تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : با هر واگن مترو 100خودرو شخصي از جاده ها حذف مي شود.
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 - 09:13     کد خبر: 96039

ترابر نيوز:

در حال حاضر مترو تهران نيازمند تعميرات جدي است؛ حدود ۹۰۰ واگن نيازمند نوسازي و حدود ۴۰۰ واگن ديگر از رده خارج شده‌اند و با توجه به حجم مسافران نزديك به هزار واگن هم كم داريم.

كمبود هزار واگن در متروي تهران

تين نيوز

رييس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: در حال حاضر مترو تهران نيازمند تعميرات جدي است؛ حدود ۹۰۰ واگن نيازمند نوسازي و حدود ۴۰۰ واگن ديگر از رده خارج شده‌اند و با توجه به حجم مسافران نزديك به هزار واگن هم كم داريم.

به گزارش تين نيوز به نقل از خانه ملت، مهدي چمران در مورد كاهش تعداد قطار مترو در ساعات پرتردد، گفت: مترو پرترددترين وسيله نقليه ناوگان حمل و نقل عمومي در كشور است كه با كم و كاستي‌هايي روبرو است.

 
 

رييس شوراي اسلامي شهر تهران افزود: در حال حاضر مترو تهران نيازمند تعميرات جدي است؛ حدود ۹۰۰ واگن نيازمند نوسازي و حدود ۴۰۰ واگن ديگر از رده خارج شده‌اند و با توجه به حجم مسافران نزديك به هزار واگن هم كم داريم؛ براي كاهش زمان طولاني ورود قطار به ايستگاه‌هاي مترو نيازمند تعداد بيشتري از واگن هستيم كه متاسفانه در اين شرايط خريد واگن چندان هم ممكن نيست.

عدم تمايل سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در ناوگان حمل و نقل عمومي

چمران با اشاره به عدم تمايل ورود بخش خصوصي به ناوگان حمل و نقل عمومي تاكيد كرد: اگر مدت زمان نقل و انتقال مسافران مترو به ۳ دقيقه برسد، بي‌شك شاهد كاهش ازدحام مترو در زمان‌هاي پرتردد خواهيم بود، عدم سودآوري حمل و نقل عمومي دليلي بر نبود تمايل بخش خصوصي براي سرمايه‌گذاري در اين حوزه شده است.

وي در ادامه يادآور شد: در تمام جهان دولت از حمل و نقل عمومي حمايت مي‌كند. در كشور ما بخشي از حمايت‌هاي حمل و نقل عمومي از طرف دولت و قسمتي از طرف شهرداري است كه از اواخر دهه هشتاد و اوايل دهه ۹۰ حدود ۱۶۰۰ ميليارد به مترو اختصاص داده شد كه شوراي شهر با در نظر گرفتن اعتباري نزديك به ۵ هزار ميليارد توانستند خطوط مترو را به اين ترتيب راه‌اندازي كنند.  

رييس شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: مترو پاك‌ترين، سريع‌ترين و ارزان‌ترين وسيله حمل و نقل عمومي در كشور است كه با هر بار حركت تعداد بسياري از مسافران را انتقال مي‌دهد؛ سرمايه‌گذاري روي آن باعث كاهش آلودگي و در عين حال بهبود وضعيت ترافيك پايتخت و ديگر كلانشهرها خواهد شد. كاهش هزينه‌هاي مصرف سوخت اگر در راستاي خريد واگن براي مترو باشد حتما پر فايده خواهد بود.

چمران در ادامه افزود: حركت يك واگن قطار مترو برابري مي‌كند با حركت ۱۰۰ دستگاه اتومبيل در كشور كه اگر هر ماشين يك ليتر بنزين بسوزاند حركت هر واگن قطار مترو منجر به صرفه‌جويي در صد ليتر بنزين در كشور مي‌شود.  جداي از عدم آلودگي هوا، موضوع سوبسيد بنزين مطرح مي‌شود كه اگر تمام هزينه‌ها جمع كنيم و صرف توسعه مترو كنيم بي‌شك شاهد حل مشكلات متعددي از مترو خواهيم شد.

رييس شوراي شهر تهران خاطرنشان كرد: در دوره گذشته وزير اسبق نفت اين قول را در شوراي شهر دادند هر ميزان ساخت مترو منجر به كاهش مصرف سوخت

در كشور شود؛  به همان ميزان براي ساخت مترو هزينه مي‌شود كه متاسفانه تاكنون اين وعده وزير عملياتي نشده است.


برگشت به تلکس خبرها