چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 15:02   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 99643صفحه نخست » ریلی 2یکشنبه، 7 خرداد 1402 - 14:52
پیشنهاد عربستان به عراق برای کشیدن راه آهن از دریای سرخ
  
ترابر نیوز:
پیشنهاد عربستان به عراق برای کشیدن راه آهن از دریای سرخ

ماجد القصبی، وزیر بازرگانی عربستان در جریان مجمع اقتصادی عربستان و عراق تاکید کرد که عراق کشوری ثروتمند است و تمام عناصر لازم برای سرمایه گذاری موفق را دارد.

 

 

به گزاش خبرگزاری سعودی «مباشر» القصبی روز پنجشنبه در اظهاراتی گفت: ما پیشنهادی برای ایجاد خط آهن از دریای سرخ به عراق داریم.

وزیر بازرگانی عربستان در جریان مجمع اقتصادی عربستان و عراق گفت که انتظار می رود منطقه لجستیکی جدید در مرز عرعر در نوامبر آینده اعلام موجودیت شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری نشست سالانه مجمع اقتصادی عربستان و عراق گفت: ما از صاحبان مشاغل در دو کشور حمایت خواهیم کرد؛ عراق بیش از پول به دانش نیاز دارد.

وزیر بازرگانی عربستان همچنین گفت که حجم مبادلات تجاری میان دو کشور افزایش یافته، اما در عین حال کمتر از حد انتظار است و این نشان می دهد که عربستان آماده استفاده از توانایی ها و دانش برای عراق است.

نشست مجمع اقتصادی عربستان و عراق امروز در حاشیه نشست شورای هماهنگی دو کشور در ریاض برگزار شد.

براساس بیانیه پایانی این نشست، دو طرف بر اهمیت گسترش چشم اندازهای همکاری دوجانبه و تقویت آن در زمینه های مختلف به ویژه سیاسی، امنیتی، تجاری، سرمایه گذاری، فرهنگی، آموزشی، گردشگری و انرژی تاکید کردند.

طرفین، ضمن تحسین سطح پیشرفت پروژه اتصال شبکه برق دو کشور به میزان هزار مگاوات بر اهتمام خود به تسریع در اجرای این پروژه و اهمیت تامین نیازهای لازم برای اجرای پروژه های انرژی تجدیدپذیر به میزان هزار مگاوات و تداوم رایزنی ها و دیدارهای برای اجرای پروژه پتروشیمی نبراس عراق تاکید کردند.

عراق و عربستان ضمن تحسین حجم تجارت فیمابین که با افزایش 50 درصدی نسبت به سال 2021 به 1.5 میلیارد دلار در سال 2022 رسیده، بر تداوم تقویت تبادل تجاری، استفاده از گذرگاه عرعر و تسریع در افتتاح گذرگاه جمیمه توافق و بر اهتمام خود به تقویت همکاری اقتصادی مشترک تاکید کردند.

دو طرف دستاوردهای خود در بخش مالی را تحسین کردند و به بررسی همکاری فیمابین در بخش بانکی پرداختند.

همچنین در حاشیه این نشست 3 یادداشت تفاهم میان دو کشور امضا شد.

 

تعداد بازدید: 196 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار