تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : فرمانده سپاه: حفاظت اطلاعات ما درگير رويارويي مستقيم با همه سرويس‌هاي اطلاعاتي و امنيتي استكبار است
پنجشنبه، 9 تیر 1401 - 16:46     کد خبر: 96606

ترابر نيوز:
سردار سرلشكر پاسدار پاسدار حسين سلامي فرمانده كل سپاه در آيين تكريم و معارفه رئيس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه گفت: حفاظت اطلاعات ما درگير يك رويارويي مستقيم با همه سرويس‌هاي مجرب و كارآزموده اطلاعاتي و امنيتي استكبار است كه فروپاشي رژيم‌هاي بسياري را در كارنامه پليد خود دارند و در اين راه از ابزار هاي پيچيده و تكنيك‎‌هاي مبتكرانه، متغيير و دائما نوشونده برخوردارند.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

آيين تكريم و معارفه رئيس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه با حضور سرلشكر سلامي و رئيس دفتر نظامي فرمانده معظم كل قوا برگزار شد.

 

به گزارش «انتخاب»، آيين تكريم و معارفه رئيس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه با حضور سردار سرلشكر پاسدار پاسدار حسين سلامي فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، حجت الاسلام و المسلمين عبدالله حاجي صادقي نماينده ولي فقيه در سپاه، سردار سرتيپ بسيجي محمد شيرازي رييس دفتر نظامي فرمانده معظم كل قوا(مد ظله العالي ) و جمعي از فرماندهان و مسئولين ستاد كل نيروهاي مسلح، سپاه و جامعه اطلاعاتي كشور در محل ستاد سازمان حفاظت اطلاعات سپاه برگزار گرديد.

به نوشته ايلنا، در اين مراسم با قرائت حكم فرمانده معظم كل قوا حضرت آيت الله خامنه‌اي(مد ظله العالي) توسط سردار شيرازي مسئول دفتر نظامي فرماندهي كل قوا، سردار سرتيپ پاسدار مجيد خادمي به سمت « رئيس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه» منصوب گرديد و از مجاهدت‌هاي صادقانه و تلاش‌هاي ارزنده سردار سرتيپ پاسدار محمد كاظمي در سازمان حفاظت اطلاعات طي ۱۴ سال گذشته كه موفقيت‌ها و دستاوردهاي بزرگي در حوزه صيانت از سپاه و امنيت كشور، بازدارندگي از تهديدات دشمن، نفوذ و جاسوسي رقم زده بود، تجليل و تقدير به عمل آمد.

سردار سلامي طي سخناني ضمن قدرداني و تشكر از رييس سابق سازمان حفاظت اطلاعات سپاه، گفت: انقلاب اسلامي توانسته است قلمرو نفوذ خود را به اعماق جغرافياي عالم گسترش دهد. پديده بسط و نفوذ انقلاب اسلامي كه خطرناك‌ترين و خطر آفرين‌ترين خبر و واقعيت اسلام و بشريت براي دشمن بود به فضل الهي از درون مجاهدت‌هاي سخت و طاقت فرسا و شهادت‌هاي بزرگ و وفاداري‌ها و مجاهدت‌هاي جاودان به يك واقعيت مسلّم روي زمين تبديل شد و امروز آنچه كه اتفاق افتاده است درهم‌تنيدگي اين قلمرو نفوذ بين ما و دشمنان است.

وي ناكام سازي اراده و نقشه هاي دشمن از جمله عبور از تحريم هاي اقتصادي، انزوا بخشي سياسي، نبرد اطلاعاتي، جنگ رواني، ارعاب نظامي و مسائلي از اين دست را از جمله نقش آفريني سپاه در كنار ديگر قواي نظام تلقي كرد و افزود: اعتبار قدرت به اندازه آن نيست بلكه به ميزان، شدت و جغرافياي نفوذ است و اين موضوع به يك حقيقت جاري و مورد قبول همه جهان تبديل شده است.

فرمانده كل سپاه درهم شكستن اراده و اقتدار دشمن در توقيف كشتي «استنا ايمپرو» انگليسي، انهدام پهپاد متجاوز راهبردي جاسوسي آمريكا، دستگيري تفنگداران آمريكايي، حمله موشكي به پايگاه آمريكايي عين الاسد و برخي اقدامات ديگر را از نقش‌آفريني‌هاي غرور انگيز سپاه در برابر دشمن توصيف كرد.

وي در ادامه تصريح كرد: وقتي دشمن قادر به تكميل پروژه عظيم دولت‌سازي خود نيست. وقتي كه رژيم صهيونستي راهبرد از نيل تا فرات را در سر مي‌پروراند اما هم اكنون در ديواره‌هاي عظيم بتني دور خود محبوس شده است؛ اين يعني توازن اقتدار به نفع اسلام و انقلاب اسلامي تغيير كرده است.

 

سلامي يادآور شد: دشمن مي‌خواهد اعتماد به نفس را از ما بگيرد و ما را از درون تهي كند و نگاه و اعتبار خودمان را اول از چشم خودمان بياندازد. اين خطرناك‌ترين و مرموزانه‌ترين نوع تهاجم است و براي همين ما از همه فرماندهان، مسئولان و همه پاسداران مي‌خواهيم اين داستان موهوم دشمن را ابطال كنند.

