تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : توسعه راه‌آهن راهكار كاهش خسارات تصادفات جاده‌اي
چهارشنبه، 29 دی 1400 - 07:17     کد خبر: 95358

ترابر نيوز:
نوشته شده توسط تحريريه اقتصادآنلاين در ۱۳۹۶/۶/۱۶ ساعت ۱۴:۵۶
 
توسعه راه‌آهن راهكار كاهش خسارات تصادفات جاده‌اي

نايب رييس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي بر تكميل زير ساخت ها، دو خطه كردن ها و همچنين ساخت خطوط بر مبناي سير قطارهاي مسافري تاكيد كرد و گفت: راهكار كاهش هزينه هاي ناشي از تصادفات جاده اي توسعه خطوط ريلي است.

عليم يارمحمدي با بيان اينكه با توجه ميزان تصادفات جاده اي، استفاده از حمل و نقل ريلي يك ضرورت است، اظهار داشت: با توجه به فعاليت هاي گسترده راه آهن در بخش تكميل زير ساخت هاي ريلي و بروز رساني سيستم هاي الكترونيك در اين بخش، بايد استفاده از ناوگان ريلي در كشور نهادينه شود.

به گزارش اقتصاد آنلاين به نقل از ايلنا، وي با اشاره به سانحه واژگوني اتوبوس حامل دانش آموزگان اردوي علمي در محور هرمزگان، افزود: متاسفانه آمار سوانح جاده اي در كشور ساليانه هزينه هاي زيادي را براي كشور به همراه دارد و به همين منظور در صدد توسعه شبكه خطوط ريلي در مناطق مختلف هستيم.

وي تصريح كرد: به منظور استفاده مردم از حمل و نقل ريلي نيازمند تبليغات بيشتر از سوي راه آهن و همچنين استفاده و به كارگيري از ناوگان جديد مسافري در شبكه هستيم.

عضو كميسيون عمران گفت:شبكه ريلي كشور هنوز در برخي مناطق كامل نشده  به طور قطع با اين شرايط جاده اي ،تكميل زير ساخت ها، دو خطه كردن ها و همچنين ساخت خطوط به منظور سير قطارهاي مسافري بايد در شبكه توسعه يابد.

 
 

وي با بيان اينكه قطعا در صورت تكميل خطوط ريلي و اتصال مناطق به شبكه شاهد حجم بار بيشتر بر روي خطوط ريلي خواهيم بود، گفت: نمايندگان مجلس در جلسه بررسي علل بروز سانحه در جاده هاي كشور بايد دستورالعمل هايي براي ترغيب سازمان ها جهت برگزاري برنامه ها و اردوهاي علمي و استفاده از حمل و نقل ريلي را صادر و ابلاغ كنند.


برگشت به تلکس خبرها