تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : احمد خاتمي: از قوه قضائيه مي‌خواهيم احكام محاربه را ادامه دهد و خسته نشود/ تعريف محاربه در اسلام و تعريف احمد خاتمي؟!؟
دوشنبه، 17 بهمن 1401 - 07:48     کد خبر: 98666

ترابر نيوز:

پايگاه اطلاع رساني و خبري جماران -تهران

احمد خاتمي عضو شوراي عالي حوزه‌هاي علميه قم گفت: محارب كسي است كه با سلاح وارد مي‌شود و مردم را مي‌ترساند و به بدترين حالات بعضاً انسان‌هاي بي گناه را مي‌كشند، لذا با كساني كه اقتدار نظام را مورد هدف قرار دادند بايد قاطعانه برخورد شود و ذره‌اي نبايد كوتاه آمد.

احمد خاتمي: از قوه قضائيه مي‌خواهيم احكام محاربه را ادامه دهد و خسته نشود/ چرا وقتي محارب اعدام مي‌شود، سر و صدا به راه مي‌اندازند؟

به گزارش جماران؛ به نقل از خبرگزاري صداوسيما، عضو هيئت رييسه مجلس خبرگان رهبري گفت: هدف اصلي دشمن در اغتشاشات اخير براندازي نظام اسلامي بود و دشمن اين هدف را با چهار حربه مقابله با دين، امنيت و اقتدار كشور و همچنين نااميدي مردم دنبال مي‌كرد.

عضو هيئت رييسه مجلس خبرگان رهبري صبح امروز در ويژه برنامه جشن انقلاب و ولادت اميرالمومنين علي عليه السلام كه در حوزه علميه مرحوم هراتي تربت حيدريه برگزار شد، گفت: امسال در شرايطي وارد چهل و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي شديم كه مظلومانه‌ترين دهه فجر را در طول اين ۴۴ سال شاهديم و اين در حالي است كه كشور چهار ماه در اغتشاش براندازي بود.

 

حجت الاسلام سيد احمد خاتمي افزود: آمريكا تمام پژوهشگاه‌هاي دنيا را بسيج كرده بود كه راه‌هاي براندازي نظام را اعلام كنند، كه ۲۰۰ راه پيشنهاد دادند و به ياري خدا همه اين راه‌ها بي نتيجه ماند.

وي به تشريح حربه‌هاي دشمن در اغتشاشات اخير پرداخت و گفت: از حماقت‌هاي اين اغتشاشگران اين بود كه اغتشاشات را با قرآن سوزي، مسجد سوزي، چادر از سر زن مسلمان گرفتن و پرچم سوزي شروع كردند و اين هجمه‌ها در اين ايام بي بديل بود و چه بسا اگر وارد اين ميدان نمي‌شدند مردم بزودي ماهيت اين افراد را نمي‌فهميدند، حال آنكه مردم از دين و قرآن و اهل بيت عليه السلام دست بردار نيستند.

عضو هيئت رييسه مجلس خبرگان رهبري حربه ديگر دشمن را زير سوال بردن اقتدار كشور عنوان كرد و افزود: بسيج و پليس و ديگر نيرو‌هاي نظامي، مسئوليت امنيت و خدمت را در كشور به عهده دارند و اغتشاشگران مي‌خواستند اين اقتدار و عزت را از بين ببرند، لذا از قوه قضائيه مي‌خواهيم احكام محاربه را ادامه بدهند و خسته نشوند.

عضو شوراي عالي حوزه‌هاي علميه قم گفت: محارب كسي است كه با سلاح وارد مي‌شود و مردم را مي‌ترساند و به بدترين حالات بعضاً انسان‌هاي بي گناه را مي‌كشند، لذا با كساني كه اقتدار نظام را مورد هدف قرار دادند بايد قاطعانه برخورد شود و ذره‌اي نبايد كوتاه آمد.

خاتمي بيان كرد: بسياري از اغتشاشگران چند عنوان فقهي داشتند، محارب، باغي، مفسد في الارض؛ و قاتل و آنگاه وقت اجراي حكم خدا مي‌شود اما در مورد اين احكام بمباران انتقاد بود، البته انتقاد آزاد است، ولي چرا وقتي محارب اعدام مي‌شود سر و صدا به راه مي‌اندازند، شهيدان عجميان و آرمان را ده‌ها نفر محاصره كرده بودند و با زجر كشتند.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري افزود: سومين حربه دشمن در اغتشاشات اخير مقابله با امنيت كشور بود و اين در حالي است كه برخي‌ها مي‌گويند اين افراد اعتراض به ضعف‌هاي نظام داشتند، اما برعكس با قوت‌هاي نظام مقابله كردند و نمي‌خواستند پيشرفت‌ها از جمله امنيت در كشور برقرار باشد.

خاتمي تصريح كرد: چهارمين حربه دشمن نااميدي مردم بود و طوري برخورد مي‌كردند كه اعلام كرده بودند كه چنانچه اغتشاشگران يك هفته در خيابان بمانند نظام ساقط مي شود و ديگر نمي‌تواند قد راست كند.

امام جمعه موقت تهران با تحسين مردم تربت حيدريه مبني بر اينكه شهري آرام و بدون تنش و اغتشاش داشتند، گفت: از مردمي كه ۴۳ روز قبل از پيروزي انقلاب به صحنه آمدند هم چنين انتظار مي‌رود، آفرين بر مردم تربت حيدريه كه اين خطه را امن نگه داشتند و بدانيد اين صراط ولايت و دين حق است و در اين صراط بمانيد كه دو بار از مقام معظم رهبري اين تعبير شنيده شده، آينده بهتر از گذشته با بصيرت و مقاومت و حضور هميشه در صحنه در پيش داريم.

 

تعريف محاربه:

 

محارب در فقه اماميه را اينجا ببينيد

 

محارب كيست؟ و محاربه چيست؟ را اينجا ببينيد

 

 


برگشت به تلکس خبرها