فرمانده كل سپاه افزود: نبرد اطلاعاتي، جاري‌ترين، مستمرترين، واقعي‌ترين و نزديك‌ترين جنگي است كه ما سال‌هاست در آن قرار داريم و يقينا ساليان متمادي ديگري تا اثبات كامل نظام هاي استكباري و غروب خورشيد آنها در مغرب زمين قطعا استمرار خواهد داشت و حفاظت اطلاعات يكي از مؤثرترين اركان و ساختارهاي قدرتمند ما براي در هم شكستن اراده ، آرزو و آبروي دشمن در عرصه جنگ اطلاعاتي است .

وي تاكيد كرد: دشمن سپاه را نقطه شكل‌گيري همه شكست‌ها و امتداد اراده نظام براي درهم شكستن خود مي‌داند و بر همين اساس است كه روي اين نهاد قدرتمند و مردمي متمركز شده است.

سلامي خاطر نشان كرد: حفاظت اطلاعات ما درگير يك رويارويي مستقيم با همه سرويس‌هاي مجرب و كارآزموده اطلاعاتي و امنيتي استكبار است كه فروپاشي رژيم‌هاي بسياري را در كارنامه پليد خود دارند و در اين راه از ابزار هاي پيچيده و تكنيك‎‌هاي مبتكرانه، متغيير و دائما نوشونده برخوردارند.

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه بيشترين تجربيات موفق دشمن ما در عمل سرويس‌هاي اطلاعاتي اوست، گفت: اين بخش عمل دشمن كاملا جدي و قابل اتكا است اما اگر نتوانسته اند به اعماق نقاط مختلف نيروهاي مسلح راه يابند ناشي از مجاهدت ها و تلاش‌هاي شبانه روزي حفاظت اطلاعات نيروهاي مسلح و سپاه ماست كه راه را بر چشمان و گوش‌هاي آنها بسته است.

وي حفاظت اطلاعات را متكي بر دو پديده دانسته و افزود: پديده اول شناخت دشمن، تكنيك‌ها، تاكتيك‌ها و ابزارهاي او است كه به عرصه و مباني اطلاعاتي نياز دارد؛ پديده دوم شناخت استعدادهاي خودي است و كار حفاظت حائل شدن در ميان اين دو پديده است كه اجازه ارتباط‌گيري نيروهاي خودي با دشمن و دور زدن و ارتباط‌گيري دشمن با نيروهاي خودي را نمي‌دهد.

سلامي در پايان با ابراز اطمينان از موفقيت دوره جديد مديريتي سازمان حفاظت اطلاعات سپاه يادآورشدند: حفاظت اطلاعات مدرن و پيشرفته حفاظت اطلاعاتي است كه ابزارهاي اطلاعاتي مورد نياز خود را خودش مي‌سازد و اين چيزي نيست كه از طريق تبادل به دست آيد . عرصه اين نبرد عرصه نبردهاي پنهان است.

سردار سرتيپ پاسدار محمد كاظمي رئيس پيشين سازمان حفاظت و اطلاعات سپاه نيز سخناني با قدرداني از حمايت ها و همكاري هاي فرمانده كل سپاه و آحادفرماندهان ، مسئولين و كاركنان اين نهاد طي دوره تصدي وي در سازمان حفاظت اطلاعات سپاه گفت: نهاد مبارك، انقلابي و ولايي سپاه با تاسي به آموزه هاي ديني و انقلابي در مكتب ولايت فقيه و هوشمندي و هوشياري در قبال نقشه ها و سناريوهاي دشمن كه براي نفوذ و پيگيري اهداف و مقاصد شوم و شيطاني خود در سپاه سرمايه گذاري هنگفتي كرده است، موفق و سربلند عمل كرده و عزم، اراده، پاكي و ماهيت مردمي خود را حفظ كرده است و به ياري خداوند صيانت از اين سرمايه گران سنگ و افتخارآميز در تعامل با دو حوزه فرماندهي و نمايندگي ولي فقيه و مراجع توسط سردار خادمي تداوم خواهد يافت.

در ادامه سردار سرتيپ پاسدار مجيد خادمي رئيس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه با سپاس از حسن اعتماد فرمانده معظم كل قوا و فرمانده كل سپاه در سپردن اين مسئوليت خطير، تصريح كرد: دشمن بداند حفاظت اطلاعات و حوزه نمايندگي دو بال پيش برنده براي فرماندهي خواهند بود و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به فضل الهي همچنان با اقتدار، توانمند، متوكل و با صلابت خواب را از چشم دشمنان خواهد گرفت و اميد مسلمانان، مظلومان و آزادي‌خواهان جهان تبديل خواهد بود.

 

گفتني است رييس جديد سازمان حفاظت اطلاعات سپاه طي دوران خدمت ، علاوه بر عهده دار شدن در مسئوليت‌هاي متعدد حفاظتي در يگان‌هاي رزم، قرارگاه نوح و رده‌هاي مختلف سپاه استان فارس در دوران دفاع مقدس و پس از آن و مسئوليت نظامي در حوزه خارج كشور ، جانشين اطلاعات سپاه، مسئول اطلاعات قرارگاه مركزي خاتم الانبيا(ص) ، رياست سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح را نيز در كارنامه خود دارد.

سردار خادمي داراي دكتراي امنيت ملي و همچنين دكتراي علوم دفاعي راهبردي است.


برگشت به تلکس خبرها