تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : تهران به ۷ هزار اتوبوس نياز دارد
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 - 11:57     کد خبر: 96093

ترابر نيوز:

شهردار تهران با اشاره به كمبود اتوبوس اعلام كرد: ناوگان اتوبوسراني پايتخت به هفت هزار اتوبوس نياز دارد.

تهران به ۷ هزار اتوبوس نياز دارد
تين نيوز

عليرضا زاكاني روز چهارشنبه در يك برنامه تلويزيوني افزود: در ابتداي اين دوره دو هزار و ۲۲۵ اتوبوس تحويل گرفتيم و ۱۷۵ دستگاه اتوبوس نيز خريداري كرديم همچنين حدود ۵۰۰ دستگاه را با تعويض مخازن مورد بازسازي قرار داديم و در كنار آن نيز براي سال آينده يك هزار و ۳۵۰ اتوبوس بازسازي مي شود و يك هزار دستگاه نيز وزارت كشور خريداري مي كند.

راه اندازي اتوبوس هاي برقي از شهريور آينده

پيشنهاد امروز
Yektanet: Vaccine
 

به گزارش تين نيوز به نقل از ايرنا، وي اظهار داشت: علاوه بر اين براي شهريور سال آينده قرارداد ۵۰ دستگاه اتوبوس برقي را براي تردد از ميدان جمهوري تا بهارستان بسته ايم.

ظرفيت  اتوبوس ها تا يك سال و نيم ديگر  بيش از ۲ برابر مي شود

زاكاني ادامه داد: در مجموع به اين ظرفيت ها امسال ۶۵۰ دستگاه و سال آينده دو هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس اضافه مي شود و ظرفيت  اتوبوس ها تا يك سال و نيم ديگر  بيش از دو برابر مي شود، در كنار اين اقدامات ۲۱۰ خط اتوبوسراني را بازبيني و توسعه خواهيم داد.

يك هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر از سطح شهر جمع آوري شده است

وي درباره ساماندهي معتادان متجاهر نيز گفت: از چهار ماه پيش قرارگاه اجتماعي  را راه اندازي كرديم كه در آن عملا با همه دستگاه ها از جمله استانداري، ناجا، سپاه و بسيج،   بهزيستي، كميته امداد، دادستاني و دانشگاه هاي علوم پزشكي بصورت منظم هر هفته جلسه اي تشكيل داديم. به طوري كه در مناطق ۲، ۴، ۵، ۱۲، ۱۵، ۱۶ و ۱۹ قرارگاه تشكيل شد، نتايج اين قرارگاه اين بود كه از حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر جمع آوري شده، حدود  ۶هزار و ۳۰۰ نفر به مراكز ماده ۱۶ منتقل شدند.

به گفته زاكاني، ۳۰۰ خانه هم به عنوان پلاك قرمز شناسايي شد كه بالغ بر ۲۰۰ خانه پلمب شد، كار بزرگي صورت گرفت و  بالغ بر ۲۰۰ مصوبه در جلسات ابلاغ شد كه بالاي ۸۰ درصد آنها اجرايي شده است.

وي تاكيد كرد: در ادامه بايد براي معتادان بالاي ۶۵ ساله ها و زير ۱۸ ساله ها و بانوان الگوهاي خاصي دنبال شود كه هفته پيش مجوزهايي صادر كردند، اگر اين موارد عملياتي شود، يك هزار و ۵۰۰ نفر ديگر از معتادان نيز جمع آوري مي شوند، اميدواريم در ماه هاي آينده بتوانيم  پرونده اين پديده بسيار زشت را در شهر ببنديم، البته اين پايان ماجرا نخواهد بود و بايد براي هر فرد چهار تا پنج سال پيگيري ها انجام شود؛ يعني ضمن شناسايي و سم زدايي،   بازسازي شخصيتي آنها انجام شده و با خانواده هاي خود مرتبط شوند، ضمن اينكه با مهارت آموزي و اشتغال آنها را به جامه برگردانيم، ما وظيفه داريم اين افراد را جزو خانواده خود بدانيم.

