تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : شبكه ريلي تا سال ۱۴۰۰ به خسروي مي‌رسد?
سه شنبه، 14 دی 1400 - 13:37     کد خبر: 95302

ترابر نيوز:

خيرالله خادمي، معاون وزير راه و شهرسازي از افتتاح رسمي پروژه راه‌آهن ملاير-كرمانشاه تا پايان پاييز امسال خبر داد.

شبكه ريلي تا سال ۱۴۰۰ به خسروي مي‌رسد
 تين نيوز

خيرالله خادمي، معاون وزير راه‌وشهرسازي از افتتاح رسمي پروژه راه‌آهن ملاير-كرمانشاه تا پايان پاييز امسال خبر داد.

به گزارش تين‌نيوز تكميل شبكه ريلي كشور در گرو اتصال پنج مركز استان به اين شبكه است. با اتصال شهر‌هاي همدان، رشت، اروميه، تبريز و كرمانشاه  اين شبكه كامل خواهد شد.  

 

در اين ميان اتصال كرمانشاه به شبكه ريلي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است چون با كامل شدن اين راه ارتباطي امكان برقراري اتصال ريلي تا مرز خسروي  و در نهايت اتصال ريلي به كشور عراق ميسر مي‌شود.

اتصال كرمانشاه به شبكه ريلي كشور از طريق تكميل مسير ريلي ملاير-كرمانشاه  صورت مي‌گيرد.

به گزارش ايسنا، معاون وزير راه در حاشيه بازديد از ايستگاه راه‌آهن كرمانشاه گفت: كارهاي تكميلي پروژه  ريلي ملاير-كرمانشاه  در حال انجام است  و تنها بخش‌ كوچكي از روسازي مسير باقي مانده.

اوافزود: شركت ساخت تنها مسئول ساخت پروژه است، هر پروژه اي پس از اتمام تحويل شركت راه‌آهن شده و آنها بعد از استقرار نيروي انساني برنامه ريزي سفرها را انجام مي‌دهند كه اين به طور معمول يك يا دو ماه به طول مي انجامد.

خادمي تصريح كرد: با توجه به آمادگي كامل پروژه راه‌آهن ملاير-كرمانشاه پيش‌بيني ما اين است اين پروسه بين 15 روز تا نهايتا يك ماه به طول بيانجامد.

معاون وزير راه همچنين با اشاره به روند پيشرفت مطلوب پروژه راه‌آهن كرمانشاه-خسروي، گفت: پيش بيني ما اين است با توجه به پيشرفتي كه اين پروژه دارد، قطار تا پايان سال 1398 به اسلام آباد غرب برسد.

وي افزود: همچنين بر اساس برنامه‌ريزي صورت گرفته قطار تا سال 1400 به مرز خسروي مي‌رسد.


برگشت به تلکس خبرها