تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : ۷۵ درصد حمل و نقل در تهران با وسيله نقليه شخصي است
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 - 10:26     کد خبر: 96102

ترابر نيوز:
زاكاني:

شهردار تهران گفت: ظرفيت‌هاي حمل و نقل عمومي پايين است و حدود ۷۵ درصد از حمل و نقل در شهر تهران با وسايل نقليه شخصي انجام مي‌شود.

 

عليرضا زاكاني گفت: ناوگان اتوبوسراني مي‌تواند نخستين گره گشاي ترافيك باشد چرا كه انتقال و جابجايي سريع را به همراه دارد و شهر تهران به حدود ۷ هزار دستگاه اتوبوس نياز دارد اين در حالي است كه فقط ۲ هزار و ۲۲۵ دستگاه از مديريت شهري پنجم تحويل گرفتيم و حدود هزار دستگاه نيز نسبت به سال‌هاي گذشته كمبود داريم و امسال ۳ هزار و ۲۵۰ دستگاه به حوزه اتوبوسراني اضافه خواهد شد.

به گفته شهردار تهران، درحال حاضر هفت خط مترو در پايتخت وجود دارد كه هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن در گذشته در اين خطوط فعال بوده است. ۳۶۴ دستگاه واگن از اين تعداد از رده خارج و ۱۱۲ دستگاه واگن ديگر اوراق و حدود دوم سوم از واگن‌هاي موجود نياز به تعميرات دارد.

پيشتر مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران اعلام كرده بود كه وضعيت عمومي ناوگان اتوبوسراني، بسيار شكننده است و به كف خودش رسيده است و اگر بخواهيم به سطح يك و ايده آل برسيم بايد در سال ۱۴۰۴ در شهر تهران ده هزار اتوبوس باشد. در حال حاضر بيش از ۵ هزار اتوبوس در تهران داريم كه بخش زيادي از آن‌ها فرسوده شده و كارايي لازم را ندارد.


برگشت به تلکس خبرها