ساماندهي كودكان كار در برنامه است

شهردار تهران گفت: كودكان خياباني و متكديان، مرحله بعدي اين اقدامات خواهد بود، براي كارآمدي اين كودكان جاهاي بزرگي در نطر گرفته شده از جمله اينكه  ۱۰ هزار متر سوله آماده مي شود تا بتوانيم چهره شهر را تغيير دهيم، دره فرحزاد نيز در مسيري قرار گرفته كه تبديل به يك بوستان و بخش سوم بوستان نهج البلاغه شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اگر شهر، شهروند و مديريت شهري را سه جزء ماجرا بدانيم، مردم و شهروندان محور اصلي ماجرا هستند.

زاكاني با تاكيد بر اينكه شهرداري مي خواهد با ارتقاي خود از يك نهاد خدمتگزار صرف به نهاد خدمتگزار اجتماعي تبديل شود، تصريح كرد: براي مجموعه شهرداري تهران مهم است كه خدمات شايسته اي به مردم ارائه دهد  و بتواند گره اي از زندگي شهروندان باز كند، به طوري كه در ارتقاي سطح آسايش، معنويت، اقتصاد، امنيت و ايمني تاثير گذار و مسئوليت پذير باشد.

شهردار پايتخت افزود: يكي از وجوه زندگي مردم اقتصاد و معيشت است، شهرداري در اين باره در سه بخش «مسكن»، «ميوه و تره بار و امكانات مصرفي» و «لوازم منزل» نقش ايفا مي كند، در هر سه بخش فعال شده ايم و اقداماتي صورت گرفته، بخشي ديگر نيز داريم كه به توانمندسازي شهروندان به ويژه اقشار مستضعف و كم درآمد برمي گردد كه به صورت غيرمستقيم به معيشت و اقتصاد آنها كمك مي كند.

پيشنهاد امروز
Yektanet: Vaccine

افزايش ۳۱ ميدان ميوه و تره بار طي ۶ماه

وي با اشاره به اينكه در ميادين ميوه و تره بار قيمت ها ۴۰ درصد كمتر است، ادامه داد: تعداد اين ميادين در ابتداي اين دوره ۲۶۳ ميدان بوده و در ۶ ماه و ۱۴ روزي كه بر سركار آمديم،   ۳۱ ميدان به آن اضافه كرديم تلاش مي كنيم براي سال آينده ۱۰۰ مورد و سال ۱۴۰۲ نيز  ۱۰۰ ميدان ديگر اضافه شود تا سرجمع ميادين را به ۵۰۰ برسانيم.

خريد بي واسطه از كشاورزان در سال آينده

زاكاني افزود: ۱۰ قلم كالا را هم براي سال آينده مستقيم از كشاورز خريداري مي كنيم و واسطه ها را حذف مي كنيم كه قيمت را تقليل خواهد داد.

وي اضافه كرد: براي سال بعد از آن يعني ۱۴۰۲ نيز برنامه داريم تا كليه اقلام را از مستقيم از توليدكنندگان و بدون واسطه خريداري مي كنيم البته ما در شهرداري به اين موضوع نگاه انتفاعي نداريم.

به گفته شهردار تهران، روزانه ۲۰۰ تن مرغ توزيع مي كنيم،   ۱۵۰ كانكس يخچال دار هم داريم كه بتوانند در افزايش خدمت به مردم كمك كنند ضمن اينكه روزانه  ۳۰ تن گوشت توزيع مي كنيم  كه ۱۵ تا ۲۰ درصد زير قيمت بازار است.

سال آينده سال گره گشايي از مسكن خواهد بود

وي با پرداختن به اهميت مسكن در كاهش هزينه زندگي شهروندان بيان كرد: سال ۹۰ تا ۹۱ به صورت  ميانگين بالغ بر ۳۰ هزار پروانه صادر مي شد اما امسال چهار هزار و ۵۰۰ پروانه صادر و ميزان آن به يك هفتم رسيده، ما با تاسيس يك قرارگاه جهادي ۱۸۰ هزار واحد يعني ۶ برابر ميزان ساخت امسال را هدف گذاري كرديم، البته در اين مسيري كه دنبال مي  كنيم در طرح  جهش مسكن براي شهرداري ها وظيفه اي ديده نشده، اما ما با وزارت راه و شهرسازي تفاهم كرديم كه در بافت فرسوده و زمين‌هاي ذخيره شهري لكه گذاري هايي براي ساخت  ۱۸۰ هزار واحد انجام دهيم.

