تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : شمخاني: سفرهاي چين و امارات دستاوردهاي قابل ملاحظه اي به دنبال داشت؛ بر اين اساس تصميم گرفته شد كه اين روند با سفر به عراق ادامه پيدا كند / سازوكارهاي اجرايي جديد براي استفاده از مطالبات ايران از عراق براي خريد كالاهاي اساسي تعيين كرديم
دوشنبه، 29 اسفند 1401 - 21:29     کد خبر: 99084

ترابر نيوز:
دريابان شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به توافقاتي كه در جريان سفر به امارات پيرامون تسهيل مبادلات تجاري ميان دو كشور با استفاده از ارز درهم به عمل آمد افزود: تعيين سازو كارهاي اجرايي جديد براي استفاده از منابع حاصل از مطالبات ايران از عراق براي خريد كالاهاي اساسي و رفع مشكلات ارزي تجار ايراني، گام ديگري بود كه در كنار توافقات انجام شده با مقامات اماراتي وضعيت بازار ارز كشور را بهبود خواهد داد.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

دريابان شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي كه روز دوشنبه ۲۸ اسفندماه در راس هيئتي سياسي،ا قتصادي و امنيتي به عراق سفر كرد در پايان سفر يك روزه خود به اين كشور دستاوردهاي حاصل از ملاقات با مسئولين عالي عراق را تشريح نمود.

 

به گزارش «انتخاب»، دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: خوشبختانه سفرهايي كه به چين و امارات عربي متحده با دستور رييس جمهور و با اهداف سياسي، اقتصادي و امنيتي انجام شد دستاوردهاي قابل ملاحظه اي بدنبال داشته و بر اين اساس تصميم گرفته شد كه اين روند با سفر به عراق ادامه پيدا كند.

او افزود: در جريان اين سفر يك روزه و فشرده كه در معيت مسئولين بخشهاي اقتصادي، بانكي، سياسي و امنيتي كشور انجام شد ضمن گفتگو با مقامات عالي عراق موفق شديم به راه حلهاي مشترك و موثري در خصوص رفع برخي موانع موجود در مسير همكاري هاي همه جانبه برسيم.

شمخاني با اشاره به توافقاتي كه در جريان سفر به امارات پيرامون تسهيل مبادلات تجاري ميان دو كشور با استفاده از ارز درهم به عمل آمد افزود: تعيين سازو كارهاي اجرايي جديد براي استفاده از منابع حاصل از مطالبات ايران از عراق براي خريد كالاهاي اساسي و رفع مشكلات ارزي تجار ايراني، گام ديگري بود كه در كنار توافقات انجام شده با مقامات اماراتي وضعيت بازار ارز كشور را بهبود خواهد داد.

او افزود: در كنار گفتگوهاي اقتصادي و سياسي بسيار مهمي كه در اين سفر با روساي قواي مجريه، مقننه، قضاييه و بانك هاي مركزي و تجارت عراق انجام شد، موافقتنامه همكاري هاي امنيتي ميان مقامات امنيت ملي دو كشور بامضاء رسيد كه به طور قطع رخداد بسيار مهمي تلقي مي شود.

او گفت: با امضاء اين موافقتنامه كه ابعاد مختلفي دارد دو كشور با برنامه اي مشخص تلاش خواهند كرد كه زمينه شرارت گروههاي ضد انقلاب كه تاكنون از اقليم كردستان دست به اقدامات ضد امنيتي بر عليه ايران مي زدند را از ميان بردارند.

دريابان شمخاني در پايان اين گفتگو ضمن تبريك سال نو و حلول ماه مبارك رمضان،سال آينده را سال توسعه مناسبات همه جانبه با همسايگان عنوان كرد و اظهار اميدواري نمود كه در سايه افزايش همدلي، مودت و انسجام ملي و تداوم تلاش موثر دولت و ساير قواي كشور، مسير توسعه و پيشرفت با سرعتي بيش از گذشته طي شود.


برگشت به تلکس خبرها