تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : در مدرسه به دانش آموزان، زندگي نامه ي رهبران كره شمالي آموزش داده مي شود
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 - 07:38     کد خبر: 96036

ترابر نيوز:

حقايقي جالب درباره كودكان كشور كره شمالي و دنياي ويژه آن‎ها

زندگي روزمره در كره شمالي اغلب از ديد دنيا پنهان مي ماند. اما گاهي نيز پرده ها كنار مي رود و فرصت آن به دست مي آيد تا ببينيم مردم اين سرزمين چطور زندگي مي كنند. با اين حال، ما اطلاعات بسيار كمي درباره ي شهروندان جوان تر اين كشور داريم. آيا زندگي آن ها با كودكان ديگر نقاط دنيا متفاوت است؟

در اينجا به حقايقي درباره ي كودكان كره شمالي و چگونگي زندگي آن ها در بسته ترين كشور دنيا مي پردازيم.

عنوان اجتماعي يا «سونگ بان» اولين چيزي است كه به نوزادان تعلق مي گيرد

در حقيقت، دولت كره شمالي هر نوزاد را «وفادار»، «داراي موقعيت متغير» يا «مخالف» به حساب مي آورد. سونگ بان از پدر به ارث مي رسد و تعيين كننده ي آن است كه در آينده كودك به كدام مدرسه و دانشگاه مي تواند برود و آيا قادر خواهد بود به عضويت حزب كارگر دربيايد.

آموزش از كودكستان آغاز مي شود

اگر والدين كودكان كره شمالي مايل باشند مي توانند فرزندان شان را از سن ۴ سالگي به كودكستان بفرستند. اما دولت حضور كودكان در كودكستان را از سن ۵ سالگي اجباري كرده است. كودكان كره شمالي براي آنكه بتوانند به مدرسه بروند مي بايست حداقل يك سال به كودكستان رفته باشند.

بعضي از كودكاني كه در پرورشگاه ها زندگي مي كنند در حقيقت پدر و مادر دارند

اين مسأله به دليل آن است كه بسياري از زوج هاي جوان توانايي تأمين مايحتاج فرزندان شان را ندارند. كساني كه كودكان يتيم را به سرپرستي مي گيرند هم مي توانند به همين دليل آن ها را به پرورشگاه بازگردانند.

در مدرسه به دانش آموزان، زبان روسي و زندگي نامه ي رهبران كره شمالي آموزش داده مي شود

حتي برخي كلاس هاي مدارس به بيان ساده و قابل فهم برنامه هاي بنيادين كيم ايل سونگ، كيم جونگ ايل و كيم جونگ اون اختصاص دارد. علاوه بر زبان روسي، به دانش آموزان در سطحي بسيار پايين زبان انگليسي هم آموزش داده مي شود، به دليل آنكه آن ها از كتب خارجي استفاده نمي كنند. دانش آموزان همه ي مدارس در سن ۱۰ سالگي به عضويت انجمن كودكان كره اي در مي آيند و در جلسات سياسي حضور پيدا مي كنند.

دروس مدرسه و ديگر برنامه ها مملوء از شعارهاي ايدئولوژيك هستند

در راهروهاي مدارس پوسترهاي سياسي به چشم مي خورد و مطالب ميهن پرستانه در كتاب ها وجود دارد. در مهماني ها، كودكان در نمايش هايي با موضوعات سياسي بازي مي كنند. در تعطيلات مهم، كودكان در رژه هاي نظامي شركت مي كنند، يونيفورم نظامي به تن مي كنند و در كنار ماشين ها و موشك هاي مقوايي رژه مي روند.

در اعدام هاي در ملاء عام كودكان هم حضور دارند

متأسفانه اين تجربه ي آسيب زا براي كودكان كره شمالي امري عادي است.

كار سخت براي كودكان امري عادي است

برداشت محصولات از زمين هاي كشاورزي، قطع درختان، كار در معادن و حتي انجام كارهاي ساختماني از جمله ي اين موارد است. كودكان مانند افراد بزرگسال سهميه ي كارگري دريافت مي كنند و اگر به اندازه ي كافي كار نكنند مي توانند جريمه شوند.

اسباب بازي هاي نظامي

البته در اسباب بازي فروشي هاي كره شمالي عروسك فروخته مي شود اما اسباب بازي هايي مثل تانك، هليكوپتر و اسلحه هم وجود دارد. در كره شمالي تصور آن است كه چنين اسباب بازي هايي به ايجاد روحيه ي ميهن پرستي در نسل جوان كمك مي كند.

كودكان اوقات فراغت خود را در كلوب هاي سرگرمي سپري مي كنند

براي مثال، در مناطق جنوبي پيونگ يانگ پايتخت كره شمالي، محلي براي آموزش كامپيوتر، موسيقي و هنر به كودكان ساخته شده كه قصر كودكان نام دارد. همچنين آن ها مي توانند به انجام ورزش هاي مختلف و بسياري كارهاي ديگر بپردازند. چنين كلوب هايي در نواحي كوچك تر كشور هم وجود دارد، اما معمولا بخشي از يك مدرسه هستند. برگزاري كنسرت هايي زيبا با حضور كودكان از نتايج چنين فعاليت هايي هستند.

سرگرمي هاي مخصوص كودكان بيشتر از حد تصور است

اگر والدين پول كافي داشته باشند، مي توانند فرزندان شان را به تماشاي فيلمي سه بعدي در سينما، باغ وحش، آكواريوم اقيانوسي يا شهربازي ببرند. اما اگر خانواده ها استطاعت مالي آن را نداشته باشند، كودكان شان مي توانند از تلويزيون كارتون تماشا كنند، البته اين كارتون ها همگي كره اي هستند. علاوه بر اين، جشنواره هاي زيادي برگزار مي شود كه با موسيقي و شيريني هاي فراوان كودكان را شاد مي كند.

https://rooziato.com/1397146187//

برگشت به تلکس خبرها