زاكاني با بيان اينكه يك فرد در شرايط فعلي ۶۵ درصد از حقوق خود را بايد براي اجاره نشيني هزينه كندگفت: خريد خانه نيز با شرايط فعلي  ۶۹ تا ۷۰ سال براي يك فرد طول مي كشد، از اين جهت اثر گذاري در موضوع مسكن را دنبال مي كنيم، روز گذشته ۳هزار واحد كلنگ زني شد و با طي اين مسير سال آينده سال گره گشايي از مسكن خواهد بود.  

وي درباره چگونگي خانه دار شدن شهروندان اظهار كرد: عده اي ثبت نام مي كنند و در كنار آن  كساني كه در بافت فرسوده حضور دارند با نوسازي به يك محيط امني كه از زيبايي هاي بصري و استحكام برخوردار است دست پيدا مي كنند، در واقع بخش زيادي از افراد، شهرونداني هستند كه منزل مسكوني آنها در بافت فرسوده بوده و از آنها تحويل گرفته شده و به آنها خانه نو تحويل داده مي شود.

نمي توانيم مشكلات معيشتي مردم را ببينيم و بي تفاوت باشيم

شهردار تهران درباره دليل وارد شدن شهرداري به اين عرصه ها  يادآور شد: امروز روز شهردار است به اين دليل كه شهادت شهيد باكري است؛ شهيد باكري حاشيه نشين نبود و خودش را صاحبخانه مي دانست، شهرداري هم خودش را صاحبخانه مي داند و قلبش براي شهر مي تپد. نمي تواند ببيند كسي سر گرسنه  بر بالين مي گذارد، نمي تواند ببيند كسي بي‌خانمان است و مشكل معيشت دارد.

به گفته وي، اين مسأله تفاوت جوهري يك نهاد خدمتگزار اجتماعي با يك نهاد خدمتگزار صرف است همچنين شهرداري با ميدان داري  مردم به دنبال  مواجهه با فساد است، نقطه شروع اين كار تغيير جهتي است كه بر اساس آن با تحول نرم افرازي و سخت افزاري، با مشاركت مردم و بر مدار مردم به دنبال اين هستيم كه شهر را متحول كنيم.

پيشنهاد امروز
Yektanet: Vaccine

كمبود بالغ بر يك هزار واگن در ناوگان مترو

زاكاني در خصوص ناوگان مترو نيز گفت: در اين ناوگان هفت خط فعال داريم كه دو هزار و ۵۰۰ واگن لازم دارد، در حال حاضر يك هزار و ۵۰۰ واگن داريم كه يك هزار و ۱۰۰واگن آن در حال ارائه خدمات است و مابقي از رده خارج است ضمن اينكه دو سوم  اين واگن ها نياز به اورهال دارد.

وي ادامه داد: خريد ۶۳۰ واگن از طريق فاينانس برنامه ريزي شده و با تمهيدات نرم افزاري تصميم داريم سرفاصله قطارها را  كمتر كنيم.

نوسازي سالانه ۱۰هزار تاكسي فرسوده

شهردار پايتخت با پرداختن به موضوع تاكسي هاي تهران هم گفت: ۷۸هزار تاكسي و ون داريم كه بالغ بر ۵۰ درصد آنها فرسوده اند تصميم داريم ساليانه ۱۰ هزار مورد آن را نوسازي كنيم.

وي با رد اين نكته كه برخي ها معتقدند كه تهران نياز به پروژه عمراني ندارد، توضيح داد: در غرب تهران بزرگراه يادگار امام(ره) را داريم كه تا جاده ساوه به سمت غرب مي توانيم آن را ادامه دهيم، اين مسأله در دستور كار است و طي سه سال انجام خواهد شد همچنين پروژه شهيد شوشتري را داريم كه بهره برداري از آن يك و نيم درصد بار ترافيك كل تهران و پنج و نيم درصد ترافيك شرق شهر را كاهش مي دهد و ظرف چهار سال در دستور كار قرار دارد، در كنار اين موارد اصلاحات تقاطعي در بزرگراه ها را خواهيم داشت و همچنين ۹۸ تقاطع را شناسايي كرده ايم كه  اصلاح آنها ۷۰۰ كيلومتر راه مردم را نزديك تر مي كند و البته سه  هزار ميليارد تومان اعتبار لازم دارد.

بايد تا ۱۴۰۵ مترو تكميل شود

شهردار تهران  ادامه داد: در چهار خط باقيمانده مترو نيز  ۲۰۰ هزار ميليارد تومان اعتبار لازم داريم و به دنبال تامين منابع مالي از طريق بارگذاري  در ۱۳۸ ايستگاه و فضاهاي بين ايستگاهي و وصول مطالبات از دولت  هستيم. در برنامه سوم تكميل مترو تا ۱۴۲۰ پيش بيني شده و ما سقف ۵ ساله براي آن در نظر گرفته ايم يعني بايد تا ۱۴۰۵ مترو تكميل شود. بنابراين مي خواهيم يك تحول و انقلاب در حوزه حمل و نقل شهر داشته باشيم.

وي اضافه كرد: براي تحكيم گلوگاه ها، لايحه‌اي به شورا داديم تا بتوانيم سازمان فناوري‌هاي نوين را در شهرداري راه اندازي كنيم بنا شد اين لايحه با حضور بنده در شورا مطرح و تصميم گيري شود، در بحث فناوري در حوزه پسماند تحقيقات جدي را دنبال كرده ايم. اين طلاي كثيف ۴۵۰۰ ميليارد ارزش دارد اما ما هزار ميليارد پول مي دهيم تا جمع شود و اين مسأله براي ما باخت است بنابراين مسيري را دنبال مي كنيم تا با فناوري‌هاي جديد سوخت و انرژي و مواد قابل مصرف را از آن تامين و مواد دفعي حداقلي داشته باشيم. در ديگر حوزه ها مانند ترافيك، حمل و نقل، عمران، محيط زيست  و ساير حوزه ها نيز فناوري قابل استفاده خواهد بود.

كاهش زمان صدور پروانه به دوماه از ارديبهشت۱۴۰۱

پيشنهاد امروز
Yektanet: Vaccine

شهردار تهران درباره مجوزهاي ساخت در شهرداري و مشكلات آن افزود: ۷ تا ۱۰ ماه زمان صدور پروانه در شرايط فعلي است، بنابراين از روزهاي اول كل اين فرايند را استخراج كرديم و با در نظر گرفتن همه شرايط،   از ارديبهشت سال آينده  اين زمان به زير دو ماه تقليل پيدا مي كند. اين مسأله از طريق مصوبات شورا كه بر اين مساله تاكيد دارند، گره گشايي مي شود.

با ميدان‌داري مردم تهران را الگو مي كنيم

وي در پايان تاكيد كرد: شهر با مردم ساخته مي شود و  شورا و شهرداري جزئي از مردم هستند. اگر بتوانيم شهرداري را ارتقا دهيم و ناظر به حوزه هاي مختلف در ميدان حاضر باشيم، مي توانيم شهري بسازيم كه الگو شود، ما در ابتداي اين دوره شعار تهران كلانشهر الگوي جهان اسلام را مطرح كرديم البته اين شعار به معني اين نيست كه الان تهران  الگو است بلكه  بايد الگو بشود يعني بايد هويت داشته باشد، سرانه ها در آن تامين باشند و مردم در آسايش باشند تا تبديل به شهري مطلوب شود آنچه مهم است اين است كه مردم بايد ميدان داري كنند تا اين تحول بزرگ رقم بخورد.


برگشت به تلکس خبرها