پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 23:59   
 
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
  خبرهای حوزه حمل و نقل  

توسعه با پرواز محدود ممکن نخواهد بود
ترابر نیوز: پروازهای فرودگاه بیرجند که از نظر قدمت سومین فرودگاه کشور به شمار می رود، در ماه های اخیر کاهش چشمگیری داشته است و تداوم این وضعیت، استان در حال توسعه خراسان جنوبی را با مشکلات جدی مواجه می کند.
سه شنبه، 29 آبان 1397 - 11:59

سفر وزیرراه و شهر سازی به روسیه
ترابر نیوز: وزیر راه و شهرسازی از برقراری خط اعتباری ۳ میلیارد یورویی روسیه برای توسعه حمل و نقل در کریدور جنوب شمال خبر داد.
سه شنبه، 29 آبان 1397 - 11:30

اعتبار رفع نقاط پرحادثه‌ یک‌ چهارم بودجه مورد نیاز هم نیست
ترابر نیوز: مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری گفت: برای رفع همه نقاط پر حادثه‌ شناسایی‌ شده ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است
دوشنبه، 28 آبان 1397 - 12:59

رشد ترانزیت ادامه دارد/ رجایی فعال ترین مرز ایران
ترابر نیوز: مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل نقل سازمان راهداری از تداوم رشد ترانزیت در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.
دوشنبه، 28 آبان 1397 - 11:50

تدبیر دولت امید سوت قطار ارومیه را به صدا درآورد
ترابر نیوز: تکمیل طرح راه آهن مراغه – ارومیه در کنار تثبیت تراز آبی دریاچه ارومیه را می توان نماد توجه ویژه دولت تدبیر و امید در آذربایجان غربی به شمار آورد؛ طرح هایی که با تزریق مالی چشمگیر دولت به فرجامی نیک رسیده است.
دوشنبه، 28 آبان 1397 - 10:30

نقشه مدیریت بحران راه‌ها تدوین شود/اصفهان جانشین و معین استان تهران در بحران‌های بزرگ کشور
ترابر نیوز: رئیس کارگروه تخصصی مدیریت بحران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خواستار تدوین نقشه مدیریت بحران راه‌های استان اصفهان برای مقابله با هرگونه بحران و حوادث غیرمترقبه جاده‌ای شد.
یکشنبه، 27 آبان 1397 - 13:30

توسعه شبکه قطارهای حومه ای نیاز ضروری کلانشهرها
ترابر نیوز: قطارهای ایمن و پرسرعت حومه ای در کشورهای صنعتی از خدمات مهم و پرطرفدار حمل و نقل ریلی مسافربری در کلانشهرها به شمار می رود و ناوگان ریلی سهم مهمی در جا به جایی مسافران از مرکز به پیرامون و بالعکس در این مراکز جمعیتی که دهها میلیون جمعیت دارند ایفا می کند.
یکشنبه، 27 آبان 1397 - 11:10

وزارت نفت باید ۴ میلیون تن قیر در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد/بودجه وزارت راه معادل هزینه‌های نگهداری راه‌های کشور هم نیست
ترابر نیوز: رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه به دنبال طرح استفساریه برای قانون بودجه در مورد تخصیص قیر از سوی وزارت نفت هستیم، گفت:وزارت نفت مکلف است که اعتبار معادل وزنی تصویب‌شده در بودجه را در اختیار سازمان‌های اجرایی مشخص‌شده در قانون قرار دهد.
شنبه، 26 آبان 1397 - 13:45

فعال نگه داشتن بنادر کوچک و کاهش هزینه‌های جاری
ترابر نیوز: در همایش یکروزه معاونین توسعه مدیریت و منابع بنادر کشور که به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شد، فعال نگه داشتن بنادر کوچک در شرایط فعلی اقتصادی کشور و کاهش هزینه های جاری مورد تأکید معاون برنامه ریزی سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت.
شنبه، 26 آبان 1397 - 12:59

خطاهای ترافیکی کلان شهرها در شهرهای کوچک تکرار نشود
ترابر نیوز: معاون عمرانی وزیر کشور تاکید کرد که افزایش معابر شهری و سایر فرآیندهای مربوط به زیرساخت های ترافیکی از جمله ساخت زیرگذر یا روگذرها و عریض کردن خیابان ها و پل ها در کلان شهرها یک خطای راهبردی مدیریت شهری بوده که نباید در شهرهای کوچک تکرار شود.
شنبه، 26 آبان 1397 - 12:26

سهم ۴۰ درصدی عابران از آمار فوتی حوداث رانندگی تهران/۳۸ درصد راکبان موتورسیکلت در حوادث رانندگی جان باخته اند
ترابر نیوز: رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت:۴۰ درصد متوفیان حوادث رانندگی عابرین پیاده و ۳۸ درصد متوفیان حوادث رانندگی مربوط به موتورسیکلت مروبط تصادفات منجر به فوت شش ماهه اول سال ۹۷ در سطح معابر شهری تهران بزرگ هستند.
شنبه، 26 آبان 1397 - 10:55

خرید هواپیما از ژاپن در برابر پول فروش نفت
ترابر نیوز: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مسئولان در شرایط کنونی تمام تمرکز خود را برای خرید هواپیماهای نو گذاشته اند و دیگر خرید هواپیماهای دست دوم در دستور کار نیست.
پنجشنبه، 24 آبان 1397 - 13:45

رایزنی برای اتصال راه‌آهن ارومیه به پنج مرز از طریق خطوط آنتنی
ترابر نیوز: سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با بیان اینکه تا چند روز دیگر راه آهن ارومیه به عنوان یکی از پروژه‌های در اولویت طرح‌های اقتصاد مقاومتی افتتاح می‌شود، گفت: در حال رایزنی برای اتصال پنج مرز مهم استان آذربایجان غربی به راه‌آهن ارومیه از طریق خطوط آنتی هستیم.
پنجشنبه، 24 آبان 1397 - 12:59

راه آهن جوین - اسفراین 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
ترابر نیوز: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تکمیل طرح راه آهن جوین – اسفراین 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تلاش می شود با تامین اعتبار، این طرح هرچه زودتر به بهره برداری برسد.
پنجشنبه، 24 آبان 1397 - 11:31

چالش‌ها و تهدید‌های خودرو محوری در تصادفات رانندگی
ترابر نیوز: با افزایش خودرومحوری احتمال ریسک تصادفات برای کلیه کاربران نیز افزایش می‌یابد و راهکار مناسب برای مقابله با این مشکل، افزایش سهم حمل‌ونقل همگانی با هدف مدیریت تقاضا و کاهش بار ترافیک جاده‌ای از طریق انتقال بخشی از جابجایی‌ها به حمل‌و‌نقل همگانی به ویژه حمل‌ونقل ریلی است.
پنجشنبه، 24 آبان 1397 - 11:30

رشد ۴۰۰ برابری قیمت قیر طی ۱۷ سال/ ۷۸۰۰ کیلومتر جاده در کشور در حال ساخت است
ترابر نیوز: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل بابیان اینکه طبق بررسی‌ها از سال ۱۳۸۰ تاکنون قیمت قیر ۴۰۰ برابر شده است گفت: با توجه به رویکرد اجتماعی تمایل به حمل‌ونقل ریلی نسبت به حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور کمتر است.
چهارشنبه، 23 آبان 1397 - 13:42

کاهش تعرفه‌های بندری برای راه‌آهن
ترابر نیوز: معاون امور بندری سازمان بنادر گفت: اتصال بنادر به ریل علاوه بر کاهش هزینه‌ها، صنعت دریانوردی را پایدار می‌کند.
چهارشنبه، 23 آبان 1397 - 11:37

آزادراه تهران- قم به بخش خصوصی واگذار می‌شود
ترابر نیوز: آزادراه تهران – قم با هدف ارتقای سطح فنی و ایمنی و افزایش خدمات جاده‌ای به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
سه شنبه، 22 آبان 1397 - 13:25

هیاهو زیر پوست شهر جریان دارد /همه‌ چیز قطار شهری کرمانشاه+تصاویر
ترابر نیوز: آخرین وضعیت پروژه قطار شهری کرمانشاه توسط مدیرعامل سازمان قطار شهری تشریح شد.
سه شنبه، 22 آبان 1397 - 12:30

دلایل ناکام‌ماندن هواپیمای ۱۴۰ در کشور/ساخت هواپیمای ۸ تا ۱۹ نفره در دستور کار
ترابر نیوز: رییس پژوهشگاه هوافضا با اشاره به ناکامی پروژه ساخت هواپیمای ایران ۱۴۰ در کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال حاضر ساخت هواپیماهای ۸ تا ۱۹ نفره در دستور کار قرار دارد.
سه شنبه، 22 آبان 1397 - 10:59

پس‌کرانه‌های تجاری سه بندر چابهار، شهید رجایی و امام خمینی (ره) توسعه می‌یابد
ترابر نیوز: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:اخیرا به موافقت‌های خوبی برای توسعه دالان‌های ترانزیتی رسیدیم که موافقت‌نامه با هند و افغانستان در بندر چابهار از جمله آن است.
دوشنبه، 21 آبان 1397 - 11:30

