تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : تصاحب نصف بازار جهان توسط خودروهاي برقي تا ۱۳سال آينده
جمعه، 17 دی 1400 - 06:23     کد خبر: 95159

ترابر نيوز:

تصاحب نصف بازار جهان توسط خودروهاي برقي تا ۱۳سال آينده

يك شركت مشاوره اي پيش بيني كرد فروش خودروهاي برقي در جهان تا ۱۳ سال آينده به ۵۰ درصد از كل فروش خودروهاي جديد در جهان برسد و تا سال ۲۰۵۰، ۷۳ درصد مسافران در جهان با خودروهاي الكتريكي سفر مي‌كنند.

به گزارش رويترز، شركت مشاوره انرژي دي ان وي در جديدترين پيش بيني خود اعلام كرد تقاضاي جهاني نفت طي سه سال آينده افزايش مي يابد و پس از آن تا حدود سال 2030 ثابت است و سپس به شدت كاهش مي يابد .
به گزارش اقتصادآنلاين به نقل از تسنيم، اكثر شركت هاي نفتي انتظار دارند تقاضاي نفت بين اواخر دهه 2020 و دهه 2040 افزايش يابد. آژانس بين المللي انرژي كه در مورد سياست انرژي به اقتصادهاي غرب مشاوره مي‌دهد ، انتظار افزايش تقاضا را قبل از 2040 ندارد.
افزايش تقاضاي بخش پتروشيمي و هوانوردي بيش از كاهش تقاضاي نفت براي حمل و نقل جاده اي خواهد بود . گزارش سالانه اين شركت كه در بيش از 100 كشور فعاليت مي‌كند و به شركت‌هاي نفتي و شركت‌هاي انرژي تجديد پذير مشاوره مي‌دهد، در تضاد با سرمايه گذاري فزاينده در ميادين جديد نفت و گاز است .
سرپرست بخش دورنماي انتقال انرژي در شركت دي ان وي گفت:« دليل اصلي براي پيش بيني اوج تقاضاي نفت در اوايل دهه 2020 به عقيده ما افزايش پذيرش خودروهاي برقي و كاهش رشد بخش پتروشيمي است» .
اين شركت انتظار دارد فروش خودروهاي برقي در 2032 به 50 درصد از كل فروش خودروهاي جديد در جهان برسد، در حالي كه پيش‌بيني سال گذشته اين شركت اواسط دهه 2030 بود. تا اواسط قرن، 73 درصد مسافران در جهان با خودروهاي الكتريكي سفر مي‌كنند كه بيشتر از 2.5 درصد امروز است .
در نروژ ، مقر اين شركت، بيش از 40 درصد تمام خودروهاي جديد فروخته شده در 8 ماه اول سال جاري ميلادي برقي بوده اند كه بيش ترين حد در كل جهان است. دولت نروژ مي‌خواهد اين رقم را تا 2025 به 100 درصد برساند .
شركت دي ان وي اعلام كرد تقاضا براي گاز طبيعي كه به نظر شركتهاي نفتي مي‌تواند پلي بين انتقال جهاني از سوخت هاي فسيلي به انرژي تجديد پذير باشد، در 2026 از تقاضا براي نفت پيشي مي‌گيرد و در 2033 ثابت مي شود .
در اين بين، پيش‌بيني مي‌شود سهم برق از كل تركيب انرژي تا اواسط قرن دو برابر شده و به 40 درصد سطح فعلي برسد. انرژي خورشيدي و باد دو درصد توليد اين برق را بر عهده خواهند داشت .
پيش بيني مي شود هزينه سالانه شبكه برق براي اتصال هزاران مزرعه خورشيدي و بادي و ميليون‌ها خودروي برقي، بيش از دو برابر شود و به 1.7 تريليون دلار برسد .
در همين حين، سرمايه گذاري در سوخت هاي فسيلي تا 38 درصد از 68 درصد امروز كاهش مي يابد .


برگشت به تلکس خبرها