تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : اتلاف وقت مسافران در ايستگاه هاي مترو + عكس
چهارشنبه، 16 آذر 1401 - 10:19     کد خبر: 98098

ترابر نيوز:

چرا اكثر مسافران مترو رنج و معطلي صف شارژ بليت را به جان مي خرند اما موجودي كارت شان را كنترل نمي كنند.

 
تين نيوز

يك كارشناس حمل و نقل از اتلاف وقت مسافران در ايستگاه هاي مترو براي شارژ كارت بليت مترو خبر داد و گفت: چرا اكثر مسافران مترو رنج و معطلي صف شارژ بليت را به جان مي خرند اما موجودي كارت شان را كنترل نمي كنند.

به گزارش تين نيوز، سعيد قصابيان با ارسال تصويري از صف مسافران مترو براي شارژ كارت بليت، گفت: اين تصوير بريده اي از يك صف طولاني شهروندان تهراني در يكي از ايستگاه هاي مترو براي شارژ كارت بليت شان را نشان مي دهد.صحنه اي كه در ايستگاه هاي مترو هر روزه و به دفعات زياد مشاهده مي شود.

 
صف شارژ كارت بليت مترو

صف مسافران مترو براي شارژ كارت بليت

او عنوان كرد: اين مسافران وارد ايستگاه مي شوند، به گيت بليت خوان مي رسند و كارت را روي دستگاه قرار مي دهند اما با بوق هشدار و پيام فقدان شارژ مواجه مي شوند.

قصابيان گفت: آنان سپس به دستگاه شارژ خودكار بليت بر مي گردند، با صف مواجه مي شوند اما ناچارند براي عبور از گيت، همان لحظه كارتشان را شارژ كنند. وقتشان در صف تلف مي شود و از كارشان مي مانند. اين معطلي گاهي به 20 دقيقه هم مي رسد.

وي با بيان اين كه تشكيل صف براي شارژ كارت بليت نشان مي دهد اين رفتار در عموم مسافران رايج است، گفت: اين در حالي است كه در هر بار عبور از گيت، مانده موجودي كارت روي صفحه نمايش داده مي شود و دارنده كارت به راحتي مي تواند متوجه مانده موجودي كارتش بشود.

او افزود: مسافران مي توانند قبل از اينكه اين عدد به صفر نزديك شود، با برنامه ريزي قبلي، در يك ايستگاه خلوت و سر فرصت و با آرامش كارت خود را شارژ و از اتلاف وقت خود در ايستگاه هاي شلوغ پيشگيري كند.

قصابيان ادامه داد: اكثر مسافران مترو رنج و معطلي صف شارژ بليت را به جان مي خرند اما موجودي كارت شان را كنترل نمي كنند. چرا؟

وي عنوان كرد: پاسخ اين سوال در بضاعت دانش اين قلم نيست. آيا روانشناسان اجتماعي تحليلي از اين رفتار و پاسخي به اين سوال دارند؟ شايد پاسخ اين سوال سر نخي براي پاسخ سوال هاي بيشتري در مورد رفتار هاي اجتماعي ما ايرانيان باشد.

 

 

آخرين اخبار حمل و نقل را در پربيننده ترين شبكه خبري اين حوزه بخوانيد


برگشت به تلکس خبرها