تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : كمبود ۱۷۰۰ واگن مترو و ۴ هزار اتوبوس در تهران
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 - 11:53     کد خبر: 96091

ترابر نيوز:

كمبود ۱۷۰۰ واگن مترو و ۴ هزار  اتوبوس در تهران

شهردار تهران از ورود هزار دستگاه اتوبوس به چرخه حمل و نقل پايتخت از طريق نوسازي و بازسازي تا عيد نوروز خبر داد.

به گزارش ايمنا، عليرضا زاكاني، همزمان با ۲۶ اذرماه روز حمل و نقل در تشريح آنچه كه مقرر شده در حوزه توسعه حمل و نقل عمومي تهران رخ دهد، اظهار كرد: توجه مديريت شهري در دوره جديد تقويت حمل و نقل عمومي است و تلاش خواهد شد در همه سطوح حمل و نقل عمومي شامل مترو، اتوبوس و تاكسي اين تقويت انجام شود.

وي افزود: بايد بتوانيم در حوزه بازسازي و نوسازي مترو، اتوبوس و تاكسي داشته باشيم تا با بهره گيري ازظرفيت ها سقف خدمتي خود را ارتقاء دهيم و شرايط بسيار بدي كه امروز با آن مواجه هستيم را جبران كنيم.

كمبود يك‌هزار و ۷۰۰ واگن مترو و چهار هزار اتوبوس در پايتخت

زاكاني ادامه داد: امروز در هفت خط مترويي كه از آن بهره برداري مي‌كنيم كمبود حدود ۱۷۰۰ واگن داريم و در حوزه اتوبوسراني نيز حداقل ۴۰۰۰ اتوبوس كم داريم به شكلي كه ميزان اتوبوس هاي موجود ما يك سوم نياز شهر تهران است. در حوزه تاكسيراني هم نيازمند نوسازي و بازسازي هستيم.

وي تاكيد كرد: آنچه كه همت مديريت شهري است اين خواهد بود كه ان‌شاءالله تا عيد نوروز بتوانيم از طريق نوسازي و بازسازي، نزديك به ۱۰۰۰ اتوبوس را وارد چرخه خدمت كنيم. در حوزه تاكسيراني هدف گذاري روي نوسازي ۱۰ هزار دستگاه بود كه باتوجه به گراني قيمت خودرو و شرايطي كه ايجاد شده تلاش خواهيم كرد تعهدات خود را به شكل مطلوب علي رغم اين شرايط محيا كنيم، گرچه همه اين كار دست شهرداري تهران نيست.

بستن قرارداد با توليدكنندگان داخلي براي تامين ۱۰۵ واگن مترو

شهردار تهران در بخش ديگري از صحبت هاي خود درباره تأمين واگن هاي مترو نيز گفت: درحال حاضر به حمدالله مقدمات بازگشايي LC براي ۶۳۰ واگن مترو فراهم شده و در آينده نزديك قرارداد ۱۰۵ واگن با مجموعه توليدكنندگان داخلي را خواهيم بست. به اين ترتيب در حال افزايش ظرفيت‌ها هستيم.

وي ادامه داد: اين ميراثي است كه امروز به دست ما رسيده است؛ لذا بايد داشته‌هاي آن را حفظ كنيم هرچند كه داشته‌هاي آن بسيار كمتر از نياز جامعه است؛ بر همين اساس بايد به سرعت بخش حمل و نقل را توسعه دهيم و اين برنامه را داريم كه تا عيد نوروز يك توسعه اوليه داشته باشيم و از سال بعد بتوانيم توسعه جدي تري در بخش اتوبوسراني، تاكسي و تامين واگن مترو داشته باشيم.

منبع: ايسنا


برگشت به تلکس خبرها