پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 20:12   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 99531صفحه نخست » ریلی 2جمعه، 29 اردیبهشت 1402 - 19:03
20 سال وعده بالاخره کی محقق می شود
کاهش مسافت ۴۱۰ کیلومتری اصفهان _ تهران با بهره برداری از قطار پر سرعت/ ۷۰ درصد زیرسازی مسیر ۲۴۵ کیلومتری اصفهان تا قم انجام شده است
  

ترابر نیوز:

مجری طرح قطار سریع السیر قم- تهران- اصفهان اعلام کرد؛

نسخه قابل چاپ

قطار مجری طرح قطار سریع السیر قم- تهران- اصفهان گفت: با بهره‌برداری از قطار سریع‌السیر اصفهان-قم- تهران، مسیر حدود ۴۱۰ کیلومتری اصفهان تا تهران با سرعت ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، در کمتر از دو ساعت طی می‌شود.

علیرضا صلواتی مجری طرح قطار سریع السیر قم- تهران- اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص طرح قطار پرسرعت اصفهان- قم- تهران اظهار کرد: خیلی از کشورهای دنیا هنوز از این فناوری بی‌بهره‌اند و شاید کشورهایی که از این تکنولوژی بهره‌مند هستند به کمتر از ۱۵ کشور برسد.

وی افزود: در کشور ما نیز در دهه ۸۰ تصمیم گرفته شد که بین اصفهان، قم و تهران به عنوان متراکم‌ترین و پر مسافرترین کریدور مسافربری کشور و ستون فقرات مسیر شریانی ریلی کشور قطار پر سرعت احداث شود.

مجری طرح قطار سریع السیر قم- تهران- اصفهان گفت: این طرح فراز و نشیب‌های فراوانی داشته و صرف زمان زیاد و موانع داخلی و خارجی باعث شده تا در تصور برخی اتمام پروژه رویا و آرزو باشد.

کاهش مسافت ۴۱۰ کیلومتری اصفهان _ تهران با بهره برداری از قطار پر سرعت/  ۷۰ درصد زیرسازی مسیر ۲۴۵ کیلومتری اصفهان تا قم انجام شده است

راه‌آهن نیازمند تحول عمده در سرعت و کیفیت خدمت‌رسانی است

مجری طرح قطار سریع السیر قم- تهران- اصفهان با اشاره به علت نیاز کشور به تکنولوژی راه‌آهن بیان کرد: اکنون عمر تکنولوژی راه‌آهن نزدیک به یک قرن و بسیار قدیمی است و اصلا پاسخگوی نیاز شهروندان نیست، علی‌رغم اتفاقات خوبی که رقم خورده، نیاز به یک تحول عمده در سرعت و کیفیت خدمت‌رسانی داریم.

وی افزود: در حال حاضر زمان، یکی از مولفه‌های ارزشمند هر شهروندی است و نقش قطارهای پر سرعت نیز از این رو نقش پر رنگ‌تری شده است.

صلواتی تصریح کرد: در دهه ۸۰ و در مقطعی با بودجه‌های دولتی تصمیم به اجرای کار گرفته شد و مقرر شد در دولت یازدهم با استفاده از فاینانس خارجی و منابع اعتباری کشور خودمان در چین که به واسطه تحریم‌ها امکان جابه‌جایی آن‌ها نبوده، یک سری از طرح‌های عمرانی ویژه در کشور احداث شود که از جمله آن فولاد، پتروشیمی و قطار سریع‌السیر بوده است که به نوعی این طرح آغاز و از پیمانکاران داخلی تحویل گرفته می‌‍‌شود.

وی اضافه کرد: با تغییر وزرا در مسیر اختلاف نظرهایی وجود داشت که از مسیر کاشان و یا دلیجان عبور کند که نهایتا تعیین تکلیف می‌شود. مدتی بحث بر این بود که در محدوده تهران-قم اجرا شود و بعد تصمیم بر اجرای آن در مسیر قم-اصفهان شد.

صلواتی ادامه داد: این جابه‌جایی‌ها زمان اجرای پروژه را طولانی‌تر کرد، همچنین از دو سال پیش شرایط کرونایی ایجاد شد و چینی‌ها متعهد به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بودند و چند ماهی پروژه را متوقف کردند تا پروتکل‌های کرونایی اجرا شود که پس از بازگشت پیمانکاران چینی، موانع بانکی، مالیاتی، بیمه‌ای و اجرایی با پیگیری‌ برداشته شد و خوشبختانه اتفاقات خوبی افتاد.

