ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : پافشاري علي‌اف بر ساخت پاسگاه مرزي در آخرين نقطه جاده لاچين
چهارشنبه، 2 فروردین 1402 - 21:21     کد خبر: 99095

ترابر نيوز:
رئيس جمهور جمهوري آذربايجان در گفت‌و‌گو با وزير خارجه آمريكا با رد ادعاي ارمنستان، بر ساخت پاسگاه مرزي در آخرين نقطه جاده لاچين تاكيد كرد.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رئيس جمهور جمهوري آذربايجان در گفت‌و‌گو با وزير خارجه آمريكا با رد ادعاي ارمنستان، بر ساخت پاسگاه مرزي در آخرين نقطه جاده لاچين تاكيد كرد.

 

«الهام علي اف» رئيس جمهور جمهوري آذربايجان و «آنتوني بلينكن» وزير امور خارجه آمريكا روز چهارشنبه تلفني گفت‌وگو كردند.

به گزارش خبرگزاري «اينترفكس» علي اف در اين گفت‌وگو اظهار داشت كه جمهوري آذربايجان آماده عادي سازي روابط با ارمنستان و امضاي معاهده صلح در آينده نزديك است. وي گفت كه متن معاهده صلح را با پيشنهادها و اصلاحات اخير به ارمنستان ارائه كرده است.

در اين گفت‌وگوي تلفني وضعيت جاده «لاچين_خانكندي» مورد بررسي قرار گرفت. وي محاصره جاده لاچين را تبليغات دروغين ارمنستان دانست و مدعي شد ارمنستان از يك جاده اضافي براي حمل و نقل غيرقانوني و انتقال پرسنل خود در خاك جمهوري آذربايجان استفاده مي‌كند.

علي اف در گفت‌‌وگو با بلينكن بر لزوم ايجاد پاسگاه مرزي در آخرين نقطه جاده لاچين در جمهوري آذربايجان در مرز با ارمنستان تاكيد كرد.

برخي منابع خبري روز سه شنبه شب مدعي شدند كه ارتش جمهوري آذربايجان قصد تحركاتي را در منطقه دارد. بنابر ادعاي منابع خبري، ارتش جمهوري آذربايجان قصد دارد به مناطقي در «سيونيك» در ارمنستان حمله كند.

برخي منابع خبري نزديك به ارمنستان مدعي شدند كه دوربين‌هاي مداربسته پهپادهاي ارتش جمهوري آذربايجان از خودروهاي غيرنظامي اسكورت شده توسط نيروهاي حافظ صلح روس فيلمبرداري كرده و آنها را به عنوان ادعاي استقرار نظامي يگان‌هاي ارمنستان به نمايش گذاشته‌اند


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها