تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : نيمه دوم سال ۱۲ ايستگاه مترو افتتاح مي‌شود
پنجشنبه، 9 تیر 1401 - 20:48     کد خبر: 96614

ترابر نيوز:

شهردار تهران گفت: در برنامه كلان ۱۰ ميليون سفر سهم مترو است اما امروز اين عدد ۱.۵ ميليون نفر است و تكميل مترو مي‌تواند بار اصلي را به زير زمين منتقل كند؛ بر اساس همين اقدامات، در نيمه دوم امسال ۱۲ ايستگاه مترو افتتاح مي‌شود.

نيمه دوم سال ۱۲ ايستگاه مترو افتتاح مي‌شود
تين نيوز

شهردار تهران گفت: در برنامه كلان ۱۰ ميليون سفر سهم مترو است اما امروز اين عدد ۱.۵ ميليون نفر است و تكميل مترو مي‌تواند  بار اصلي را به زير زمين منتقل كند؛ بر اساس همين اقدامات، در .

به گزارش تين نيوز، عليرضا زاكاني اظهار كرد: در ترافيك و حمل و نقل عمومي تلاش مي كنيم با بارگذاري بر محور ۳۲۵ ايستگاه مترو كه ۱۴۳ ايستگاه آن در حال حاضر فعال است، هم هويت، معماري و  ايمني شهر و در كنار آن مسكن مردم را تامين كنيم و هم يك بازطراحي امكانات موجود در موضوعات مختلف براي تهران داشته باشيم و با استفاده از اين امكانات، مترو را به سرعت تكميل كنيم.

 
 

وي خاطرنشان كرد: طبق برنامه گذشته، متروي تهران بايد تا ۱۹ سال آينده تكميل مي شد اما در اين دوره اين زمان پنج ساله است چرا كه مشكل اصلي تامين اعتبار بود كه امروز بر اساس توسعه بر محور ايستگاه ها اين مشكل حل خواهد شد.

كارسازي براي ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسكن در پايتخت 

زاكاني عنوان كرد: تا امروز شهرداري پروانه صادر مي كرد و سازندگان مي ساختند اما ماه ها است كه تصميم گرفتيم طبق بند ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداري ها به ساخت خانه هاي استطاعت پذير و خانه دار شدن مردم كمك كنيم و در قرارگاه مسكن بنا شد ۱۸۰ هزار واحد را براي مردم كارسازي كنيم.  

شهردار تهران يادآور شد: تلاش ما اين است كه با تسهيل در صدور پروانه و فراتر از آن فراهم كردن شرايط براي مشاركت مردم و به ميدان آوردن امكانات توسط آنها، به خانه دار شدن‌ شان كمك كنيم؛ همچنين شهرداري تلاش مي‌كند بازار اجاره را در دست بگيرد تا شرايط اجاره داري را كه ۵۱ درصد مردم شهر با آن درگير هستند، بهبود ببخشد و تا ظرف ۶ تا ۷ سال آينده كمبودهاي حوزه مسكن را جبران كنيم و در فاز مثبت قرار بگيريم.

افتتاح بزرگترين مجتمع ايستگاهي غرب تهران در هفته آينده 
شهردار تهران افزود: در برنامه كلان ۱۰ ميليون سفر سهم مترو است اما امروز اين عدد ۱.۵ ميليون نفر است و تكميل مترو مي تواند  بار اصلي را به زير زمين منتقل كند؛ بر اساس همين اقدامات در نيمه دوم امسال ۱۲ ايستگاه مترو افتتاح مي شود و بزرگترين مجتمع ايستگاهي غرب تهران را در هفته آينده افتتاح مي كنيم؛ در كنار آن ظرفيتهاي اتوبوسراني را فعال خواهيم كرد و امسال با افرايش ۱۵۰ درصدي تعداد اتوبوس ها از حدود دو هزار دستگاه به ۵ هزار دستگاه مي رسد و برنامه ريزي اين كار انجام شده است.


برگشت به تلکس خبرها