تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : كمك به ساخت لانه براي سگ ها در سرماي كشنده زمستان
یکشنبه، 30 آبان 1400 - 10:02     کد خبر: 94768

ترابر نيوز:

از سگ در برابر بيماري هاي زمستاني كه مي توانند به آن مبتلا شوند محافظت كنيد. مانند انسان ها سگ ها هم در طول ماه هاي سرد بيمار مي شوند، در اين آموزش قصد داريم نحوه نگهداري از سگ در زمستان در شرايط مختلف را به شما بياموزيم.

از سگ ها در طول زمستان مراقبت كنيد

سگ خود را به خوبي آراسته و تميز كنيد. از اصلاح و يا كوتاه كردن موي سگ خود بپرهيزيد زيرا موهاي سگ يك منبع گرمايي در طول زمستان براي او است. به خوبي آراستن، شانه كردن گره ها و شانه كردن موها به طور كامل، در طول زمستان امري مهم و ضروري است، زيرا موهاي كرك شده در دور كردن برف و باران سرد تاثير كمتري دارد. همچنين سگ را زياد نپوشانيد. آراستن مداوم مي تواند مشكلات شوره را در زمستان خشك كاهش دهد. اين ممكن است مشكلي براي سگ شما باشد.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داريم؟

سگ خود را در داخل خانه حمام كنيد. قبل از رفتن سگ از خشك بودن كامل آن مطمئن شويد. در زمان هاي سرد كمتر حمام كنيد يا چند حمام را با هم در يك زمان در نظر بگيريد. به ياد داشته باشيد در هواي سرد، خشك شدن سگ زمان بيشتري مي برد. اين به شما كمك مي كند تا سگ ها را از مشكلات شديد سرما دور نگه داريد. در صورت نياز، حمام به مدت كوتاه تر با آب گرم باشد و سگ خود را تا حد امكان سريع تر خشك كنيد. هرگز سگ را در آب سرد حمام نكنيد، زيرا اين كار باعث سرد شدن او مي شود و دماي سرد هوا شانس كمي براي گرم شدن به او مي دهد.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داريم؟

موهاي اطراف پنجه را به خوبي پيرايش كنيد. اين كار از قرار گرفتن يخ و برف ميان پنجه ها جلوگيري مي كند. بعد از راه رفتن در بيرون، پنجه را از هرگونه شكاف، بريدگي و آلودگي بيروني بررسي كنيد. در صورت نياز با استفاده از مقداري وازلين يا E45، پنجه ها را در شرايط خوب قرار دهيد. اما آگاه باشيد ممكن است رد پاي سگ شما در خانه باقي بماند. اگر سگ شما نيم پوتين خود را نمي پوشد، از تميز بودن پنجه ها از نمك و برف، مواد شيميايي زائد، بعد از هر پياده روي مطمئن باشيد. مواد شيميايي مي تواند سمي باشد و نمك مي تواند باعث سوزش و يا حساسيت شود.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داريم؟

از دادن تغذيه ي بيش از حد به سگ خود بپرهيزيد. خوردن منظم و مناسب در ماه هاي سرد براي حفظ انرژي و گرما امري مهم مي باشد. سگ هاي خانگي نيازي به زياد كردن تعذيه در طول زمستان ندارند. اگر اينطور باشد باعث اضافه شدن وزن آن ها مي شود. تغذيه ي بيشتر تنها براي سگي توجيه پذير است كه تمام وقت در بيرون از خانه زندگي مي كند و مخصوصا سگ هايي كه در ماه هاي زمستان فعال هستند. با دام پزشكتان درباره ي انرژي مورد نياز مخصوص سگ خود صحبت كنيد و از ميزان آن آگاه شويد. مطمئن شويد كه سگ شما در داخل و بيرون خانه دسترسي مداوم به آب سالم و يخ نزده داشته باشد. شما مي توانيد از كاسه هاي گرم مخصوص (Heated bowls) براي آب دادن بيرون از خانه استفاده كنيد.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داريم؟

سگ خود را در طول زمستان سالم نگه داريد

از سگ در برابر بيماري هاي زمستاني سگي محافظت كنيد. مانند انسان ها سگ ها هم در طول ماه هاي سرد بيمار مي شوند، مخصوصا عفونت تنفسي در آب و هواي مرطوب، سرما زدگي و مصرف مواد سمي از نگراني هاي اصلي محسوب مي شوند.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داريم؟

