تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : مرگ ۲۲۸ تن در تصادفات ۵ روز نخست سفرهاي نوروزي
دوشنبه، 29 اسفند 1401 - 21:30     کد خبر: 99085

ترابر نيوز:
رئيس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي فراجا از مرگ ۲۲۸ نفر در تصادفات رانندگي رخ داده از ابتداي شروع طرح نوروزي پليس راهور خبر داد.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

رئيس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي فراجا از مرگ ۲۲۸ نفر در تصادفات رانندگي رخ داده از ابتداي شروع طرح نوروزي پليس راهور خبر داد.

 

به گزارش «انتخاب»، سرهنگ احمد شيراني در گفت‌وگو با ايسنا، دراين‌باره گفت:‌ از ۲۴ اسفند ماه طرح نوروزي پليس در جاده‌هاي سراسر كشور آغاز شده است. متاسفانه در اين مدت پنج روزه سه هزار و ۹۲۲ تصادف جرحي رخ داده كه در جريان آن پنج هزار و ۲۰۰ نفر مجروح شده‌اند. درصد قابل توجهي از اين افراد دچار نقص عضو يا معلوليت شدند كه تا پايان عمر درگير عوارض آن خواهند بود.

وي درباره آمار جانباختگان حوادث رانندگي نيز گفت:‌ در روز گذشته ۵۲ نفر در تصادفات رانندگي جان خود را از دست دادند. در مجموع از ابتداي شروع طرح نوروزي تا كنون نيز ۱۹۷ تصادف فوتي رخ داده كه در جريان آن ۲۲۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته رئيس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي فراجا استان‌هاي خراسان رضوي، فارس، كرمان، اصفهان و سيستان و بلوچستان بيشترين آمار تصادفات جرحي و فوتي را در اين پنج روز به خود اختصاص داده‌اند.

وي با بيان اينكه آمار تصادفات بسيار نگران كننده است، گفت:‌ پليس و دستگاه‌هاي امدادي و خدماتي با تمام توان پاي كار آمده‌اند، اما درخواست ما از رانندگان اين است كه تصور نكنند حادثه براي ديگري است. رانندگي در شرايط خستگي و خواب‌ آلودگي بسيار خطرناك است، اينكه راننده‌اي كمي ديرتر به مقصد رسيده و اين مدت را در حاشيه امن مسير استراحت كند، اقدامي منطقي در برابر اين احتمال است كه هيچگاه به مقصد نرسد.

شيراني درباره علت وقوع حوادث رانندگي در اين سه روز نيز گفت: بشترين علت وقوع حوادث عدم توجه به جلو است، اين دليل از خستگي رانندگي يا خوردن و آشاميدن در حين رانندگي يا كار و صحبت با تلفن همراه ناشي مي‌شود. درخواست من از رانندگان اين است كه اين موارد را جدي بگيرند. دليل ديگر انحراف و تجاوز به چپ ناشي از عجله و شتاب در رانندگي براي سبقت غيرمجاز است. اين امر هم منجر به شديدترين و پرتلفات ترين حوادث شده است. عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه و سرعت غير مجاز هم از ديگر عوامل اصلي شكل گيري حوادث رانندگي بوده است.

رئيس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي فراجا ماموران پليس راهنمايي و رانندگي حتما با تخلفات حادثه‌ساز و همچنين ارتكاب همزمان دو تخلف برخورد مي‌كنند. توجه و نظارت ويژه‌اي هم بر ناوگان حمل و نقل عمومي وجود دارد و همانطور هم كه قبلا اعلام كرديم، سقف سرعت مجاز خودروهاي عمومي يعني اتوبوس، كاميون، ميني‌بوس، ون و تاكسي را در جاده‌ها ۱۰ كيلومتر در ايام نوروز كاهش داديم. اما لازم است مردم و به خصوص رانندگان بيشتر توجه كنند.


برگشت به تلکس خبرها