تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : اتاق بازرگاني ايران: اگر استدلال برخي‌ها براي اصرار به تعطيلي پنج‌شنبه به جاي شنبه، تعطيل بودن شنبه در دين يهود است كه اين دين از اديان يكتاپرست است؛ ما تضادي با يهوديت نداريم و اگر تضادي هست با صهيونيسم است / ما كه نمي‌توانيم دنيا را قانع كنيم خود را با تعطيلات ايران وفق دهند
جمعه، 31 فروردین 1403 - 15:35     کد خبر: 105343

ترابر نيوز:
نايب رئيس كميسيون صنعت اتاق بازرگاني ايران گفت: اگر استدلال برخي‌ها براي اصرار به تعطيلي پنج‌شنبه به جاي شنبه، تعطيل بودن شنبه در دين يهود است كه اين دين از اديان يكتاپرست است و جامعه يهوديان هم در مجلس شوراي اسلامي نماينده دارند، بنابراين ما تضادي با يهوديت نداريم و اگر تضادي هست با صهيونيسم است
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

ايلنا: نايب رئيس كميسيون صنعت اتاق بازرگاني ايران گفت: ما كه نمي‌توانيم دنيا را قانع كنيم خود را با تعطيلات ايران وفق دهند پس چاره‌اي نداريم غير از اينكه با تعطيلي جمعه و شنبه خود را با دنيا همراه سازيم همان كاري كه كشورهاي مسلمان مانند عمان، امارات، عربستان و... كرده‌اند.
 
عباس جبالبارزي، نايب رئيس كميسيون صنعت اتاق بازرگاني ايران درباره احتمال تصويب لايحه افزايش تعطيلات آخر هفته و تعطيل شدن روز پنج شنبه با وجود تمايل بخش خصوصي به تعطيلي روز شنبه گفت: استدلال بخش خصوصي براي تعطيل بودن روز شنبه اين است كه كشورهاي اروپايي شنبه و يكشنبه را تعطيل هستند و فعالان اقتصادي كه با اين كشورها در تعامل هستند روزهاي شنبه و يكشنبه نمي‌توانند كار كنند و در صورت تعطيلي پنج‌شنبه تعداد روزهاي كاري در ايران به دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه كاهش مي‌يابد.
 
جبالبارزي خاطرنشان كرد: ما كه نمي‌توانيم دنيا را قانع كنيم خود را با تعطيلات ايران وفق دهند و به جاي شنبه و يكشنبه؛ پنج‌شنبه و جمعه تعطيل باشند، پس چاره‌اي نداريم غير از اينكه با تعطيلي جمعه و شنبه خود را با دنيا همراه سازيم همان كاري كه كشورهاي مسلمان عرب مانند عمان، امارات، عربستان و... كرده‌اند.
 
اين عضو هيات نمايندگان اتاق ايران اظهار كرد: استدلال بخش خصوصي و اعضاي اتاق بازرگاني در اين زمينه كاملا شفاف است و موضوعي پيچيده نيست كه درك آن سخت باشد.
 
وي در پاسخ به اينكه اگر روز پنج‌شنبه بانك‌ها فعال باشند و ديگر نهادها و بنگاه‌ها تعطيل شوند، مشكل بخش خصوصي حل مي‌شود؟ گفت: تعطيل نبودن بانك‌ها به تنهايي مشكلي از بخش خصوصي رفع نمي‌كند چون دغدغه ما مسائل داخلي نيست بلكه ارتباطات جهاني است.  
 
جبالبارزي اضافه كرد: مجلس قانون بهبود مستمر محيط كسب و كار را تصويب كرده و براساس اين قانون وقتي دولت مي‌خواهد بخش‌نامه‌اي ابلاغ كند بايد جوياي نظر بخش خصوصي باشد اما خود در تصويب اين موضوع توجهي به نظر بخش خصوصي نداشته است. همچنين كميسيون اجتماعي مجلس در حالي موضوع تعطيلي پنج‌شنبه‌ها را مطرح كرده كه اين موضوع براي فعالان اقتصادي دغدغه‌ساز شده در حالي كه كميسيون‌هاي اقتصادي و جهش توليد بايد به اين امر بپردازند.
 
وي افزود: اگر استدلال برخي‌ها براي اصرار به تعطيلي پنج‌شنبه به جاي شنبه، تعطيل بودن شنبه در دين يهود است كه اين دين از اديان يكتاپرست است و جامعه يهوديان هم در مجلس شوراي اسلامي نماينده دارند، بنابراين ما تضادي با يهوديت نداريم و اگر تضادي هست با صهيونيسم است.  

برگشت به تلکس خبرها