تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : معيار دهك بندي‌ها؛ از درآمد فرزندان گرفته تا خودرو، سود‌هاي بانكي و گردش مالي
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 - 14:34     کد خبر: 96109

ترابر نيوز:
وزير كار مطرح كرد؛
عبدالملكي گفت: معيار دهك‌بندي مجموعه‌اي از متغير‌هاي مالي مثل خودرو گردش بانكي سود‌هاي بانكي است ملك و خانه افراد جزو ملاك‌هاي دهك‌بندي نيست و بعد خانواده را با درآمد، جريان مالي، حقوق و سود بانك را در نظر مي‌گيريم. به گفته عبدالملكي، براي دهك‌بندي كل گردش مالي خانواده را در نظر مي‌گيريم فرزندان خانواده شاغل هستند درآمد و ماشين دارند عملا جدا شدند، اما در سازمان هدفمندي يارانه‌ها و وزارت كار تمام درآمد و دارايي خانواده را ملاك قرار مي‌دهد.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: معيار دهك‌بندي مجموعه‌اي از متغيرهاي اقتصادي و مالي مثل خودرو، گردش مالي، سودهاي بانكي است.

 

حجت‌الله عبدالملكي گفت: مبناي كار دولت عدالت است در ارتباط با ارز ۴۲۰۰ هزار توماني با بي‌عدالتي شديد روبه رو بوديم در جريان ارز ۴۲۰۰ توماني ۴۰۰ هزار ميليارد تومان از جيب مردم برداشت مي‌شد چون دلار و ارز حاصل از صادرات دست مردم را نمي‌گرفت چون بخشي از آن در جيب دلال‌ها، قاچاقچيان، خارجي‌ها، توليد كننده خارجي مي‌رفت و فقط و بخش كمي از آن به مردم مي‌رسيد اما حالا ۱۰۰ درصد اين ارز به مردم داده مي‌شود.

به گفته وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، حالا دلار به نرخ روز به واردكننده‌ها داده مي‌شود و بقيه پول به دهك‌هاي پايين مي‌رسد كه ۴۰۰ هزارتومان درماه به دهك‌هاي پايين و ۳۰۰ هزار تومان به دهك‌هاي بالاتر داده مي‌شود و نتيجه هم از بين رفتن قاچاق، افزايش توليد، كنترل قيمت و فاصله طبقاتي به شدت كاهش پيدا خواهد كرد.

او گفت: افزايش قيمت در برخي كالاها مثل مرغ، روغن و تخم مرغ بر بالا رفتن قيمت ساير اقلام اثر دارد اما اين افزايش بسيار محدود و ناچيز است و مجموعا برآورد ما اين است كه جمع افزايش قيمتي كه در سهم كالاهاي مختلف اتفاق مي‌افتد سر جمع از ميزان افزايش درآمد مردم با يارانه بيش‌تر خواهد بود و اين يارانه باعث افزايش رفاه و قدرت خريد در دهك‌هاي مختلف مي‌شود.

عبدالملكي گفت: معيار دهك‌بندي مجموعه‌اي از متغيرهاي مالي مثل خودرو گردش بانكي سودهاي بانكي است ملك و خانه افراد جزو ملاك‌هاي دهك‌بندي نيست و بعد خانواده را با درآمد، جريان مالي، حقوق و سود بانك را در نظر مي‌گيريم و دهك‌بندي را انجام مي‌دهيم اين اطلاعات را هم از خزانه كل كشور، بانك مركزي، بيمه و صندوق‌هاي بازنشستگي گرفته‌ايم.

به گفته عبدالملكي، براي دهك‌بندي كل گردش مالي خانواده را در نظر مي‌گيريم فرزندان خانواده شاغل هستند درآمد و ماشين دارند عملا جدا شدند اما در سازمان هدفمندي يارانه‌ها و وزارت كار تمام درآمد و دارايي خانواده را ملاك قرار مي‌دهد.


برگشت به تلکس خبرها