تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : ميلياردها متر مكعب باران رحمت در هرمزگان
سه شنبه، 14 دی 1400 - 11:52     کد خبر: 95312

ترابر نيوز:

بدنبال بارش شديد باران در هرمزگان، 1000 خانه در ميناب دچار آبگرفتگي شده و دهها منزل مردم نيز تخريب شده است.

اوضاع بحراني در ميناب پس از بارش 270 ميلي‌متر باران در يك روز/ اسكان اضطراي 200 خانوار/ آبگرفتگي 1000 خانه

به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، بارش سيلابي باران در هرمزگان در سه روز اخير خسارات فراواني به جاي گذاشته است به طوري كه تنها در ميناب بيش يك هزار خانه دچار آبگرفتگي شده و بدليل گشودن دريچه‌هاي سدهاي مختلف در استان از جمله سد استقلال ميناب، سد شميل و نيان و سد بردول پارسيان، برخي از راه‌هايي استان نيز براي ساعاتي مسدود شد.

اسكان اضطراري بيش از ۲۰۰ خانوار در هرمزگان/ سلحشور، مديرعامل جمعيت هلال احمر هرمزگان گفت: در پي بارندگي‌هاي چند روز اخير بيش از ۲۰۰ خانوار در هرمزگان اسكان اضطراري داده شده اند. به گفته وي، روستاي تُنبِك شهرستان ميناب با ۱۲۰ خانوار بطور كامل تخليه و در روستاي حَكَمي اسكان اضطراري داده شده اند.

بارش 200 ميلي متر باران در 3 ساعت در ميناب/ بنابر اعلام هواشناسي هرمزگان در شهرستان ميناب و تنها در مدت زمان سه ساعت بيش از 200 ميلي متر باران باريده است و دليل اصلي وقوع سيل نيز همين بارش سيلابي بوده است. در ميناب طي دو روز اخير 270 ميلي متر باران باريد.

استاندار هرمزگان از صبح امروز راهي مناطق سيلزده ميناب شد/ مهدي دوستي كه روز گذشته و براي شركت در نشست با رييس جمهور به منظور بررسي ابعاد سفر استاني به تهران سفر كرده بود، از صبح امروز راهي مناطق سيل زده شرق هرمزگان شده است. 

ميزان بارش‌ها در هرمزگان چقدر بوده است؟/ هواشناسي هرمزگان با اعلام پايان بارش‌هاي سامانه اخير در هرمزگان، ميزان بارش را در هر كدام از ايستگاه‌هاي هواشناسي در شهرهاي مختلف اعلام كرد. 

 

سد استقلال به طور كامل پر شد/ مديركل آب منطقه‌اي هرمزگان در اين باره به خبرنگار فارس اظهار كرد: سد استقلال ميناب با 270 ميليون مترمكعب ظرفيت به طور كامل پر شده است. همچنين سدهاي شميل و نيان و سد بردول در پارسيان نيز به طور كامل آبگيري شده‌اند.

پل دوم ميناب نشكسته است/ فرماندار ميناب در اين زمينه به خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار كرد: پل دوم ميناب (پل بسيج نشكسته و بدليل ريزش بخشي از خاك پيش از ورودي پل، پل را از ديشب بسته‌ايم تا ايمني تردد مردم به خطر نيفتند.

 

 

 

 

 


برگشت به تلکس خبرها