تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : با 10 مورد از برترين قلعه هاي بريتانيا آشنا شويد
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 - 14:13     کد خبر: 96044

ترابر نيوز:
 
با 10 مورد از برترين قلعه هاي بريتانيا آشنا شويد
 
اسرار و رموز ديوارهاي سنگي بريتانيا را كشف كنيد و در مورد تاريخ غني، نبردها، قتل‌ها و ارواح احتمالي كه هنوز به قلعه ها و كاخ‌هاي آن تا به امروز سر مي‌زنند، بياموزيد. با توريستگاه همراه شويد تا شما را به تاريخ بريتانيا باز گرداند و با 10 قلعه و كاخ برتر اين كشور آشنا كند.
 
قلعه وينزر
قلعه وينزر با قدمت 900 ساله بزرگترين قلعه اشغالي و قديمي ترين اقامتگاه رسمي سلطنتي در جهان است. اين قلعه چيزي بيش از يك قلعه است. محوطه آن شامل چندين خانه، يك كليساي بزرگ و كاخ سلطنتي مي‌شود و در 32 كيلومتري غرب لندن واقع شده است. همچنين ملكه اليزابت دوم آخر هفته هاي خود را در آنجا سپري مي‌كند. يكي از قديمي ترين سنت‌هاي پادشاهي يعني شواليه هاي گارتر (شواليه‌هاي نشان‌بند جوراب)، همچنان در قلعه وينزر مورد تجليل قرار مي‌گيرند. مقام شواليه گري گارتر كه ريشه در قرون وسطي دارند شامل، پادشاه، شاهزاده ولز (كه عنوان او به طور خودكار او را به عنوان شواليه گارتر تاييد مي‌كند) و 24 شواليه مي‌شود.
سالانه بيش از يك ميليون نفر از اين قلعه بازديد مي‌كنند. جيمي كارتر، رونالد ريگان و بيل كلينتون همگي ميهمان ملكه در كاخ بوده‌اند.
 
قلعه وينزر
 
 
كاخ همپتون كورت
اين كاخ معتبر 1000 اتاقي كه در فاصله چند كيلومتري لندن و در امتداد رودخانه تيمز قرار دارد يك بار توسط هنري هشتم، كه به دليل داشتن 6 همسر و گردن زدن 2 نفر از آن‌ها معروف است، اشغال شد. همسر پنجم هنري، كاترين هوارد 15 ساله بود كه به اتهام زنا، زنداني شد اما بعدا فرار كرد. درنهايت دستگير و سپس به جرم خيانت محاكمه شد. هنگامي كه هوارد پس از تلاش براي فرار به كاخ همپتون كورت برگردانده شد، از درون يك گالري كه اكنون با نام گالري خالي از سكنه خوانده مي شود، روي زمين كشيده شد. در خارج از كاخ همپتون كورت، محوطه 60 جريبي پر از باغ ها و مناظر ديدني رودخانه تيمز و پيچ و خم‌هاي معروف ساخته شده مي‌باشد كه براي بيش از 300 سال بازديد كنندگان را مبهوت كرده است.
 
كاخ همپتون كورت
 
 
قلعه ادينبورو 
اين قلعه كه در 640 كيلومتري شمال لندن يعني شهر ادينبورو اسكاتلند كه يكي از پربازديدترين شهرهاي اروپاست واقع شده. قلعه ادينبورو در مقابل محاصره، تهاجمات، مبارزات قدرت، قتل و حبس ايستادگي كرده است و هم اكنون محافظ و نگهدارنده جواهرات سلطنتي اسكاتلند مي باشد. اقلام با ارزشي نظير تاج، شمشير و عصاي سلطنتي 500 ساله، كه در تاجگذاري پادشاهان و ملكه-هاي اسكاتلند استفاده مي‌شد. اين قلعه در كنار جواهرات سلطنتي، نگهدارنده ساعت نيز بود. هر روز به مدت 150 سال در ساعت 1 بعد از ظهر يك توپ با صداي بلند شليك مي‌شود و زمان مناسب را به دريانوردان در دريا و افراد محلي نشان مي‌دهد، زيرا بسياري از مردم توان خريد ساعت را نداشتند. 
بازديد كنندگان قلعه ادينبورگ مي‌توانند سياه چال هايي را ببينند كه در طي اين سال‌ها هزاران زنداني را زنداني مي‌كردند. براي نشان دادن شرايط واقعي در آن زمان، مدل‌هاي موم در سراسر سياه چال قرار گرفته اند.
 