سگ خود را خشك و گرم نگه داريد. اين كار براي جلوگيري از عفونت تنفسي مانند سرما خوردگي كمك مي كند. اگر سگ شما دچار عفونت تنفسي شد، سريعا به دنبال مراقبت پزشكي برويد. آگاه باشيد كه اگر چندين سگ داريد كه در يك فضا تنفس مي كنند مانند لانه اشتراكي، بيماري ها سريع تر پخش مي شوند.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داريم؟

يخ زدگي يك مشكل براي سگ ها مخصوصا گونه ي بي مو است. به نكاتي درباره ي گوش و دم توجه كنيد. اگر سگ ها احساس سرما مي كنند، چهره شان سفيد، قرمز يا خاكستري به نظر مي آيد و يا خشك و بي حال هستند، ممكن است يخ زدگي رخ داده باشد. اگر مشكوك به يخ زدگي هستيد، سگ را در پتو يا حوله بپيچيد تا گرم شود و سريعا به دام پزشك مراجعه كنيد.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داريم؟

در زمستان وسايل سمي را از سگ ها دور نگه داريد. مزه هاي ضد يخ معمولا براي سگ ها مطلوب است و اگر به آن دسترسي داشته باشند آن را ليس ميزنند. تنها چهار قاشق چاي خوري لازم است تا يك سگ زير ۴.۵۳ كيلوگرم را بكشد. اگر سگ شما مواد ضد يخ را قورت داد، سريعا به يك دام پزشك مراجعه كنيد، اگر درمان سريعا اتفاق نيفتد منجر به مرگ سگ شما مي شود. مشكل ديگري كه در طول زمستان ممكن است جان سگ شما را تهديد كند، مرگ موش مي باشد. همه ي وسايل سمي را به طور كامل از دسترسي سگ ها و حيوانات خانگي دور نگه داريد و سريعا مواد سمي ريخته شده بر روي زمين را تميز كنيد.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داريم؟

به بيماري هاي باقي مانده در سگ خود توجه كنيد. آرتروز و ورم مفاصل سگ شما در آب و هواي سرد تشديد مي شود. با دام پزشك خود درباره ي دارو و موارد درمان و راه هايي كه بشود سگي كه مبتلا به ورم مفاصل است را در طول زمستان سالم و گرم نگه داشت، صحبت كنيد.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داريم؟

زماني كه هوا بسيار سرد است پياده روي كمتري داشته باشيد. تلاش نكنيد كه سگ شما همان مسافتي كه در تابستان طي مي كرد را طي كند. پياده روي هاي كوتاه تر با توقف هاي كوتاه مي تواند از يخ زدگي و سرما خوردن سگ شما جلوگيري كند. حتي اگر در خانه هستيد، با سگ خود تمرين هايي انجام دهيد، با آن ها بازي كنيد مانند پرتاب وسايل و آوردن آن، طناب كشي، قايم كردن وسايل و اگر ممكن است در خانه بدود، مانند بالا پايين رفتن از پله ها براي تمرين چابكي. به ياد داشته باشيد كه اگر سگ شما مشكلات مفصلي ( مفصل ران ) دارد كه نمي تواند بدود، بگذاريد تا در بالا و پايين آمدن از پله ها راه برود.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داريم؟

آگاه باشيد كه سطح يخي براي سگ ها نيز همانند آدم ها لغزنده است. سر خوردن بر روي يخ منجر به درد و رگ به رگ شدن مي شود، پس هرگز سگ خود را تشويق نكنيد تا بر روي سطح يخ زده بازي كند. مخصوصا بازي با چوب يا ديسك. سگ ها را از درياچه ي يخ زده يا گودال آب دور نگه داريد. يخ ممكن است ظاهري سخت داشته باشد اما ممكن است سگ با افتادن درون آب غرق شود. به ياد داشته باشيد كه در همه حال، امنيت و سلامت خودتان مهمترين موضوع مي باشد. هنگامي كه شما براي نجات سگ اقدام مي كنيد، اگر خود شما هم دچار حادثه شويد تنها كار نيرو هاي امدادي سخت تر خواهد شد و شايد حتي جان شما نيز به خطر بيفتد پس بهتر است با حفظ خون سردي تلاش كنيم تا سريعا به نيرو هاي امدادي براي حضور در محل حادثه خبر دهيم.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داريم؟

