مدیران سازمان هواپیمایی کشوری گفت: کار برای انجام بسیار و زمینه برای فعالیت و پیشرفت مساعد است و با تفاهماتی که با مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و دولت صورت گرفته در آینده نزدیک جهش چشمگیری در این صنعت صورت خواهد گرفت.

 
رییس سازمان هواپیمایی کشوری خاطر نشان کرد: در دوره جدید با تکیه بر علم، تجربه و تخصص در کنار تعهد و اخلاق در نظر داریم شاخص‌های صنعت را ارتقا دهیم و در این شاخص‌ها ایمنی اولویت سازمان هواپیمایی کشوری است چرا که خواسته مردم تامین و ارتقا ایمنی در این صنعت است.

 
جهانگیریان تصریح کرد: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نه تنها باید به مردم اطمینان دهیم با خیال راحت ناوگان این بخش را برای سفر انتخاب کنند بلکه شرایط را به گونه ای فراهم کنیم تا همه احاد ملت از این صنعت استفاده کنند.

 
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در این مسیر برای پیشبرد اهداف سازمان و براساس اسناد بالادستی مرتبط با صنعت و سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری، با تدوین برنامه استراتژیک و برنامه ریزی یک ساله و پنج ساله در هر حوزه (در چارچوب برنامه پنجم توسعه) و پیشرفت رو به جلو، برای بازکردن گره های احتمالی در سازمان و صنعت گام بر می داریم.

 
وی با بیان اینکه تحقق این امر مستلزم برخورداری از آمار و اطلاعات دقیق و منظم است، افزود: با استفاده از روش‌های سنتی برنامه ریزی به ویژه در صنعت حمل و نقل هوایی از کارآمدی مناسبی برخوردار نخواهیم بود.

 
رییس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: باید از همه ابزارها استفاده کنیم تا گردش آمار و اطلاعات به راحتی صورت گیرد و بتوانیم برنامه‌ای مبتنی بر واقعیات تدوین، امکان رصد پیشرفت ها به صورت آنلاین فراهم، کمی و کاستی های صنعت شناسایی و عقب ماندگی ها جبران شود.

 
جهانگیریان با بیان اینکه تحول در سازمان هواپیمایی کشوری کلید پیشرفت و توسعه صنعت هوانوردی است، اظهار کرد: با شناسایی و استفاده مناسب از اهرم‌های نظارتی و مدیریتی که در اختیار داریم، به طور حتم تا پایان سال تحولات معنی داری در صنعت هوانوردی ایجاد خواهد شد.

 
وی خطاب به مدیران سازماناظهار کرد: برای اجرای خصوصی سازی و آزادسازی باید ابتکار عمل را به دست بگیرید و با بررسی و تحقیقات گسترده در شاخه های مختلف، نقش سازمان هواپیمایی کشوری را همواره در جایگاه مناسب خود قرار دهید و اعتماد مردم به این سازمان را جلب کنید.

 

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 1034 ،    
  
کلیدواژه ها: سازمان هواپیمایی کشوری


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار