تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : تاخير پيمانكار چيني در ساخت راه آهن سريع لسير اصفهان چه عواقبي به دنبال داشته
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 - 07:11     کد خبر: 96033

ترابر نيوز: اين تاخير چند ساله منجر به كشته شدن صدها نفر در مسيرهاي جاده اي يتيم شدن صدها كودك، هدر رفت ميلياردها دلار سوخت و قطع نخاع و انواع معلوليت هاي ناشي از سوانح جاده اي شده است. اگر اين مسير سه سال پيش افتتاح شده بود سالانه حداقل 16 ميليون مسافر را از جاده ها به قطارهاي امن و بي خطر منتقل مي نمود
ترابر نيوز:

پيمانكار چيني كه قرار بود ظرف 5 سال ساخت راه‌آهن سريع‌السير تهران- اصفهان را برعهده بگيرد، ديروز در نشست بررسي تكميل راه‌آهن سريع‌السير تهران- قم- اصفهان كه به رياست وزير راه و شهرسازي برگزار شد، قول داد كه ظرف سه سال روند اجراي پروژه را يا قدرت و سرعت به اتمام برساند.

ساخت راه‌آهن سريع‌السير تهران- اصفهان از سر گرفته شد

تين نيوز

مهر 1399:پيمانكار چيني كه قرار بود ظرف 5 سال ساخت راه‌آهن سريع‌السير تهران- اصفهان را برعهده بگيرد، ديروز در نشست بررسي تكميل راه‌آهن سريع‌السير تهران- قم- اصفهان كه به رياست وزير راه و شهرسازي برگزار شد، قول داد كه با تمام قدرت روند اجراي پروژه را سرعت مي‌دهد تا به اتمام برسد.

به گزارش تين نيوز، در كنار اخبار متناقض و خوب و بدي همچون: صيد بنيان‌كن ترال در خليج فارس كه اين روزها درباره حضور چيني ها در كشورمان مي شنويم، ساخت قطار سريع‌السير تهران- قم- اصفهان خبر خوشي بود كه احتمالا مي تواند معامله اي برد-برد براي ايران و چين تلقي شود. ضمن اينكه به محيط زيست نيز نه تنها آسيبي وارد نمي كند بلكه موجب حفظ آن نيز مي شود.

 
 

در سال 1393 كه كار ساخت اين پروژه ريلي آغاز شد، قرار بود كه سرعت سير در اين مسير به ۳۰۰ كيلومتر بر ساعت برسد كه سال گذشته به ۲۵۰ كيلومتر كاهش يافت، اما دوباره با توجه به شرايط و تكنولوژي روز قطارهاي پر سرعت در دنيا، به همان سرعت ۳۰۰ كيلومتر برگردانده شد.

اين در حالي است كه خود چين در حال حاضر در حال ساخت قطارهاي پرسرعت شهري تا 350 كيلومتر بر ساعت است و سرعت سير قطارهاي اين كشور در ورژن برقي نيز تا 600 كيلومتر بر ساعت مي رسند.

ددلاين تكميل پروژه تا 3 سال ديگر خواهد بود كه با سرمايه گذاري شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل ونقل انجام خواهد شد.

قطار سريع السير تهران- قم- اصفهان به طول ۴۰۹ كيلومتر است كه با بهره‌برداري از اين خط‌ آهن با سرعت ۳۰۰ كيلومتر برساعت، زمان سفر تهران به اصفهان با پيش‌بيني جابجايي ۱۶ ميليون مسافر در سال به كمتر از دو ساعت مي‌رسد. اگر اين گروژه به سرانجام برسد، نخستين خط ريلي پرسرعت كشور به راه خواهد افتاد و اين به معني ورود ايران به عصر جديد سرعت خواهد بود.


برگشت به تلکس خبرها