تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : 50هزار ميليارد تومان از بودجه كشور به حساب معلم ها واريز شد
جمعه، 16 اردیبهشت 1401 - 14:31     کد خبر: 96024

ترابر نيوز:

عليرضا منادي رئيس كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس شوراي اسلامي از واريز ۵۰ هزار ميليارد تومان به حساب يك ميليون نفر معلم در كشور با اجراي قانون رتبه بندي معلمان خبرداد.

 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: رئيس كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس شوراي اسلامي از واريز ۵۰ هزار ميليارد تومان به حساب يك ميليون نفر معلم در كشور با اجراي قانون رتبه بندي معلمان خبرداد.

پيشنهاد امروز
Yektanet: Vaccine

عليرضا منادي در نشست خبري با خبرنگاران در تبريز گفت: اجراي طرح رتبه بندي معلمان موجب تلاش معلمان براي ارتقاي رتبه خود و به تبع آن افزايش كيفيت آموزش به دانش آموزان خواهد شد و معلماني كه ايستايي و ركود علمي داشته باشند، تنزل رتبه يافته و ديگر امكان حضور در چرخه آموزشي را نخواهد داشت.

وي اظهار كرد: حوزه كاري كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس در ارتباط با وزارت‌خانه‌هاي آموزش و پرورش، علوم، تحقيقات و فناوري، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و معاونت علمي و فناوري رئيس جمهوري تعريف مي‌شود.

وي ادامه داد: اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش به‌عنوان اولين دستور كار اين كميسيون در دوره فعلي مجلس بود كه بيش از ۱۰ سال گذشته مسكوت مانده بود و در اين بين با توجه به تأكيد رهبر معظم انقلاب در خصوص بهبود معيشت و وضعيت فرهنگيان، طرح رتبه بندي معلمان را به صورت جدي در كميسيون پيگير شديم.

وي با بيان اينكه تصويب و اجراي اين قانون تحول جدي و اساسي در خصوص وضعيت و جايگاه معلمان بود، افزود: ما دولت قبلي را متقاعد كرديم كه لايحه‌ي رتبه‌بندي را به مجلس بياورد و در مجلس نيز براي جلوگيري از پس گرفته شدن لايحه در دولت بعدي اين لايحه را تنها با چهار رأي مخالف تصويب كرديم.

منادي خاطرنشان كرد: لايحه تقديمي بسيار ضعيف بود و تنها براي ۵۰۳ هزار معلم تدوين شده بود و به‌همين دليل لايحه را تغيير و به ۸۰۰ هزار معلم تعميم داديم و براي نو معلمان و بازنشستگان نيز اين رتبه بندي لحاظ شد.

وي اضافه كرد: همچنين درصدهاي گنجانده شده در لايحه نيز تغيير كرده و اين قانون از ۳۱ شهريورماه ۱۴۰۰ لازم الاجرا شده و بر اين اساس معوقات و مابه التفاوت پرداختي‌هاي معلمان پس از اجراي طرح، از اين تاريخ محاسبه و واريز خواهد شد.

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: از جمله تغييرات ديگري كه در لايحه رتبه‌بندي تقديمي به مجلس اعمال شد مي‌توان به افزايش حداقل ۲۵ درصدي حقوق و ايجاد نظام پرداخت مستقل براي فرهنگيان اشاره كرد.

پيشنهاد امروز
Yektanet: Vaccine

وي همچنين گفت: سختي‌هاي بسياري را در يك سال اخير در خصوص اين طرح متحمل شديم؛ به‌طوريكه از سوي برخي چهره‌ها و اشخاص مهم در بدنه‌ي مجلس و ساير قوا مقاومت‌هاي زيادي براي نهايي شدن آن وجود داشت؛ هر چند اين مقاومت‌ها باعث شد قانوني جامع و مانع با چكش‌كاري‌هاي صورت گرفته به تصويب برسد و حقوقدانان و فقهاي شوراي نگهبان بيشترين كمك را در مسير تحقق اين مهم داشتند.

منادي ادامه داد: اين آئين‌نامه از جمله گران‌بهاترين قانون تصويب شده در اوايل دولت سيزدهم و آخرين روزهاي قرن چهاردهم بود كه با پيگيري‌هاي مجلس و رفع ايرادات آن به هيأت دولت رفت و در نخستين جلسه هيأت دولت در يك هفته آينده تأييد و در نهايت تا پايان خرداد ماه رتبه‌هاي معلمان تعيين و پرداختي‌هاي متناسب با آن صورت خواهد گرفت.

نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي از واريز شدن ۵۰ هزار ميليارد تومان به حساب معلمان با اجراي اين قانون نيز خبر داد و افزود: آذربايجان همانطور كه در ابتداي قرن چهاردهم مركز احداث نخستين مدرسه نوين در ايران بود، در پايان اين قرن نيز عامل ايجاد مهمترين تحول در حوزه آموزش و پرورش و معلمان همين آذربايجان بود.


برگشت به تلکس خبرها