تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : قول دوباره دولت براي خريد ۶۳۰ واگن متروي تهران
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 - 15:09     کد خبر: 96038

ترابر نيوز:

قول دوباره دولت براي خريد ۶۳۰ واگن متروي تهران

رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران گفت: مذاكرتي با وزارت كشور براي تحقق قرارداد ۶۳۰ واگن مترو انجام شده و قول‌هايي نيز از سوي مسئولان دولتي در اين رابطه داده شده است.

سيد جعفر تشكري هاشمي در گفت‌وگو با خبرنگار ايمنا در پاسخ به اين پرسش كه گفته شده براي بهبود وضعيت ترافيكي تهران بايد اقدامات ضربتي كوتاه مدت انجام داد، اين اقدامات در چه حوزه‌هايي است اظهار كرد: اين اقدامات فعاليت‌هاي سريعي مانند تعميرات اساسي اتوبوس‌ها و اضافه شدن تعداد واگن‌هاي مترو است كه بتواند وضعيت ناوگان حمل و نقل عمومي را بهبود بخشيده و شهر را آماده ميزان مسافر قبل از وضعيت كرونايي كند.

وي افزود: بايد در مدت زمان كوتاهي بخش زيادي از شبكه اتوبوسراني را كه به دليل نياز به تعميرات اساسي خوابيده و نياز به تعمير دارد به چرخه خدمات رساني باز گردانيم.

رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران ادامه داد: با توجه به واكسيناسيون تعداد زيادي از شهروندان و اولويت بازگشت كشور به وضعيت عادي و احتمال بازگشايي بخشي از دانشگاه‌ها و مدارس بايد حمل و نقل عمومي آماده اين مسافران باشد و اقدامات سريع در اين حوزه به بازسازي و تعميرات باز مي‌گردد.

وي اضافه كرد: خريد يك اتوبوس از لحظه تصميم تا ورود به ناوگان بيش از يك سال و واگن مترو نزديك به دو سال زمان نياز دارد، اين زمان در صورتي است كه همه شرايط مهيا باشد يعني پول و ارز باشد و موانع تحريمي هم نداشته باشيم.

تشكري هاشمي ابراز اميدواري كرد: با اقدامات ضربتي بتوانند ميزان جابه جايي با اتوبوس و مترو به قبل از وضعيت كرونايي كشور يعني ۳.۵ ميليون مسافر توسط ناوگان اتوبوسراني و ۲.۵ ميليون مسافر توسط مترو جا به جا شود.

وي از مذاكره با وزارت كشور براي به جريان افتادن دوباره ۶۳۰ واگن قطار مترو خبر داد و گفت: طي چند هفته اخير مذاكراتي براي تحقق ۶۳۰ واگن انجام شده و قول‌هايي از سوي دولتت براي تأمين ۱۵ درصد قرار داد داده شده است.


برگشت به تلکس خبرها