اين فناوري، در حقيقت آينده خودروهاي «جي‌تي چهار در» و كلاس سي مرسدس بنز است. اگر بخواهيم صادق باشيم، تنظيمات اين فناوري بدون كمك يك مهندس نرم‌افزار، كار هر كسي نيست و خريداران اين خودروها بايد يك دوره آموزشي بگذرانند تا با تنظيمات آن آشنا شوند. اما با تمام ويژگي‌هاي خاصي كه اين فناوري جديد دارد، يكي از آنها شايسته معرفي شدن است. نرم‌افزاري براي فناوري عملكرد برقي E Performance طراحي شده كه اجازه مي‌دهد هنگام دريفت، باتري نفسي تازه كند و شارژ شود. دليل آن هم اين است كه در سامانه قواي محركه‌اي كه در عقب خودرو نصب شده و به آن «واحد محرك برقي» يا هم مي‌گويند‌ هنگام بكس و باد، نيروي موتور احتراق داخلي‌(درون سوز) را جذب مي‌كند. معني ديگر آن اين است كه به شارژ دوباره باتري كمك مي‌كند.

با توجه به اينكه سامانه E Performance روي قواي محركه هيبريدي در مدل AMG GT ۴-Door نصب مي‌شود؛ خروجي تركيبي اين سامانه ۸۰۴ اسب بخار(معادل ۶۰۰ كيلووات) و گشتاور آن ۷۳۸ پوند-فوت‌(معادل ۱۰۰۱ نيوتن-متر) است. دليل اين همه قدرت هم يك موتور ۸ سيلندر ۴ ليتري مجهز به توربوشارژر دوقلو و EDU است.

 با تنظيمات اين سامانه، صفر تا ۱۰۰‌ اي‌ام‌جي ‌‌جي‌تي ۴در به زير ۳ ثانيه مي‌رسد و از جهت مقايسه،‌ شتاب مدل فعلي GT۶۳ S چهار در ۱/ ۳‌ ثانيه است. كلاس سي هيبريدي قرار نيست موتور ۸سيلندر داشته باشد و به جاي آن موتور ۴سيلندر ۲ ليتري M۱۳۹ را دريافت خواهد كرد كه در مدل‌هاي AMG A۴۵

و CLA ۴۵ به كار گرفته شده‌اند. اما موتور برقي مجهز به توربوشارژر آن شباهت به مدل AMG One hypercar دارد و همين موتور برقي ۴۴۲ اسب بخار (معادل ۳۳۰ كيلووات) به قدرت اين خودرو مي‌افزايد.