تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : بهترين راه سرمايه‌گذاري در پروژه‌ هاي حمل‌ و نقل ريلي چيست؟
سه شنبه، 15 آذر 1401 - 08:26     کد خبر: 98086

ترابر نيوز:

بهترين روش براي تكميل كريدور بين المللي شمال - جنوب و ساير خطوط ريلي ترانزيتي كشور، اين است كه ايران به همراه كشورهاي بهره مند از مسير در سرمايه گذاري پروژه براي ساخت، بهره برداري و انتقال سهيم باشند.

 
 تين نيوز

به گفته دبير انجمن صنفي شركت هاي حمل و نقل ريلي، بهترين روش براي تكميل كريدور بين المللي شمال - جنوب و ساير خطوط ريلي ترانزيتي كشور، اين است كه ايران به همراه كشورهاي بهره مند از مسير در سرمايه گذاري پروژه براي ساخت، بهره برداري و انتقال سهيم باشند تا عبور بار كافي به نحو حداكثري تضمين شود و هيچ يك در هنگام بهره برداري عرصه را خالي نكند.

به گزارش تين نيوز به نقل از ايسنا، سبحان نظري درباره سرمايه گذاري در حوزه حمل و نقل ريلي بيان كرد: در بخش ناوگان نيز با توجه به ظرفيت محدود صنايع ريلي داخلي در مقايسه با تقاضاي فراوان سال هاي پيش رو، لازم است زمينه سرمايه گذاري براي حضور سرمايه گذاران خارجي در صنعت حمل و نقل ريلي كشور فراهم شود.

 

وي با بيان اينكه براي توسعه شبكه ريلي و به ويژه رفع نواقص كريدورهاي ريلي بين المللي بايد به دنبال جذب سرمايه خارجي بود، گفت: يكي از مهم ترين خلأها در كريدور ريلي بين المللي شمال-جنوب عدم تكميل خط ريلي رشت-آستارا است؛ اگر چه در فاصله رشت به آستارا كه هنوز مسير ريلي ساخته نشده، امكان ترانزيت به شيوه تركيبي وجود دارد اما با تكميل خط آهن در اين قطعه، ديگر نيازي به حمل تركيبي نيست و با ريلي شدن ۱۰۰ درصدي فاصله بندرعباس تا آستارا، هزينه هاي ترانزيت كاهش خواهد يافت و اين مي تواند به جذب بار بيشتر كمك كند.

دبير انجمن صنفي شركت هاي حمل و نقل ريلي و خدمات وابسته ادامه داد: بهترين روش براي تكميل اين كريدور و ساير خطوط ريلي ترانزيتي كشور، اين است كه كشور ايران به همراه كشورهاي بهره مند از مسير در سرمايه گذاري پروژه به صورت B.O.T (ساخت، بهره برداري و انتقال) سهيم باشند تا عبور بار كافي در دوران بهره برداري به نحو حداكثري تضمين شود. قاعدتاً از حالا بايد سرمايه گذاري ها به صورت مشترك (به صورت تجميع سرمايه گذاري هاي اين كشورها) انجام شود تا هيچ يك در هنگام بهره برداري عرصه را خالي نكند.

 

 

 آخرين اخبار حمل و نقل را در پربيننده ترين شبكه خبري اين حوزه بخوانيد

   

منبع: خبرگزاري ايسنا


برگشت به تلکس خبرها