قلعه ادينبورو
 
 
قلعه مونت سنت ميشل 
قلعه مونت سنت ميشل تقريبا در فاصله 960 كيلومتري جنوب لندن واقع شده و از طريق يك گذرگاه به سرزمين اصلي متصل شده است. به هنگام جزر و مد زياد، ارتباط كوه با روستاي مارازيون قطع مي‌شود. براي سال‌هاي بسياري كه تا به امروز هم ادامه داشته، روستاي مارازيون به عنوان يك راه فرار بزرگ در دسترس ساكنان كوه بوده است، كه بعضي اوقات در آرزوي يك غذاي گرم و يك يا چند نوشيدني بوده‌اند.
هنگامي كه بر اساس افسانه ها در قرن پنجم،، فرشته مقرب ميشل بر گروهي از مردم در بالاي كوه ظاهر شد، مسافران در حال بازديد كردن از اين جزيره صخره‌اي بوده‌اند. بعدا در قرن دوازدهم يك صومعه بنديكتين در آنجا ساخته شد. هر ساله مؤمنان به زيارت اين كوه مي‌روند، جايي كه آن‌ها از پلكان مقدس باستاني به سمت صومعه در بالاي تپه بالا مي‌روند.
 
قلعه مونت سنت ميشل
 
 
قلعه استرلينگ
قلعه استرلينگ، واقع در 720 كيلومتري لندن نماد مشهور اسكاتلند است. درست آنسوي ديوارهاي استرلينگ، يك بناي تاريخي براي قهرمان بزرگ ملي اسكاتلند، ويليام والاس قرار دارد كه رهبري ارتش كوچكي را عليه پادشاه انگليسي، ادوارد اول در نبرد پل استرلينگ در سال 1297 به عهده داشت. هفتصد سال بعد، يادبود والاس همچنان پيروزي در استرلينگ را به مردم يادآوري مي‌كند.
در ميان 8 قرن نبرد و قتل در استرلينگ، اتفاق بسيار مثبت و روشنگرانه اي در اين قلعه رخ داد، كه در واقع يكي از اولين تلاش‌ها براي پرواز بود. تقريبا 500 سال پيش، در زمان سلطنت پادشاه جيمز چهارم در اسكاتلند، جان داميان دانشمند اعلام كرد كه از قلعه استرلينگ تا فرانسه پرواز خواهد كرد. داميان با جمع كردن تخته هاي چوبي، پرهاي مرغ و چسب، پرواز كوتاه خود را با پرش از يك ديوار سنگي انجام داد و سپس با ظرافت و مستقيم به سمت پايين پرواز كرد، و مانند سنگي بر زمين افتاد.
 
قلعه استرلينگ
 
 
 پر بازديد ترين قلعه ها و كاخ هاي جهان
 
 پر بازديد ترين قلعه ها و كاخ هاي جهان 
 
 
قلعه كرناروون
قلعه كرناروون در فاصله چهارصد كيلومتري از لندن، در ساحل ولز قرار دارد. اين بنا 800 سال پيش و پس از آنكه پادشاه انگلستان، ادوارد اول ولز شمالي را فتح كرد ساخته شد. ادوارد اول عنوان شاهزاده ولز را از ولزي ها گرفت و از آن زمان بود كه پسر ارشد پادشاه يا ملكه انگليس به شاهزاده ولز معروف شده است. در سال 1969، طي مراسمي در كرنارفون، شاهزاده چارلز توسط مادرش ملكه اليزابت دوم، بيست و يكمين شاهزاده ولز لقب گرفت.
 
قلعه كرناروون
 
 
قلعه ليدز
قلعه ليدز با قدمتي 900 ساله، در 48 كيلومتري مركز لندن قرار دارد. اين قلعه خانه هنري هشتم بود. قلعه ليدز بر خلاف محل بريتانيايي خود، ارتباطات بسياري با آمريكا دارد. دو خانواده كه صاحب قلعه بودند، داراي قطعه زمين‌هاي بزرگي در كالپپر و فيرفكس نيز بودند. امروزه هنوز ارتباطات قلعه با ايالات متحده ادامه دارد.
ويليام راندولف هيرست (شركت هيرست) تقريبا قلعه ليدز را خريداري كرد، كه متوجه شد در اينجا حمام و برق وجود ندارد و اينكه از محل سكونت خدمتكاران به عنوان سياه چال استفاده مي شد. با اين حال آمريكايي ديگري اين قلعه را به دست آورد. خانم اليو بيلي پس از خريد قلعه در سال 1926، اقدام به مرمت و بازسازي قلعه و نصب تمام موارد لازم كرد.
 
قلعه ليدز
 
 
قلعه تينتاجل
اين قلعه به دليل پادشاه آرتور و شواليه هاي ميزگرد آن مشهور است كه در كرنوال، گوشه شمال غربي انگلستان واقع شده است. قلعه تينتاجل 800 سال پيش توسط كنت كورنوال، برادر پادشاه انگليس ساخته شد. طبق افسانه‌هاي پادشاه آرتور و كملوت بدنام، آن‌ها براي كنت توطئه كردند. اين قلعه طوري ساخته شد تا شبيه به بارگاهي باشد كه گمان مي‌رود پادشاه آرتور سال‌ها بر آن حكمراني كرده است. و چه چيزي قلعه را كامل مي كند؟ مانند آمريكا، با تصويب مجدد جنگ داخلي خود، انگلستان نيز همچنان جنگ‌هاي مضحك پادشاه آرتور را تجربه مي كرد. هر تابستان، صدها نفر از علاقه مندان براي يادآوري روزهاي پادشاهي آرتور و شواليه هاي او مي‌آيند.
 
قلعه تينتاجل
 
 
قلعه واريك
قلعه واريك در فاصله كمتر از 160 كيلومتري لندن واقع شده است و به دليل فضاي داخلي زيبا و قوانين قرون وسطايي كه در آنجا اتفاق افتاده مشهور است. تا 25 سال پيش، نسل‌ كنت هاي واريك در اين قلعه سكونت داشتند. در اواخر قرن بيستم، فرانسيس، كنتس وارويك، كه با عنوان ديزي نيز معروف است، به دليل داشتن عيش و نوش و ميهماني هاي مجلل، در سراسر انگليس شناخته مي-شد. برخي از ميهمانان وي شامل وينستون چرچيل، ادوارد، شاهزاده ولز و پادشاه آينده ادوارد هفتم بودند.
ششصد سال پيش، مشهورترين قهرمان نيزه بازي بر روي اسب در اروپا، كنت واريك بود. هر ساله هزاران نفر وارد قلعه واريك مي‌شوند تا دوباره شاهد مسابقات برگزار شده نيزه بازي بر روي اسب باشند.
 
قلعه واريك
 
 
برج لندن
بيش از 1000 سال است كه برج لندن بر افق شهر حاكم است. اين محل اقامتگاه خانواده سلطنتي و جواهرات سلطنتي بوده كه براي 350 سال در معرض نمايش عمومي قرار گرفته‌اند. سالانه بيش از 2 ميليون نفر از اين برج بازديد مي‌كنند.
يومِن واردرز (Yeomen Warders)، كه بيشتر با عنوان بيف ايتر شناخته شده است، برج را اداره مي‌كرد و داستان‌هاي گذشته آن را براي شنوندگان مشتاق بازگو مي‌كند. برج لندن گذشته‌اي تاريك دارد. بعضي اوقات شكنجه، قتل و اعدام در برج اتفاق افتاد. دروازه خائن، ورودي سمت رودخانه تيمز، به عنوان آخرين محل توقف براي افرادي كه در راه اجراي حكم اعدام خود بودند شناخته شده است. در ميان اعدام شدگان سه ملكه انگليس، از جمله بولين، همسر هنري هشتم بودند.
 
برج لندن
 
 

منبع: 


برگشت به تلکس خبرها