هنگام پياده روي در زمستان افسار سگ را محكم به دست بگيريد تا اگر اتفاقي بيفتد مانند كولاك، ريزش برف و يا اگر سگ شما به سرعت بر روي درياچه ي يخ زده دويد و در آن افتاد، شما قادر به كمك و گرفتن سگ باشيد. مطمئن شويد كه يك تلفن همراه با شارژ كامل همراه داريد تا محض احتياط اگر شما يا سگ دچار مشكلي شديد مي توانيد براي كمك تماس بگيريد.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داريم؟

در طول زمستان براي سگ در فضاي باز يك پناهگاه تهيه كنيد

به ظرفيت هر گونه ي سگ در مقابل سرما توجه كنيد. تعدادي از گونه ها به سرماي بيشتر از گونه هاي ديگر تمايل دارند. در حالي كه تعدادي از گونه ها به خوبي با سرما سازگار هستند. سگ هايي كه در سرما حال خوبي ندارند نبايد در فضاي باز باشند. حتي سگ هايي كه در سرما خوب هستند نيز به گرما و پناهگاه براي سلامتي و رشد به عنوان يك سگ در فضاي باز نياز دارند. سگ هايي كه در سرما عالي هستند شامل سگ هاي اسكيمو، هاسكي، سيبري و چوچو ها هستند. سگ هايي كه زياد در سرما عالي نيستند شامل دوبرمن، سگ هاي كوچك، سگ هاي مو كوتاه يا بي مو و سگ هاي تازي هستند. هرگونه سگي كه موهاي تراشيده شده يا تا حد زياد كوتاه شده باشد در اين فهرست قرار مي گيرد. زيرا موهاي ضخيم يك عايق براي سگ محسوب مي شود.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داريم؟

پناهگاه مناسب تهيه كنيد. اين بسيار خوب است اگر سگ شما بتواند در تمام طول زمستان در داخل بماند و فقط براي ورزش و تمرين و رفع نياز هاي روزانه به بيرون برود. اين به شما اطمينان مي دهد كه زماني كه شما بيرون و يا خواب هستيد، سگ شما سرما نمي خورد. سگ هاي كوچك جوان نبايد در بيرون خانه رها شوند زيرا توانايي گرم نگه داشتن خود در بيرون را همانند سگ هاي بزرگتر ندارند. اگر نوع سگ شما مناسب فضاي باز است (مانند سگ سورتمه)، مطمئن شويد كه به پناهگاه و تختخواب دسترسي داشته باشد. كاه تازه يك لايه عايق در برابر سرماي زمين براي پناهگاه بيرون خانه است. مطمئن شويد كه به طور منظم آن را تعويض مي كنيد. براي پناهگاه سگ در فضاي باز بايد يك سقف شيب دار، عايق و گرم وجود داشته باشد، مخصوصا براي موقعيت هاي آب و هوايي بسيار سرد. براي زمستان هاي باراني، مطمئن شويد كه راه ورودي پناهگاه محافظت شده مي باشد تا باران به داخل آن وارد نشود.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داريم؟

مطمئن شويد كه پناهگاه به طور كافي عايق باشد. براي يك لانه، يك كف كاذب كه ۱۰-۱۵ سانتي متر از زمين فاصله داشته باشد را بسازيد. مواد عايق مانند كاه يا نايلون حباب دار ضربه گير در منافذ قرار دهيد تا از آمدن سرما از زمين جلو گيري كند. شما همچنين مي توانيد يك كيسه ي آب گرم در زير اين منافذ قرار دهيد تا در روز هاي سرد به كف گرما بدهد. در بالاي سقف كف كاذب، مطمئن شويد كه سگ ملافه ي گرم داشته باشد. پتو براي گرم نگه داشتن بسيار خوب است. مطمئن شويد كه سگ يك لايه ي ضخيم از كاه بر روي كف دارد. حداقل ۱۵ سانتي متر از كاه فشرده شده در نظر بگيريد، اما كاه ها را در اطراف ديوار ها قرار دهيد. مقداري كاه سبك اضافه هم در لانه قرار دهيد تا سگ بتواند آن را به صورت دايره اي در اطراف خود درست كند. اين كار گرما را در اطراف بدن سگ نگه مي دارد و همچنين سرما را كاهش مي دهد.

به ياد داشته باشيد اگر پناهگاه به اندازه كافي براي شما گرم نيست كه بتوانيد يك شب را در آن سپري كنيد، پس پناهگاه براي سگ شما نيز به اندازه ي كافي گرم نيست.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داريم؟

مطمئن شويد كه پناهگاه در برابر باد محافظ است. باد سرد به طور قابل توجهي شدت سرما را افزايش مي دهد. هميشه مطمئن شويد كه سگ ها در فضاي باز از باد محافظت مي شوند. اگر پناهگاه داريد يك ايوان سرپوشيده به ورودي اضافه كنيد تا باد در داخل پناهگاه كاهش يابد. اين طور است كه باد قوي مي وزد و بعد به ورودي در جهت مخالف برخورد مي كند و اين كار همچنين اين امكان را به شما مي دهد كه در اطراف پناهگاه عايق قرار دهيد مخصوصا در طرفي كه باد شديد ضربه وارد مي كند، تا از هدر رفتن گرما جلوگيري شود.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داريم؟

اگر وزش باد فوق العاده سرد و طولاني شد، تمام سگ هاي فضاي باز را به داخل خانه بياوريد، حتي يك انبار يا يك طويله از يك پناهگاه فضاي باز، گرم تر است. به ياد داشته باشيد هرچه لايه هاي عايقي كه اضافه مي كنيد بيشتر باشد، لانه ي سگ گرم و نرم تر خواهد بود. پناهگاه را با يك لحاف قديمي بپوشانيد و سپس يك پارچه عايق آب بر روي آن بيندازيد تا حفاظت را بيشتر كند.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داريم؟

روزانه لانه ي سگ را بررسي كنيد تا مطمئن شويد خشك است و هيچ سوراخي در سقف نباشد. رطوبت و سرما از سري هاي خشك بسيار خطرناك تر است. همچنين جاي خواب براي گرم و خشك بودن را بررسي كنيد. سگي كه بر روي خاك دراز بكشد به سرعت احتمال بروز زخم و جراحت و عفونت پوستي را افزايش مي دهد.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داريم؟

در طول زمستان سگ در فضاي باز را گرم نگه داريد

مطمئن شويد كه لانه گرم و در جاي مناسب باشد. تختخواب يكي از قسمت هاي مهم گرم نگه داشتن يك سگ در طول زمستان مي باشد. اگر سگ شما بر روي زمين يا جايي كه جريان باد وجود دارد مي خوابد، تختخواب را از زمين بالا بياوريد. مي توانيد اين كار را با قرار دادن تختخواب سگ بر روي يك سكوي كوتاه انجام دهيد، چند سانتي متر بالا تر از سطح زمين. هدف از اين كار توقف هدر رفتن گرما توسط انتقال به زمين است. شما مي توانيد به راحتي يك سكو، با يك صفحه چوب بر روي چند كتاب و آجر، بسازيد. با استفاده از لباس هاي كهنه، كوسن و پتو مي توانيد يك تختخواب گرم و راحت بسازيد.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داريم؟

در شب هاي سرد، گرما فراهم كنيد. اين مخصوصا براي سگ هاي پير و مبتلا به آماس مفاصل بسيار مهم است. از يك تختخواب گرم يا يك كيسه ي آب گرم استفاده كنيد. يك بار كه سگ پي برد كه يك تختخواب نرم و گرم چه حسي دارد بيشتر آن را قبول كرده و در شب به دنبال آن مي گردند. سگ هاي مسن تر در هواي سرد احساس درد و خشك شدن مي كنند. نگه داشتن گرما در اطراف مفاصل آن ها مي تواند كمك بسيار بزرگي براي راحتي آن ها باشد. مجددا كار هاي ساده مي توانند كمك كنند. به طور مثال قرار دادن يك پتوي ضخيم بر روي سگ، آن ها را در كل شب آرام مي كند.

