تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : سگ‌هاي ولگرد گلوي كودك ۴ ساله را در قم پاره كردند
چهارشنبه، 8 تیر 1401 - 10:52     کد خبر: 96584

ترابر نيوز:
كودك ۴ ساله‌اي كه از ناحيه گردن مورد حمله چند قلاده سگ ولگرد قرار گرفته بود، به دليل جراحات بيش از حد جان خود را از دست داد.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنيم: كودك ۴ ساله‌اي كه از ناحيه گردن مورد حمله چند قلاده سگ ولگرد قرار گرفته بود، به دليل جراحات بيش از حد جان خود را از دست داد.

 

محمد جلالي رئيس بيمارستان شهدا قم اظهار كرد: ساعت ۱۳ روز سه‌شنبه اورژانس ۱۱۵، يك كودك بدحال كه در منطقه دامشهر قم مورد حمله گروهي از سگ‌ها قرار گرفته بود را به اين بيمارستان آوردند. به محض ورود كودك، سريعاً اقدامات اوليه انجام و اين كودك در حال احيا و سي‌پي‌آر بود و عمليات اينتوبه‌گذاري براي كودك نيز انجام شد.

وي با بيان اينكه كودك به سرعت به اتاق عمل منتقل شد، گفت: جراحان و متخصصان اقدامات لازم را براي كودك در اتاق عمل انجام داده و اقدامات لازم به منظور تراكوستومي در دستور كار قرار گرفت.

رئيس بيمارستان شهدا قم توضيح داد: شدت جراحات و جاي دندان‌هاي سگ بر روي گردن و همچنين سر كودك كاملاً مشهود بود به گونه‌اي كه بخشي از قسمت‌هاي تنفسي كودك پاره شده بود. اقدامات درماني و مراقبتي براي اين كودك تا ساعت ۲۳ شب ادامه يافت، اما به دليل جراحات وارد شده بيش از اندازه، متأسفانه كودك جان خود را از دست داد.

اين اولين گزارش از مرگ دلخراش كودكان معصوم به دست سگ‌هاي ولگرد نيست و متأسفانه با توجه به روند افزايشي جمعيت سگ‌هاي ولگرد، آخرين آن هم نخواهد بود. جمعيت سگ‌هاي ولگرد به واسطه كم‌كاري ارگان‌هاي مسئول در جمع‌آوري آن‌ها و همچنين غذارساني افراد به اصطلاح حامي حيوانات در حال افزايش است و اين سگ‌ها كه تهديد بالقوه حيات وحش كشور محسوب مي‌شوند، جان شهروندان را نيز به ويژه در مناطق روستايي و حاشيه شهر‌ها تهديد مي‌كنند.


برگشت به تلکس خبرها