تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : قطع نخاع ۳۶ هزار نفر در تصادفات جاده‌اي سال 97/ نتايج وخيم عدم توسعه شبكه ريلي
چهارشنبه، 15 دی 1400 - 15:01     کد خبر: 95237

ترابر نيوز: تلفات جاده اي تا سال ۹۵ به ۱۶ هزار نفر كاهش، ولي در سال ۹۶، ۱/۲ افزايش پيدا كرد. در سال ۹۷، ۱۷۱۸۳ نفر در جاده هاي كشور جان داده و بالغ بر ۳۶۵ هزار نفر مصدوم شدند كه بالغ بر ۳۶ هزار نفر آن‌ها قطع نخاع شدند.
تابناك كرمانشاه سيد كمال هاديان فر در جلسه شوراي ترافيك استانداري كه به رياست استاندار در سالن جلسات استانداري برگزار شد،اظهار داشت: درپايان سال ۹۷ اولين كميسيون ملي راه‌ها و شوراي عالي آن با حضور دو وزير برگزار و خواستار هماهنگي با تمامي استاندارها و مسئولين مرتبط، از وزير كشور براي كاهش حوادث ترافيكي بوديم. در دستورالعمل ابلاغي آن روساي مرتبط با اين حوزه در تمام دستگاه‌ها در اين شورا حضور داشته و دبيران شورا همان فرمانده انتظامي استان‌ها معرفي ودر اين شورا بايد گزارش كاملي از وقايع ترافيكي ارائه  و تصميماتي براي كاهش تصادفات اتخاذ گردد.

وي خاطر نشان كرد: تصادفات جز معضلات جدي حاكم بر كشور بوده بطوريكه در سال ۸۵، ۲۷ هزار كشته و ۵ تا ۶ برابر آن مصدوم و معلول در حادثه‌هاي رانندگي داشتيم.

 فرمانده پليس راهنمايي و رانندگي ناجا افزود: پس از سال ۸۵، تلفات جاده اي تا سال ۹۵ به ۱۶ هزار نفر كاهش، ولي در سال ۹۶، ۱/۲ افزايش پيدا كرد. در سال ۹۷، ۱۷۱۸۳ نفر در جاده هاي كشور جان داده و بالغ بر ۳۶۵ هزار نفر مصدوم شدند كه بالغ بر ۳۶ هزار نفر آن‌ها قطع نخاع شدند. با اينكه تعهد داديم تلفات جاده‌اي تا ۱۲ درصد كاهش پيدا كند، در ۵ ماهه ابتداي سال توفيقي در اين امربه دلايل قيمت پايين بنزين، راحتي سفر در تردد‌ها و افزايش تردد جاده‌اي حاصل نشد.

 وي تصريح كرد: خسارت تصادف به ازاي هر نفر ۵.۱ ميليارد تومان معادل ۷ درصد توليد ناخالص كشور بر حكومت تحميل مي‌كند كه يكي از معضلات جدي كشور است و بالغ بر ۶۲ درصد تصادفات جاده‌اي در حريم شهر‌ها و تا ۳۰ كيلومتري آن‌ها به دليل مشكل در زيرساخت ها، علايم، دوربين‌هاي كنترل سرعت و شتاب رانندگان است. ۴ عامل اصلي تصادفات، سرعت، سبقت، خستگي و خواب آلودگي است كه ۸۲ درصد جانباختگان به اين حوزه و عدم توجه به جلو بوده است. 

هاديان فر با اشاره به نقش انكار ناپذير رسانه‌ها در آموزش و تغيير رفتار مردم گفت: استان كرمانشاه، ۸۱۱۲ كيلومتر راه از ۲۱۷ هزار كيلومتر جاده‌هاي كشور را دارد. مشكلات جاده‌اي در نيمه دوم سال به دليل شروع سال جديد تحصيلي، تردد زائرين اربعين و فرا رسيدن فصل سرما بيش‌تر شده كه نيازمند توجه جدي است.

وي با اشاره به مشكلات موجود در تردد زائرين اربعين در سال‌هاي گذشته از مرز مهران اذعان داشت: نيازمند براورد صحيح مرز خسروي براي مديريت بهتر شرايط هستيم. ۵۰۰۰ اتوبوس زائرين را در اربعين جابجامي كند، مسير زائرين حدود ۱۰ استان به مرز خسروي نزديك‌تر است لذا اطلاعاتي از تعداد مسافر‌هاي عبوري مرز خسروي نداريم.

فرمانده پليس راهنمايي و رانندگي ناجا كشوردر پايان ابراز داشت: بايد در طول ۱۰ روز از ۱۷ تا ۲۷ شهريور تمام شرايط را مديريت كنيم لذا زيرساخت تردد در مسير رفت و برگشت، نيازمند توسعه بيشتر است. روپوش پاركينگ‌ها برا جلوگيري از تبديل شدن آن‌ها به باتلاق در بارندگي، تامين جرثقيل براي جلوگيري از سد معبر و نيوجرسي مناسب براي مسدود سازي تاكتيكي بايد انجام شود. مسير رفت و برگشت، زاپاس و جايگزين براي قصرشيرين در نظر گرفته شده تا بتوانيم با اقدامات ميزبان خوبي باشيم.

 
منبع: تابناك

برگشت به تلکس خبرها