اگر سگ شما از دوران علاقه مندي به جويدن عبور كرده، مي توانيد از كيسه هاي آب گرم استفاده كنيد و آن را روي سخت ترين و يا متورم ترين مفصل سگ قرار دهيد. سپس با يك پتو آن را بپوشانيد تا آرامش بيشتري به آن دهد.

وسايل گوناگوني مانند پتو هاي برقي مخصوص سگ ها يا كفپوش گرمايي وجود دارد. يكي ديگر از كفپوش ها پتوي توله هاست. اين براي گرم نگه داشتن توله ها طراحي شده و گرماي مناسبي را ايجاد مي كند كه براي دراز كشيدن به مدت طولاني مناسب است. وقتي كف پوشي را انتخاب كرديد هميشه دستور العمل آن را به دقت بخوانيد تا بفهميد كه آيا توله مي تواند مستقيما بر روي آن بدون خطر سوختگي حرارتي دراز بكشد. بعضي از كفپوش ها براي دامپزشكي طراحي شده است كه براي دراز كشيدن به طور مستقيم ايمن نيست و بايد با يك پتو پوشانده شود تا از سوختگي جلوگيري كند.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داريم؟

تختخواب را به طور منظم تميز و عوض كنيد. اين كار باعث كاهش كك، جرم و كثيفي مي شود. اين كار مهم است مخصوصا در زمستان زماني كه حشرات به دنبال هر مكان گرمي مي گردند كه مي توانند پيدا كنند، هستند.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داريم؟

براي بعضي از سگ ها و موقعيت ها از لباس هاي مخصوص سگ ها استفاده كنيد. لباس مي تواند سگ شما را در طول زمستان گرم نگه دارد. اين لباس ها مخصوصا براي سگ هاي كوچك، سگ هايي با موهاي كوتاه (براي مثال سگ هاي تازي)، و سگ هاي پير و مريض مفيد است. يكي از نشانه هاي كليدي كه سگ شما نياز به لباس دارد اين است سگ همانند انسان ها در سرما ميلرزد.

ژاكت، زير پوش بلند يا پليور را مي توان خريد و يا در هر سايزي از سگ دوخت. براي زمستان هاي باراني، شما بايد يك لايه لباس باراني ( عايق باران ) بر روي لباس ها قرار دهيد اما مطمئن شويد كه فضاي كافي براي تنفس وجود داشته باشد. مطمئن شويد كه هر لباسي براي سگ قبل از استفاده خشك باشد. اگر سگ با كت مرطوب بيرون برود، باد باعث تبخير شدن آب مي شود و گرماي بدن سگ را كاهش مي دهد، بنابراين سگ را سرد مي كند. ايده بسيار خوبي است اگر تعداد گوناگوني از لباس داشته باشيد تا تعدادي براي شستن، تعدادي براي خشك شدن و تعدادي براي پوشيدن آماده باشند.

زماني كه سگ داخل منزل است، لباسي به تنش نباشد مگر اينكه دماي داخل خانه كم باشد. اگر سگ تمام مدت لباس داشته باشد زماني كه بيرون مي رود اثري ندارد.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داريم؟

براي حفاظت از پنجه هاي سگ هنگام راه رفتن بر روي برف و نمك، از نيم پوتين استفاده كنيد. نمك به عنوان ماده اي سوزش آور بر پنجه هاي سگ است. اگر سگ خود را از بچگي به پوشيدن نيم پوتين عادت داده باشيد، نيم پوتين پنجه ها را از سرماي برف نجات مي دهد و از سوزش نمك دور نگه مي دارد. پوشاندن نيم پوتين براي سگ هايي كه در مقابل آن مقاومت مي كنند تا حدودي سخت است.

اگر سگ شما با پوشيدن نيم پوتين مشكل دارد، بايد از مركز آموزش قوي مثبت استفاده كنيد. نيم پوتين را در يك پاي سگ قرار دهيد، به او جايزه بدهيد، سپس نيم پوتين را در آوريد. تكرار روزانه و تدريجي اين كار، احتمال پوشيدن نيم پوتين را افزايش مي دهد تا اينكه سگ به پوشيدن آن ها عادت كند.

 

 


برگشت به تلکس خبرها