افق‌های روشن دروازه صادراتی غرب/ شاهراهی برای رسیدن به «مدیترانه»
ترابر نیوز: دروازه صادراتی غرب کشور به‌شرط تقویت زیرساخت‌ها و بازارچه‌های مرزی می‌تواند شاهراهی برای رسیدن به دریای مدیترانه باشد و ضمن ایجاد فرصت‌های جدید، اقتصاد ایران را از تهدیدها نجات دهد.
سه شنبه، 24 مهر 1397 - 07:34

تشریح آخرین وضعیت نقاط حادثه‌ای محورهای ایرانشهر/ قاچاق سوخت و انسان دو عامل اصلی تصادف و مرگ و میر
ترابر نیوز: مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایرانشهر درباره نقاط حادثه‌خیز در استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون براساس مطالعات نسبت به آشکارسازی نقاط حادثه‌ای و نصب علایم هشداردهنده برنامه‌ریزی و ساماندهی شده است، ولی اصلی‌ترین علت تصادف‌ها در این منطقه قاچاق سوخت و انسان به علت مرزی بودن استان و عدم اشتغال و بیکاری است.
دوشنبه، 23 مهر 1397 - 12:38

آغاز فروش بلیت پروازهای ویژه اربعین از سه شنبه
ترابر نیوز: معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد فروش بلیت پروازهای فوق العاده ایام اربعین حسینی (ع) از سه شنبه (بیست و چهارم مهرماه) آغاز می شود.
دوشنبه، 23 مهر 1397 - 11:30

بهره‌برداری بیش از ۱۰ پروژه‌ در فرودگاه مهرآباد با حضور لاریجانی و آخوندی/ افتتاح باند بتنی ۲۹ راست
ترابر نیوز: بیش از ۱۰ پروژه زیربنایی، استانداردسازی، ارتقای سطح ایمنی و کیفیت خدمت رسانی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در فرودگاه مهرآباد به بهره برداری می رسد.
دوشنبه، 23 مهر 1397 - 10:29

نرخ اتوبوس اربعین ۱۵۲ هزار تومان/۱۵ هزار اتوبوس آماده خدمت رسانی
ترابر نیوز: رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین از فراهم شدن ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری و ۱۸۸۵ اتوبوس درون شهری برای خدمت رسانی به زوار اربعین خبر داد.
یکشنبه، 22 مهر 1397 - 13:55

تعیین رتبه‌بندی شرکت‌های کارگزاری ترابری دریایی تا پایان سال/ نرم‌های تخلیه و بارگیری در بنادر کشور تا اسفند بازنگری می‌شوند
ترابر نیوز: مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه دو برنامه تعیین رتبه‌بندی شرکت‌های کارگزاری ترابری دریایی و همچنین بازنگری نرم‌های تخلیه و بارگیری در بنادر کشور تا پایان سالجاری تعیین تکلیف می‌شوند، گفت: تعرفه‌های بندری برای سال آتی متناسب با شرایط و در جهت حمایت صادرات، طوری موردبازنگری قرار می‌گیرند که یا افزایش قیمت نداریم و یا به شکلی افزایش پیدا می‌کند که متناسب با سیاست‌های تجاری کشور باشد.
یکشنبه، 22 مهر 1397 - 10:59

فرسودگی تجهیزات هواشناسی فرودگاه مشهد
ترابر نیوز: مسئولان هواشناسی خراسان رضوی از تجهیزات قدیمی و فرسوده و نداشتن ابزارهای به روز سنجش در این حوزه به ویژه در بخش پایش اطلاعات در فرودگاه مشهد به عنوان دومین فرودگاه پرترافیک کشور گلایه مندند.
یکشنبه، 22 مهر 1397 - 10:15

آغاز فروش بلیت قطارهای اربعین از فردا با قیمت ۷۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی
ترابر نیوز: مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: بلیت قطارهای اربعین این شرکت از ساعت ۱۰ صبح فردا با قیمت ۷۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی آغاز می‌شود.
یکشنبه، 22 مهر 1397 - 09:35

نظارت مستمر سازمان هواپیمایی کشوری بر ایمنی فرودگاه‌ها/ ارتقای استانداردهای فرودگاه پیام
ترابر نیوز: مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به بازرسی‌های مدون این سازمان از فرودگاه‌ها به منظور اطمینان از رعایت استانداردهای ایمنی گفت: هر وقت فرودگاهی از استانداردهای ایمنی فاصله بگیرد، فعالیت در آن فرودگاه محدود و یا پروازهای آن قطع خواهد شد.
شنبه، 21 مهر 1397 - 13:59

صفحه قبل - صفحه بعد
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار