ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : تهران چند نفر معلول دارد؟
چهارشنبه، 16 آذر 1401 - 10:15     کد خبر: 98096

ترابر نيوز:

شفقنا زندگي – سوده نجفي عضو شوراي شهر تهران گفت: در ايران يك ميليون ۴۶۷ هزار نفر تحت نظر بهزيستي هستند و جمعيت معلولان در تهران بين ۹۰۰ هزار تا يك ميليون نفر است.

سوده نجفي كيست؟

به گزارش شفقنا زندگي به نقل از مهر، سوده نجفي عضو شوراي شهر در نطق پيش از دستور يكصد و دوازدهمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه روز دوازدهم آذر ماه به نام روز جهاني معلولان نامگذاري شده است گفت: هدف از اين روز كرامت معلولان است.

وي ادامه داد: بر اساس گزارش و آمارها ۸۰ درصد معلولان در كشورهاي پيشرفته هستند و در ايران نيز يك ميليون ۴۶۷ هزار و ۸۵۰ نفر تحت نظر بهزيستي هستند و جمعيت معلولان در تهران بين ۹۰۰ هزار تا يك ميليون نفر است.

نجفي با بيان اينكه تنها ۲ درصد معابر يعني ۲۲۸ كيلومتر تهران براي معلولان مناسب سازي شده است گفت: مديريت شهري از ابتدا تاكنون كمترين توجه را به مناسبت سازي معلولان داشته است.

عضو شوراي شهر تهران با بيان اينكه مناسب سازي و الزام ساختمان‌ها به نيازهاي معلولان از اهميت بسزايي برخوردار است گفت: متأسفانه آنچه به عنوان مناسب سازي ساختمان‌ها شناخته مي‌شود در يك بالابر خلاصه شده است و پس از دريافت پايان كار همان بالابر هم حذف مي‌شود.

وي تصريح كرد: شهر تهران در حوزه حمل و نقل عمومي دچار مشكل است و با كمبود واگن و اتوبوس رو به رو است و ترافيك شهر مربوط به اين كمبودها است و معلولان به اتوبوس و مترو احتياج دارند.

نجفي با بيان هيچكدام از ايستگاه‌هاي اتوبوس مناسب‌سازي نشده است گفت: همچنين ايستگاه‌هاي مترو به ۲۰۶ اتوبوس احتياج دارند و متأسفانه پله برقي‌هاي مترو نيز خراب هستند.

عضو شوراي شهر تهران گفت: از شهردار تهران مي‌خواهم نسبت به تكاليف خود در قانون حمايت از حقوق معلولان عمل كند.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها