تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : آيت‌الله مكارم: بايد به وسيله حج بدبيني‌ها در روابط با عربستان را تبديل به خوش‌بيني كرد / اين مناسك به صورت غيرمستقيم سياسي است / در برنامه هاي عبادي-سياسي حج، حساسيت طرف سعودي نبايد برانگيخته شود
جمعه، 16 اردیبهشت 1401 - 16:30     کد خبر: 96023

ترابر نيوز:
آيت الله مكارم شيرازي در ديدار حجت‌الاسلام سيدعبدالفتاح نواب نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و رييس سازمان حج، علت وضعيت كنوني مناسبات ايران با عربستان را اشتباهاتي دانست كه صورت گرفته و افزود: بايد به وسيله حج كاري كرد كه بدبيني‌ها تبديل به خوش‌بيني شود. اين مناسك، به صورت مستقيم حج است ولي به صورت غيرمستقيم يك مسأله سياسي است هرچند اسم امور سياسي برده نشود.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

يكي از مراجع تقليد تاكيد كرد: بايد به وسيله حج كاري كرد كه در مناسبات ايران و عربستان بدبيني‌ها تبديل به خوش‌بيني شود.

 

به گزارش «انتخاب»، اين مرجع تقليد شيعه در ديدار حجت‌الاسلام سيدعبدالفتاح نواب نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و رييس سازمان حج، علت وضعيت كنوني مناسبات ايران با عربستان را اشتباهاتي دانست كه صورت گرفته و افزود: بايد به وسيله حج كاري كرد كه بدبيني‌ها تبديل به خوش‌بيني شود. اين مناسك، به صورت مستقيم حج است ولي به صورت غيرمستقيم يك مسأله سياسي است هرچند اسم امور سياسي برده نشود.

وي بر دوري از مسائلي كه باعث برانگيختن حساسيت طرف مقابل مي‌شود، اشاره كرده و گفت: بايد برنامه‌هاي عبادي سياسي به گونه‌اي برگزار گردد كه ضمن رضايت حجاج ايراني، باعث تحريك و برانگيختن حساسيت‌هاي آنان نگردد.

اين مرجع تقليد در ادامه بر لزوم آموزش حجاج اشاره كرده و فرمودند: با توجه به فرصت بسيار كم باقي‌مانده تا ايام حج، بايد به صورت فشرده كلاس‌هاي آموزشي احكام، مناسك و آموزه‌هاي رفتاري براي هيئت‌هاي اعزامي و حاجيان برگزار شود.

آيت‌الله مكارم شيرازي همچنين با توجه به شرايط و احكام ويژه بانوان بر لزوم آموزش مضاعف آنان تأكيد نمود.

وي در پايان اين ديدار، ضمن دعا براي موفقيت مسئولين محترم در خدمت‌گزاري به حجاج و زوار خانه خدا و برگزاري هر چه باشكوه‌تر حج، از حجاج بيت‌الله‌الحرام نيز درخواست كرد كه فرصت به دست آمده زيارت بيت‌الله‌الحرام و مدينه منوره و مشاهد مشرفه را مغتنم شمرده و از آن نهايت استفاده را ببرند.

در ابتداي اين ديدار، گزارشي از اقدامات صورت‌گرفته براي برگزاري حج 1401 توسط حجت‌الاسلام سيدعبدالفتاح نواب ارايه گرديد.


برگشت به تلکس خبرها