تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : گزارش جامع املاك كشور منتشر شد
سه شنبه، 2 آذر 1400 - 06:53     کد خبر: 94782

ترابر نيوز:

 

گزارش جامع شيپور از وضعيت املاك ايران منتشر شد.

گزارش جامع املاك كشور منتشر شد
 تين نيوز

براي اولين بار در ايران يك پلتفرم، كامل‌ترين گزارش حوزه املاك در ايران را منتشر كرده است. اين گزارش با نگاهي ۳۶۰ درجه به املاك مسكوني، اداري، تجاري، باغ و زمين، انواع معاملات خريد و فروش و رهن و اجاره را در تمام استان‌هاي ايران بررسي كرده است.

به گزارش تين نيوز به نقل از روابط‌عمومي وبسايت شيپور، در گزارش املاك شيپور، ۶ ماه ابتداي سال ۱۴۰۰ در مقايسه با مدت مشابه سال قبل مورد بررسي قرار گرفته و مبناي آن تحليل و پايش آگهي‌هاي ثبت شده در اين وبسايت است.

پيشنهاد امروز
Yektanet: Vaccine
 

اين گزارش علاوه بر وضعيت قيمت املاك مسكوني، اداري، تجاري، باغ و زمين با نگاهي به وضعيت رشد هر منطقه، داده‌هاي خوبي براي افرادي كه تمايل دارند در حوزه املاك سرمايه‌گذاري كنند ارائه مي‌دهد.

مطابق با داده‌هاي اين گزارش، گران‌ترين محله مسكوني تهران زعفرانيه با متوسط قيمت هر متر مربع ۱۱۲ ميليون و ۴۳۰ هزار تومان است. اين درحالي است كه متوسط قيمت هر متر مربع خانه در تهران ۳۲ ميليون و ۲۰۵ هزار تومان و ارزان‌ترين محله، بهشت زهرا با متوسط قيمت هر متر مربع ۹ ميليون و ۸۶۱ هزار تومان است.

گران‌ترين استان بعد از تهران، هرمزگان (به دليل وجود جزيره كيش) است با متوسط قيمت هر متر مربع ۲۴ ميليون و ۴۰۸ هزار تومان و بيشترين رشد قيمت املاك مسكوني را استان يزد با ۱۱۵ درصد رشد تجربه كرده است.

اين گزارش اطلاعات خوبي براي طرفداران سرمايه‌گذاري در شمال كشور دارد؛ قيمت خريد باغ و زمين در استان‌هاي مازندران و گلستان در مقايسه با املاك مسكوني رشد بيشتري را تجربه كرده، درحالي‌كه در استان گيلان املاك مسكوني نسبت به باغ و زمين شاهد افزايش قيمت بيشتري بوده است. استان مازندران با ۹۸ درصد رشد، بيشترين افزايش قيمت در باغ و زمين شمال كشور را دارد.

مجموع متراژ تمام آگهي‌هاي املاك ثبت شده در شيپور در ۶ ماه اول امسال، ۳ برابر مساحت شهر اصفهان و مجموع قيمت آن‌ها ۱.۵ برابر بودجه سال جاري كشور است.

از آن‌جايي كه شيپور سهم قابل توجهي در بازار آگهي‌هاي املاك كشور دارد، اين گزارش نمايي روشن از وضعيت بازار املاك كشور و فضايي شفاف و آگاهانه براي كاربران و فعالان حوزه املاك فراهم كرده است.


برگشت به تلکس خبرها