تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : "شهره بيات"از حجاب ستيزي تا ادعاي آنوسي بودن
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 - 14:11     کد خبر: 96043

ترابر نيوز:

به گزارش سرويس بسيج جامعه زنان كشور خبرگزاري بسيج،يهوديان مسلمان نما يا آنوسي ها جمعي از يهودياني هستند كه در كسوت هاي مختلف مثل مردم عادي، بازاريان، روحانيون و دانشگاهيان در جامعه اسلامي زندگي مي كنند و با جلب اعتماد و حمايت مسلمين اهداف يهوديت و حكومت اسرائيل را پيش مي برند.

در خوش بينانه ترين صورت ممكن "آنوسي" ها به صورت داوطلبانه به دلايل مختلف از جمله فرار از پرداخت جزيه به ظاهر تغيير دين مي دهند و ادعاي مسلماني مي كنند. بخشي از آنها حتي براي جلب اعتماد مسلمانان و به قصد ايجاد انحرافات ديني در صورت لزوم به حوزه‌هاي علميه مسلمانان مي‌روند و تحصيلات حوزوي مي كنند! اين امر نشان مي دهد كه يك آنوسي چقدر مي تواند در زمينه هاي مختلف ديني، فرهنگي و حتي اقتصادي به كشور صدمه وارد كند.

هنوز خاطره جاسوس آنوسي "كاووس سيدامامي" استاد دانشگاه جامعه شناسي و معارف اسلامي! و نحوه خاكسپاري او به سياق يهوديان از خاطره ها پاك نشده است كه اينبار "شهره بيات" دبير سابق فدراسيون و داور بين المللي شطرنج آسيا كه دي ماه سال گذشته ضمن كشف حجاب و ايجاد جنجال رسانه اي اعلام كرده بود، ديگر به ايران باز نمي گردد به تازگي دست به افشاگري تازه زده است. او در مصاحبه با ديلي تلگراف -روزنامه انگليسي- فاش ساخته كه ريشه يهودي دارد و تا كنون نتوانسته است در مورد گذشته خود بداند! و شركت در جشن هاي عيد يهوديان از آرزوهاي او بوده است!

اينكه شهره بيات چنين ادعاي كرده را مي توان آخرين دست و پا زدن هاي او براي گرفتن اقامت از انگلستان تعبير كرد، او ابتدا با ترفند ايران هراسي مبني بر اينكه مي ترسم بعد از پخش شدن عكس هاي بدون حجابم، وارد ايران شوم! بر كوس بد صداي حجاب ستيزي كوفت تا بصورت كاملا سياسي بتواند از روباه پير، پناهندگي بگيرد، اما از آنجايي كه در اين ۹ماه گذشته هيچ نتيجه اي از ترفند مضحك خود نديد، دست به دامن مسئله اي شد كه بُعد امنيتي بيشتر دارد و آن هم ادعاي داشتن ريشه يهودي است.

اين كه چندين قرن است هموطنان يهودي ما در اقصي نقاط كشور حتي پايخت ايران اسلامي زندگي راحت و بدون دغدغه اي دارند، كسب معيشت مي كنند، تحصيلات عاليه دارند و توانسته اند دين، زبان، آداب و سنت هاي خود را حفظ كنند بر هيچ كسي پوشيده نيست! مهم تر اينكه جمعيت ۱۳-۱۲ ميليون نفري يهوديان در ايران نماينده اي هم در مجلس شوراي اسلامي دارند و حتي ۱۱ شهيد را در دفاع مقدس، تقديم ايران اسلامي كرده اند . خاطرات زيباي خانواده هاي محترم شهداي يهودي از اداي احترام فرمانده سپاه به شهداي كليمي و ديدار با رهبر انقلاب اسلامي، آبي است كه بر آتش نقشه شوم امثال شهره بيات ها ريخته مي شود.

شهره بيات مثل بسياري از چهره هاي ورزشي كه به دلايل مختلف قصد ادامه زندگي در ايران ندارند و براي اخذ اقامت يا پناهندگي ابتدا با حجاب در مي افتند، «حجاب ستيزي» را با عناويني گوش آشنايي مثل « اعتراض به حجاب اجباري » دست مايه وطن فروشي مي كند.

حجاب اسلامي كه نماد يك زن مسلمان است، پوششي است كه ورزشكاران موفق ايران اسلامي از ورزش هاي رزمي گرفته تا توري و توپي، از ورزش هاي فكري گرفته تا كبدي و ... با آن بر روي سكوهاي قهرماني رفته و مي روند! اما همين حجاب براي وطن فروشان كه تنها راه پناهندگي خود را سردادن شعارهايي مي دانند كه براندازاني ورشكسته چون مصي علي نژاد آن را بر بوق و كرنا كرده اند، وسيله اي سياسي مي شود!

