تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : اصابت موشك روسيه متجاوز به مركز خريد كرمنچوك؛ شمار تلفات به دست‌كم ۱۰ كشته و ۴۰ زخمي رسيد
سه شنبه، 7 تیر 1401 - 16:38     کد خبر: 96575

ترابر نيوز:
دولت اوكراين اعلام كرد كه شمار تلفات اصابت موشك روسيه به يك مركز خريد در شهر كرمنچوك به دست‌كم ۱۰ كشته و ۴۰ زخمي رسيده است. دميتري لونين، فرماندار محلي در استان پولتاوا با انتشار اين خبر در حساب تلگرام خود نوشت: «اشغالگران روس به سوي يك مركز خريد با حضور بيش از هزار غيرنظامي موشك شليك كردند و باعث مرگ و جراحت چندين نفر شدند. مركز خريد در آتش مي‌سوزد و آتش‌نشان براي اطفاي حريق تلاش مي‌كنند.»
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

يورونيوز: دولت اوكراين اعلام كرد كه شمار تلفات اصابت موشك روسيه به يك مركز خريد در شهر كرمنچوك به دست‌كم ۱۰ كشته و ۴۰ زخمي رسيده است.

 

بنا بر گزارش مقام‌هاي محلي، روز دوشنبه يك موشك شليك شده از سوي ارتش روسيه، به اين مركز خريد شلوغ در اين شهر واقع در مركز اوكراين اصابت كرده و باعث انفجار و آتش سوزي گسترده شده است.

دميتري لونين، فرماندار محلي در استان پولتاوا با انتشار اين خبر در حساب تلگرام خود نوشت: «اشغالگران روس به سوي يك مركز خريد با حضور بيش از هزار غيرنظامي موشك شليك كردند و باعث مرگ و جراحت چندين نفر شدند. مركز خريد در آتش مي‌سوزد و آتش‌نشان براي اطفاي حريق تلاش مي‌كنند.» آقاي لونين در همين پيام هشدار داده است كه «شمار قربانيان غير قابل تصور است.» 

 

شليك از منطقه كورسك روسيه

بنا بر گزارش‌ نيروي هوايي اوكراين، اين مركز خريد هدف موشك‌هاي ضدكشتي Kh-22 قرار گرفته كه از بمب افكن‌هاي دوربرد Tu-22 مستقر در منطقه كورسك روسيه شليك شده‌اند.

گفته مي‌شود موشك در حالي به سمت اين منطقه شليك شده كه شهر كرمنچوك از مناطق جنگي دور است و هيچ ارتباطي نيز با فعاليت‌هاي نظامي اوكراين ندارد.

ولوديمير زلنسكي، رئيس جمهوري اوكراين در پيامي در فيسبوك اعلام كرد: «اين مركز خريد در آتش است و امدادگران در حال مبارزه با آتش هستند.»

او در پيام ديگري در تلگرام، با اشاره به اينكه «اين مكان هيچ ارزش نظامي يا استراتژيك نداشت» نوشت: «روسيه از سر ناتواني به شكار شهروندان عادي ادامه مي‌دهد. ما نمي‌توانيم از مسكو انتظار رفتار شايسته و انساني داشته باشيم.»

كرمنچوك يك شهر صنعتي است كه بزرگترين پالايشگاه نفت اوكراين را در خود جاي داده؛ اما گزارش خبرنگاران بين‌المللي حاكي از آن است كه اين پالايشگاه در فاصله كاملا دوري از اين مركز تجاري قرار دارد.

دميتري لونين، فرماندار محلي در استان پولتاوا اين حادثه را يك «جنايت جنگي» و «جنايت عليه بشريت» و يك «عمل تروريستي پنهان و بدبينانه» عليه مردم غيرنظامي خواند و آن را محكوم كرد.

 

پيشنهاد امروز

واكنش‌ها به حملۀ كرمنچوك


برگشت به تلکس خبرها