سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 20:19   
 
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19895صفحه نخست » از رسانه هادوشنبه، 12 تیر 1391 - 19:30
مدیر عامل متروی کرج:
بر اساس این برنامه باید در بهار سال 92 خط دو مترو کرج راه‌اندازی شود
بر اساس این برنامه باید در بهار سال 92 خط دو مترو کرج راه‌اندازی شود
  


مدیر عامل سازمان قطار شهری کرج گفت: اجرای پروژه احداث مترو این شهرستان با جدیت در حال پیگیری است و امیدواریم با همکاری‌های دستگاه‌های ذی‌ربط در زمان مقرر شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این طرح مهم باشیم.

علی‌اصغر همتی امروز در کرج اظهار داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی، تراکم جمعیتی و بالاخره مشکلات ترافیکی مرکز استان البرز، راه‌اندازی قطار شهری از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها و پروژه‌های عمرانی در این شهرستان محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگاری در کرج مبنی بر اینکه آیا موانع ایجاد شده بر سر راه تسریع در اجرای پروژه فوق بر طرف شده است؟ گفت: با تعامل و همکاری نهادهای مربوطه برخی اختلاف‌ نظرها برطرف شده و هم اکنون کار با جدیت بسیار خوبی در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان قطار شهری کرج تاکید کرد: البته در گذشته نیز اعلام کرده‌ایم که برای تکمیل این پروژه نیازمند همکاری میان دستگاه‌های در استان البرز و همچنین توجه ویژه دستگاه‌های اجرایی کشور هستیم که تاکنون بخش مهمی از این نیاز برآورده شده است.

همتی در ادامه به تشریح پیشرفت فیزیکی طراح احداث مترو در کرج پرداخت و گفت: برای احداث خط دو پروژه فوق از دو محور کار حفر تونل‌ آغاز شد که هم اکنون مراحل نهایی را طی می‌کند.

این مسئول ادامه داد: این دو تونل در حد فاصل چهارراه کارخانه قند شهرستان کرج به هم می‌رسند که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است در نیمه شعبان عملیات اجرایی اتصال دو تونل به یکدیگر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این برنامه باید در بهار سال 92 خط دو مترو کرج راه‌اندازی شده و به بهره‌برداری برسد که این مهم در اولویت کار ما قرار داشته و در تلاش هستیم تا در زمان پیش‌بینی شده به وعده خود عمل کرده و خط دو مترو کرج به بهره‌برداری برسد.

مدیر عامل سازمان قطار شهری کرج با بیان اینکه این خط حدود 30 کیلومتر طول دارد، گفت: در فاز یک بهره‌برداری از قطار شهری مرکز استان البرز بیش از 20 ایستگاه دایر شده و مترو کرج ضمن اتصال به مترو پایتخت، شهرستان‌ شهریار را نیز به کرج متصل خواهد کرد.

همتی متذکر شد: همچنین با بهره‌برداری کامل از این خط شهرستان‌های کرج، شهریار، ملارد و بالاخره کمالشهر به هم مرتبط شده و مردم با استفاده از مترو می‌توانند در میان شهرهای فوق تردد کنند.

وی در پایان اذعان داشت: باز هم تاکید می‌کنم که در صورت تداوم همکاری و تعامل موجود میان دستگاه‌های مسئول با سازمان قطار شهری کرج در زمان تعیین شده به وعده خود مبنی بر راه‌اندازی فاز نخست این پروژه عمل خواهیم کرد و مردم کلانشهر کرج در بهار سال 92 می‌توانند از قطار شهری استفاده کنند. 
منبع : فارس
 
   
 

تعداد بازدید: 1169 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار