تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : آغاز عمليات بازسازي مسير ريلي بغداد به مرز سوريه/ فرصت اتصال ريلي ايران به مديترانه ايجاد مي‌شود
شنبه، 16 اسفند 1399 - 19:46     کد خبر: 93862

ترابر نيوز: مديركل شركت راه‌آهن عراق از آغاز طرحي بزرگ براي بازسازي و راه‌اندازي دوباره مسير ريلي راهبردي بغداد ـ القائم در مرز سوريه خبر داد.
ترابر نيوز: به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از ميدل‌ايست نيوز، شركت راه‌آهن عراق از آغاز طرحي بزرگ براي بازسازي و راه‌اندازي دوباره مسير ريلي راهبردي بغداد ـ القائم ـ عكاشات خبر داد. جواد كاظم الحسيني، مديركل شركت راه‌آهن عراق گفت كه در پي دستور وزير حمل‌ونقل، نيروهاي فني و مهندسي در منطقه القائم در مرز عراق و سوريه ساخت سدهاي خاكي به طول 750 متر با استانداردهاي جهاني با هدف بازسازي و راه‌اندازي خط آهن «بغداد ـ القائم ـ عكاشات» را آغاز كرده است. وي افزود: هدف از اين كار ازسرگيري حركت قطار در اين مسير براي مسافران و كالاهاست. اين خط آهن از دل صحراي غربي انبار مي‌گذرد و مي‌تواند حيات را به مناطق دوردست غربي عراق برگرداند. براساس اين گزارش، 19 نوامبر 2020 با حضور مديركل شركت راه‌آهن عراق و مديركل سازمان راه‌آهن سوريه يك توافق‌نامه بين دو طرف با هدف همكاري در عرصه نوسازي خطوط ريلي و تبادل تجارب و آموزش كادرهاي فني و انتقال فناوري ريلي و افزايش سرمايه‌گذاري در اين عرصه و كاهش هزينه‌ها با هدف تسهيل حركت ريلي ميان عراق و سوريه امضاء شد. در 21 نوامبر نيز مديركل شركت راه‌آهن عراق، آغاز پروژه بازسازي خطوط ريلي بين عراق و سوريه را اعلام كرد. به گزارش فارس، در صورت بازسازي اين خطوط ريلي، ايران تنها مي‌تواند با ساخت حدود 30 كيلومتر راه‌آهن شلمچه به بصره به خط آهن فوق متصل شده و از آن طريق به مديترانه وصل شود كه مي‌تواند علاوه بر اتصال محور مقاومت، اقتصاد ايران را به بازارهاي مديترانه متصل نمايد كه قدمي مهم براي دور زدن تحريم‌هاي اقتصادي به شمار مي‌رود.
برگشت به تلکس خبرها