تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : هزينه شيرين‌سازي آب دريا؛ 1 دلار براي هر متر مكعب
دوشنبه، 1 آذر 1400 - 07:17     کد خبر: 94764

ترابر نيوز:

وزير نيرو با بيان اينكه هزينه شيرين‌سازي آب در نوار ساحلي كمتر از يك دلار براي هر متر مكعب برآورد مي‌شود گفت: با تخصيص يارانه دولتي اين آب به قيمت متعارف به دست مشتركان خواهد رسيد.

هزينه شيرين‌سازي آب دريا؛ 1 دلار براي هر متر مكعب

به گزارش پايگاه خبري بااقتصاد، رضا اردكانيان، وزير نيرو در مراسم چهارمين هفته از پويش هر هفته الف ب ايران كه با حضور رئيس جمهور برگزار مي‌شود، ضمن اشاره به اشتغال 367 نفري طرح‌هاي افتتاح شده در اين پويش گفت:« پروژه واحد سوم آب شيرين‌كن و خط انتقال آب‌رساني به بندرعباس امروز افتتاح مي‌شود كه ظرفيت آبرساني 60 هزار متر مكعبي به جمعيت حدود 1 ميليون نفر در استان هرمزگان را بر عهده دارد.

وزير نيرو با اشاره به افتتاح تصفيه‌خانه سرني در منطقه خمير استان هرمزگان گفت: افتتاح اين تصفيه‌خانه آب سر ني زمينه استفاده 864 هزار نفر از مردم اين منطقه را مهيا مي‌كند.

وي با اشاره به افتتاح 84 مين تصفيه‌خانه فاضلاب در استان مازندران گفت:« تصفيه‌خانه فاضلاب ساري به منظور پوشش جمعيت 100 هزار نفري در منطقه به مدار آمده و زمينه استفاده پساب در صنعت و كشاورزي مهيا مي‌شود.

*هزينه شيرين‌سازي آب دريا معادل 1 دلار براي هر متر مكعب

اردكانيان در بيان اينكه پروژه‌هاي ريل‌گذاري براي دولت آينده در وزارت نيرو پيگيري مي‌شود، گفت: در حال حاضر كلنگ پروژه سد زارم رود در استان مازندران بر زمين مي‌خورد.

عضو كابينه دولت دوازدهم با اشاره به افتتاح سد مخزني بالارود در استان خوزستان گفت: اين سد به عنوان پنجاه و سومين سد آبگيري شده در دولت تدبير اميد فعاليت خود را شروع مي‌كند و با اعتبارات ملي از ابتداي دولت ساخته شده است.

اردكانيان در پاسخ به سوال رئيس جمهور مبني بر هزينه شيرين‌سازي آب در بندر عباس، گفت: هزينه شيرين‌سازي آب در نوار ساحلي معادل متر مكعبي كمتر از يك دلار برآورد مي‌شود اما با تخصيص يارانه دولتي اين آب به قيمت متعارف ساير منابع آبي به دست مشتركان خواهد رسيد./فارس


برگشت به تلکس خبرها