اين سياسي شدن چهره تماما فرهنگي، ديني و عرفي جامعه اسلامي را بايد در نگاه سياست زده دست اندركاران حوزه فرهنگي به ويژه زن و خانواده به حجاب دانست و به نظر مي رسد قبل از اين كه حجاب ستيزي ورزشكاران را مورد نقد قرار داد بايد ديدگاه و عملكرد برخي از مسئولين فرهنگي جامعه را بررسي و اصلاح كرد تا دست مايه وطن فروشي و ايران هراسي نشود.

اما به نظر مي رسد از آنجا كه داستان حجاب اجباري و به خطر افتادن جان كشف حجاب كرده ها براي روباه پير كه خود ورشكسته اي مثل مصي علينژاد را چون استخواني در گلو دارد؛ نمي تواند دليل تنش آفريني در حوزه سياسي قلمداد شود، اين بار مسئله يهود و دشمني ايران با اسرائيل بهم بافته شده است تا نشان دهد اتاق فكر (ايران هراسي ) انگليس به دنبال اين است كه با ادعا و نمايش ساختگي ضايع شدن حقوق شهروندي و حتي آزادي ديني اقليت هاي مذهبي ضمن بهره برداري هاي حقوقي و تحت فشار قرار دادن نظام جمهوري اسلامي ايران؛ از آب گل آلود ايجاد تنش هاي احتمالي در جامعه ايران كه اقليت هاي مذهبي در آن زندگي مسالمت آميزي دارند، ماهي درشتي صيد كند.

به نظر مي رسد اين خوش رقصي هاي شهره بيات براي انگليس و مطرح كردن موضوعاتي مضحك مثل اينكه با نفرت از روسي اش با عنوان « روسري زشت » ياد مي كند يا مدعي مي شود كه براي رفتن به ورزشگاه با دوستانش لباس مردانه مي پوشيده است، بهايي است كه وي بايد به انگليس بخاطر حضورش با پرچم اين كشور به عنوان داور بين الملي در مسابقات شطرنج بپردازد.

وقتي آنچه را كه بيات به عنوان نقض حقوق زنان در ايران بيان كرده است را با دقت بيشتري مي خوانيم متوجه يك سوء استفاده از نظرات برخي از مسئولين حوزه زنان و خانواده و يا فعالان فرهنگي مي شويم ! آنجا كه برخي ورود زن به ورزشگاه ها را حق اوليه آنها مي دانند و براي دست يابي به چنين چيزي حتي مطالبات اصلي و حياتي جامعه زن ايراني را ناديده مي گيرند يا با برخي از صحبت هاي تند و خارج از مصلحت فرهنگي كشور ضابطان حجاب و عفاف را شماتت كرده و مي كوبند!

اين حقيقت قابل انكار نيست كه متأسفانه اين گونه دروغ پردازي ها و وطن فروشي ها كه قبلا هم از سوي افرادي مثل كيميا عليزاده و سعيد مولايي مورد استفاده قرار گرفته بود، توسط شبكه جهاني صهيونيسم، در آن سوي مرز‌ها بسيار خريدار دارد و كساني همچون بيات هم هستند كه براي مهر «پناهندگي»، شريك اين دشمني آشكار با كشور و ميهن خود مي‌شوند و مشخصا تاريخ ايران اسلامي نشان داده است كه دشمنانش اعم از داخلي و خارجي هرگز موفق نبوده و نخواهند بود.

در روايت ها داريم كه شيطان هم گاهي در صدد نصيحت اولياء الله بر مي آمده است از اين ور شيطانك هايي شبيه به مصي علنژاد، كيميا عليزاده و شهره بيات و .... نيز در كنار تمام ناسپاسي ها و زخم هايي كه بر پيكره جامعه اسلامي خود مي زنند اين فايده را نيز دارند كه مسئولين كشور ما اعم از مسئولين فرهنگي، سياسي، اجتماعي و .. با دقت بيشتري به افراد اعتماد كنند و آنها را به عنوان نماينده ي جامعه اي از ورزش كشور به ساير كشورها اعزام كنند و همينطور دقت كنند كه درموضع گيري هاي خود چه بگويند كه سرباز پياده نظام دشمن نشوند.

طنين ياس - منيره غلامي توكلي


برگشت به تلکس خبرها