تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : مسيح مهاجري: تا وقتي تكليف واعظ توهين‌كننده به پيامبر و قضيه باغ ازگل را روشن نكنيد، نمي‌توانيد جامعه را ملتزم به دين و حجاب كنيد
یکشنبه، 2 اردیبهشت 1403 - 10:16     کد خبر: 105364

ترابر نيوز:
مسيح مهاجري نوشت: مردم مي‌گويند شما كه به نام دين بر اين كشور حكومت مي‌كنيد اگر بي‌عدالتي، تبعيض، مماشات با مفسدان، ناديده گرفتن اهانت به پيامبر و اميرالمؤمنين در موارد خاص، تكريم كساني كه تخلفشان در جابجائي اموال و زمين و باغ كاملاً محرز و دروغ بستنشان به امام زمان كاملاً مستند است، خواست دين است ما را با چنين ديني نسبتي نيست.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

مسيح مهاجري نوشت: مردم مي‌گويند شما كه به نام دين بر اين كشور حكومت مي‌كنيد اگر بي‌عدالتي، تبعيض، مماشات با مفسدان، ناديده گرفتن اهانت به پيامبر و اميرالمؤمنين در موارد خاص، تكريم كساني كه تخلفشان در جابجائي اموال و زمين و باغ كاملاً محرز و دروغ بستنشان به امام زمان كاملاً مستند است، خواست دين است ما را با چنين ديني نسبتي نيست.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلامو المسلمين مسيح مهاجري مديرمسئول روزنامه جمهوري اسلامي در يادداشتي نوشت:

 

مسئولان دولت و نظام براي اجراي حكم شرعي و قانوني حجاب نمي‌توانند با توسل به روش‌هائي از قبيل گشت ارشاد و بگير و ببند‌هاي معمول موفق شوند.

دستيابي به هدف شرعي و قانوني در اين زمينه به تجديد نظر اساسي در عملكرد‌هاي مسئولين و سياست‌هاي موجود و معمول حكمرانان نياز دارد.

 

حتي ما نيرو‌هاي باسابقه و شناخته شده انقلاب و نظام كه عمرمان را صرف خدمت به اسلام و تقويت آرمان‌هاي انقلابي و ترويج ارزش‌هاي ديني كرده‌ايم، اكنون به خاطر حاكم شدن فضاي پرمغالطه بر جامعه كه محصول قدرت گرفتن عناصر و جريان‌هاي افراطي است، چاره‌اي غير از اين نداريم كه قبل از هر اظهارنظري، شهادتين سياسي بر زبان و قلم جاري كنيم تا به بي‌ديني و ضديت با انقلاب و نظام متهم نشويم. به همين دليل اكنون كه مي‌خواهيم درباره گشت ارشاد اظهارنظر كنيم شهادت مي‌دهيم مسلمان شيعه اثناعشري هستيم و به انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي التزام عملي و زباني و قلمي و قلبي داريم.

اين اعتقاد شرعي‌مان را نيز اضافه مي‌كنيم كه حجاب، يك حكم الهي است و رعايت آن قطعاً به سلامت اخلاقي جامعه كمك مي‌كند. اين را هم قبول داريم كه دشمن براي ترويج بي‌حجابي در ايران برنامه دارد و تمام ايرانيان غيور لازم است براي خنثي‌سازي اين توطئه دشمن برنامه حساب شده، معقول و منطقي داشته باشند.

اما حضرات مسئولين مطمئن باشند بدون بازگشت به اصول و آرمان‌هاي اوليه انقلاب و نظام جمهوري اسلامي كه در قانون اساسي متبلور هستند، هيچ توفيقي براي اجراي احكام شرعي و مقررات قانوني مرتبط با شرع به دست نخواهند آورد.

علت، كاملاً روشن است و تعجب در اينست كه حكمرانان ما چرا به موضوعاتي با اينهمه وضوح و بداهت توجه ندارند و عجيب‌تر اينكه بعد از اينهمه شكست در تلاش‌هاي مكرر در زمينه موضوعات مشخص باز هم به سراغ امتحان كردن همان روش مي‌روند و از خيرخواهان دلسوز هم نمي‌پذيرند كه اين روش‌ها جواب نمي‌دهند و بايد به مسير صحيح بازگردند.

منظور كساني كه توصيه مي‌كنند روش‌هاي تجربه شده و شكست خورده را كنار بگذاريد اين نيست كه حكمرانان از حكم شرعي و قانوني حجاب صرفنظر كنند و كشف حجاب را به رسميت بشناسند. منظور اينست كه مديريت جامعه براساس سياست‌هائي مبتني باشد كه مردم را به دين جذب كند و گرايش قلبي به انجام وظايف ديني و احكام الهي به وجود بياورد.

عملكرد‌ها متأسفانه اكنون در جهت عكس آن چيزي است كه بايد باشد و همين نوع عملكرد است كه ميان مردم و مسئولين و حتي احكام ديني فاصله مي‌اندازد.

 

مردم مي‌گويند شما كه به نام دين بر اين كشور حكومت مي‌كنيد اگر بي‌عدالتي، تبعيض، مماشات با مفسدان، ناديده گرفتن اهانت به پيامبر و اميرالمؤمنين در موارد خاص، تكريم كساني كه تخلفشان در جابجائي اموال و زمين و باغ كاملاً محرز و دروغ بستنشان به امام زمان كاملاً مستند است، خواست دين است ما را با چنين ديني نسبتي نيست.

حكمرانان بپذيرند كه فقط همين دو فقره اخير مماشات با آن واعظ اهانت‌كننده و تكريم اين امام جمعه موقت مرتبط با ماجراي باغ گل اُزگُل، ميليون‌ها نفر را نسبت به دين بدبين و در اعتمادشان به نظام تزلزل ايجاد كرد، چون اين برخورد‌هاي حاكميتي به نام دين صورت گرفته‌اند. اگر گزارش‌هائي برخلاف اين واقعيت به حكمرانان رسيده، لازم است در گزارشگران تجديد نظر كنند و ترديدي به خودشان راه ندهند كه اين گزارشگران حتي اگر خودشان افراد صالحي هستند، از متن جامعه بي‌خبرند. در چنين وضعيتي چگونه فكر مي‌كنند ازسرگرفتن مبارزه با بي‌حجابي جواب مي‌دهد؟!

با عملكردي كه ما داريم، دشمن براي اجراي برنامه‌هايش به هيچ تلاش و سرمايه‌گزاري و هزينه كردن و حتي تبليغات نيازي ندارد. ما با كارهائي كه مي‌كنيم به صورت مجاني برنامه‌هاي دشمن را به دقيق‌ترين شكل به اجرا درمي‌آوريم.

براي خنثي كردن توطئه دشمن، اين ما هستيم كه بايد در سياست‌هايمان و عملكردهايمان تجديد نظر كنيم. اگر ما عدالت را بدون اغماض اجرا كنيم، تبعيض‌ها را كنار بزنيم، مفسدان را بطور يكسان به محاكمه بكشانيم، متخلفان را در هر مقام و لباس و جايگاهي كه هستند به سزاي تخلفشان برسانيم، بحران اقتصادي را ريشه‌كن نمائيم، مشكلات معيشتي مردم را حل كنيم، آزادي‌هاي مشروع را تأمين نمائيم و حقوق قانوني مردم را به رسميت بشناسيم، بدون اينكه نيازي به گشت ارشاد و بگير و ببند باشد مردم احكام دين و قانون را داوطلبانه عمل مي‌كنند، نقشه دشمن نقش بر آب مي‌شود و ريزش‌ها به رويش‌ها تبديل مي‌شوند. در غير اينصورت، متأسفانه باز هم دين بايد هزينه اشتباهات حكمرانان را بپردازد. چرا اينهمه از دين خرج مي‌كنيد؟


برگشت به تلکس خبرها