کاهش مسافت ۴۱۰ کیلومتری اصفهان _ تهران با بهره برداری از قطار پر سرعت/  ۷۰ درصد زیرسازی مسیر ۲۴۵ کیلومتری اصفهان تا قم انجام شده است

قطار سریع‌السیر رقیب جدی برای هواپیما خواهد بود

مجری طرح قطار سریع السیر قم- تهران- اصفهان با اشاره به ویژگی‌های اصلی طرح خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ویژگی این طرح سرعت آن است؛ امیدواریم که با سرعت ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت به بهره‌برداری برسیم و مسیر حدود ۴۱۰ کیلومتری اصفهان تا تهران در کمتر از دو ساعت و بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ دقیقه طی می‌شود.

وی بیان کرد: قطعا قطار سریع‌السیر رقیب جدی برای هواپیما خواهد بود و ویژگی دیگر آن این است که یک تکنولوژی جدید وارد کشورمان می‌شودکه باعث فاصله گرفتن از بعد سنتی می‌شود.

صلوای ادامه داد: به این ترتیب هم در شرکت‌های دانش‌بنیان و هم در سیستم بهره‌برداری اتفاق مثبتی رخ خواهد داد.

کاهش مسافت ۴۱۰ کیلومتری اصفهان _ تهران با بهره برداری از قطار پر سرعت/  ۷۰ درصد زیرسازی مسیر ۲۴۵ کیلومتری اصفهان تا قم انجام شده است

هدفگذاری دسترسی مستقیم ۳۰ میلیون نفر به به شبکه سریع‌السیر راه‌آهن

به گفته این مقام مسئول، بلافاصله بحث قطار تهران- مشهد، اصفهان به شیراز، تهران به تبریز و شبکه قم به اراک و شبکه‌ سریع‌السیری که منجر به اتصال ۸ استان کشور به هم شود، دنبال شده به تا جایی که ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور دسترسی مستقیم به شبکه سریع‌السیر داشته باشند.

صلواتی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که ما در کشور داریم، این است که جاده وظیفه اصلی هم مسافر و هم بار را به دوش می‌کشد و صنف رانندگان ما به این دلیل با مشکلاتی مانند سوخت، استهلاک خودرو و راه روبه‌رو هستند که بخش ریلی سهم خود را در جابه جایی بار ایفا نمی‌کند و تنها حدود ۸ درصد شهم دارد، این در صورتی است که باید سهم ریلی در جابه‌جایی بار به حدود ۴۰ درصد برسد.

مجری طرح قطار سریع السیر قم، تهران، اصفهان ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح تا سقف ۲۰ میلیون مسافر در سال و در این مسیر جابه‌جا می‌شوند و دسترسی استان‌های هم‌جوار مانند چهارمحال و بختیاری، یزد و فارس به پایتخت بسیار تسهیل می‌شود.

کاهش مسافت ۴۱۰ کیلومتری اصفهان _ تهران با بهره برداری از قطار پر سرعت/  ۷۰ درصد زیرسازی مسیر ۲۴۵ کیلومتری اصفهان تا قم انجام شده است

بومی‌سازی دانش فنی قطارهای پر سرعت، کاهش هزینه و اشتغال‌زایی را به دنبال دارد

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های طرح قطار پر سرعت این است که دانش فنی وارد کشور و بومی‌سازی می‌شود؛ اکنون بحث بومی‌سازی را هم‌زمان با اجرای طرح، پیش می‌بریم؛ قرار بر این است که بیش از ۳۰ درصد دانش را بومی‌سازی کنیم و اطمینان دارم قطارهای سریع‌السیر بعدی را خودمان در کشور خواهیم ساخت.

صلواتی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با شرکت‌های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و صنایع اپتیک اصفهان، گفت: امیدواریم سهم بومی‌سازی را از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد پیش ببریم که حداقل ۳۰ درصد هزینه پروژه را کاهش می‌دهد و علاوه بر آن باعث اشتغال‌زایی می‌شود.

مجری طرح قطار سریع السیر قم- تهران- اصفهان گفت: اکنون در پروژه نزدیک هزار و ۶۵۰ نفر و ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات در هفت قطعه فعالیت دارند و با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان، به خودی خود جریان نقدینگی در آن‌ها نفوذ و زمینه رشد و ارتقا آن‌ها را فراهم می‌کند.

وی افزود: قطار سریع‌السیر بسیاری از صنایع پایین دست خودش را نیز فعالیت می‌کند و با ورود دانش و تکنولوژی آن به کشور، علاوه برایجاد رضایت‌مندی برای شهروندان، در تکنولوژی‌های پایین دست خود نیز موثر خواهد بود.

مجری طرح قطار سریع السیر قم- تهران- اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان، استان معین تهران است، بیان کرد: اگر حادثه و اتفاقی در این استان رخ دهد، استان اصفهان به آسانی و با این قطار کمک‌رسان خواهد بود و در بحث پدافند غیرعامل و توسعه گردشگری نیز موثر واقع می‌شود.

به گفته صلواتی، اکنون ارتباط ریلی با فرودگاه امام خمینی(ره) در تهران و همچنین گردشگری مذهبی در شهر قم و اصفهان را داریم که اجرای طرح قطار پر سرعت در مباحث گردشگری و جابه‌جایی تسهیل‌کننده است.

کاهش مسافت ۴۱۰ کیلومتری اصفهان _ تهران با بهره برداری از قطار پر سرعت/  ۷۰ درصد زیرسازی مسیر ۲۴۵ کیلومتری اصفهان تا قم انجام شده است

کاهش مصرف سوخت و آلایندگی هوا، کاهش تصادفات و سوانح رانندگی از دیگر ویژگی‌های اجرای طرح قطار پر سرعت

مجری طرح قطار سریع السیر قم- تهران- اصفهان کاهش مهاجرت از شهر را از دیگر ویژگی‌های قطار پر سرعت برشمرد و گفت: این طرح از مهاجرت نخبگان هم جلوگیری می‌کند چرا که یکی از مشکلات اصفهان این است که افرادی که مراودات اقتصادی با پایتخت دارند، به دلیل محدودیت وسیله نقلیه و حمل‌ونقل و محدودیت پروازها به تهران، مجبور به مهاجرت به تهران و سکونت در آن شهر هستند.

وی افزود: قطعا اگر این طرح در هر شهر اجرا شود، دیگر شهروندان لزومی ندارند در شهر مقصد ساکن شوند و می‌توانند هر روز به شهر دیگر سفر کنند و در پایان روز کاری به شهر خود بازگردند، همانطورکه در بسیاری از شهرهای اروپایی که قطار پر سرعت اجرا شده، این اتفاق رخ داده است.

صلواتی در بیان دیگر مزایای این طرح خاطر نشان کرد: با اینکه بسیاری از جاده‌های استان و کشور آزادراهی، بزرگراهی و ایمن هستند اما باز هم به دلیل نقص وسیله نقلیه و بی احتیاطی رانندگان، تصادفات منجر به فوت زیادی داریم.

وی افزود: کاهش مصرف سوخت و آلایندگی هوا، کاهش تصادفات و سوانح رانندگی از دیگر پیامدهای مثبت اجرای این طرح است.

صلواتی با اشاره به ایستگاه‌های قطار سریع‌السیر قم- تهران- اصفهان تصریح کرد: ایستگاه اصفهان در کنار ورزشگاه بزرگ نقش جهان واقع شده است تا بتوانیم دهکده المپیک را تکمیل کنیم و ایستگاه بعدی شهر قم در بلوار پیامبر اعظم(ص) واقع شده که خط ۲ متروی قم به ایستگاه قطار پر سرعت متصل می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجا اتصال به شهر جمکران نیز وجود دارد، در شهر تهران هم ایستگاه شهر آفتاب را داریم و سپس به راه‌آهن ختم می‌شود.

مجری طرح قطار سریع السیر قم- تهران- اصفهان با اشاره به میزان پیشرفت پروژه خاطر نشان کرد: اکنون در مسیر قم به تهران راه‌آهن دو خطه موجود است که با سیگنالینگ و ارتقا ناوگان و موضوعات الکتریکال و مکانیکال، با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در مسیر موجود امکان بهره‌برداری وجود دارد اما بین قم و اصفهان این اتفاق نمی‌تواند رخ دهد زیرا مسیر قدیمی با طول زیاد و شعاع قوس‌های نامناسب است که امکان سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت وجود ندارد و ملزم به احداث مسیر جدید هستیم، بر این اساس تمرکز را بر احداث قم به اصفهان قرار دادیم.

کاهش مسافت ۴۱۰ کیلومتری اصفهان _ تهران با بهره برداری از قطار پر سرعت/  ۷۰ درصد زیرسازی مسیر ۲۴۵ کیلومتری اصفهان تا قم انجام شده است

پیشرفت ۷۰درصد قطار پر سرعت قم- تهران- اصفهان در بخش زیرسازی

صلواتی با بیان اینکه ۷۰درصد زیرسازی و در واقع ۱۵۰ کیلومتر از ۲۴۵ کیلومتر مسیر اصفهان به قم انجام شده و به مرحله ریل‌گذاری رسیده است ابراز امیدواری کرد که بتوان با برطرف شدن موانع بانکی تا پایان سال، مراحل روسازی آغاز شود.

وی خاطر شان کرد: بنا داریم بر اساس دستور رئیس جمهور در سفر استانی خردادماه به اصفهان، تا پایان دولت فعلی این قطار را به بهره‌برداری برسانیم.

هزینه‌کرد حدود ۴ میلیارد یوآنی برای طرح قطار سریع‌السیر قم- تهران- اصفهان

صلواتی در خصوص اعتبار طرح اظهار کرد: قطار سریع‌السیر تکنولوژی گران‌قیمتی است، به خصوص که قرار است یک بار اجرا شود و باید همه الزامات از جمله تجهیزات، اتاق کنترل و اتاق فرمان رعایت شود.

مجری طرح قطار سریع السیر قم- تهران- اصفهان، این طرح را دارای توجیه اقتصادی دانست و گفت: با احتساب یارانه سوختی که پرداخت می‌شود، آلودگی هوا، تصادفات و تلفات رانندگی و جراحات، این طرح بسیار اقتصادی است.

وی در ادامه تصریح کرد: تا کنون حدود ۴ میلیارد یوآن در این طرح هزینه شده و بخش عمده آن ناوگان و تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی است که وارد می‌شود.

به گفته صلواتی، برای خطوط بعدی دیگر این هزینه انجام نمی‌شود چرا که هرچه طول قطار سریع‌السیر در کشور ادامه پیدا کند، هزینه اجرای آن کاهش می‌یابد.

مجری طرح قطار سریع السیر قم- تهران- اصفهان تاکیدکرد: با بهره‌برداری از قطار سریع‌السیر اصفهان-قم- تهران، مسیر حدود ۴۱۰ کیلومتری اصفهان تا تهران با سرعت ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، در کمتر از دو ساعت و بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ دقیقه طی می‌شود.

 

تعداد بازدید: 378 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  چرا پوتین از آغاز بازنده جنگ اوکراین بوده است
  اقتصاد روسیه با پایان جنگ اوکراین سقوط خواهد کرد
  پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان / رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  واکنش سیدحسن هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به خودکشی پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  چشم انداز جالبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه تحریم‌ها وجود ندارد / اگر ترامپ پیروز شود تندروی در منطقه زیاد می‌شود؛ البته اگر در ایران به این نتیجه برسند که مذاکره کنند، شاید بتوانند با ترامپ صحبت کنند / باید اول با امریکایی‌ها در منطقه کنار بیایم تا آن‌ها نیز منافع ما را در عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس به رسمیت بشناسند
  تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس / ۹ نفر جان باختند
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  دریای خزر سالانه ۲۵۰ نفر را به کام مرگ می‌‎کشاند
  روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا / گفتگو برای آتش بس منطقه‌ای نانوشته
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  همانطور که ترامپ برجام را خراب کرد، ما هم یک فرصت برای بازگشت داشتیم، اما آن را از دست دادیم / اصلاً برایم قابل فهم نیست که چرا با اف. ای. تی. اف مشکل دارند / تیم فعلی یکی از ضعیف‌ترین ترکیب‌های وزارت خارجه تاریخ است؛ وقتی آدمی به توانایی ظریف وجود دارد چرا سراغ دیگران می‌روند؟ / دولت آدم مناسب مذاکره را پیدا کند
  تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است / مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد
  نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  چالش جدید بایدن در منطقه؛ ایران و روسیه چگونه تجربه‌ها و فناوری‌های نظامی در جنگ اوکراین و خاورمیانه را به اشتراک گذاشتند؟
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
  در ده سال گذشته 11 هزار ایرانی در دریا غرق شده اند
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  هدف اصلی «ایران رود»؛ گسترش حمل و نقل دریایی و ایجاد آبراهه کشتیرانی
  جاده لردگان- ایذه بوی مرگ می دهد
  تصادف منجر به فوت در محور لردگان به ایذه
  کشتار در تالار «کروکوس» روسیه / مهاجمان، ۶۲ نفر را کشتند / کاخ سفید: اوکراین دخالتی در حمله تروریستی نداشته / کی‌یف: این حمله تروریستی کار نیروهای ویژه روسیه است / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت
  تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۷٠ متر رسید
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  آمار‌های تکان‌دهنده از قربانیان حوادث رانندگی نوروز در ۱۰ سال اخیر / نوروز ۱۴۰۳ رکورد مرگبارترین نوروز ۱۰ سال اخیر را می‌شکند؟
  ورق زدن رویایی قدیمی به نام ایران رود
  افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
  تماشا کنید: ۶ چالش خارجی ایران در ۱۴۰۳ / از احتمال پیروزی ترامپ تا توسعه طلبی‌های باکو
  توافق حوثی ها با روسیه و چین
  متن سوگندنامه رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم
  آشنایی با درخت ارزشمند پالونیا
  ۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید نشستند
  وزیر خارجه آمریکا: ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری حوثی‌ها ست؛ از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند / ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
  قتلگاه جاده ای محور لردگان- ایذه
  تصاویر و فیلم دبی 50سال پیش
  مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز
  نیویورک تایمز: عربستان ۴۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  پروژه «ایران رود» می‌تواند مشکل کم آبی ایران را حل کند؟
  رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند
  نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
  ساخت خط 9 مترو تهران؛ به زودی
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار