تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : كمبود 4000 اتوبوس در پايتخت
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 - 11:55     کد خبر: 96092

ترابر نيوز:
پرشين خودرو: عضو شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر اهتمام اعضاي شورا نسبت به تأمين و تجهيز اتوبوسهاي پايتخت گفت: شهرداري موظف به تأمين تعداد و ايمني اتوبوسهاي شهري در تهران است.

به گزارش «پرشين خودرو»، اقبال شاكري با اشاره به ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي در پايتخت اظهار داشت: حمل و نقل ريلي اولويت اول در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي است كه شهرداري و دولت با تعامل و تزريق اعتبار لازم بايد به آن توجه كنند ضمن اينكه اين مسئله در دستور كار نيز قرار دارد.

عضو كميسيون عمران شوراي شهر تهران با اشاره به تأمين ناوگان اتوبوسراني در تهران نيز گفت: يكي از اقداماتي كه شهرداري تهران موظف به انجام آن بوده تأمين و تجهيز اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومي پايتخت است البته علاوه بر تجهيز بايد ايمني اتوبوسها نيز تأمين شود و شورا نسبت به اين مسئله نظارت بيشتري خواهد داشت.

شاكري ادامه داد: علاوه بر توسعه شبكه حمل و نقل مترو، تامين شبكه اتوبوسراني بسيار اهميت دارد به طوريكه جزو اولويتهاي برنامه 5 ساله نيز به شمار مي رود.

به گزارش مهر، وي در ادامه با تأكيد بر اهميت معاينه فني اتوبوسهاي شهري خاطرنشان كرد: نوسازي ناوگان اتوبوسراني از طريق از رده خارج كردن اتوبوسهاي فرسوده و جايگزيني اتوبوسهاي نو، نيازمند تامين منابع مالي مورد نياز از سوي دولت است كه اميدواريم با همكاري دولت اين بودجه تأمين شود. از طرفي هم اكنون بيش از 6 هزار دستگاه اتوبوس در تهران وجود دارد كه با توجه به اين تعداد به 4000 دستگاه اتوبوس ديگر هم نياز داريم.

اين عضو شوراي شهر تهران با بيان اينكه توسعه خطوط مترو نيازمند تخصيص اعتبار كافي است، گفت: 50 درصد اعتبار توسعه مترو بر عهده دولت است كه اين مهم بايد با تعامل ميان دولت و شهرداري، پرداخت شود.


برگشت به تلکس خبرها