پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 19:29   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 97193صفحه نخست » اخبار رسانه هاچهارشنبه، 9 شهریور 1401 - 11:44
معرفی کشور مالی و مزیت کشت فراسرزمینی انبه و پنبه در این کشور
مالی دومین تولید کننده پنبه در قاره آفریقا است رودخانه بزرگ و بسیار پر آب مالی می تواند اقتصاد کشاورزی مالی را به اوج برساند
  

ترابر نیوز:

نویسنده : بهناز نوری

منظره مالی اکثراً یک زمین مرتعی است که با حرکت به سمت شمال به ارتفاعات بالاتر می‌روید. تپه‌های ناهموار با ارتفاعات که به ارتفاع 3 هزار و 320 فوت (1000 متر) به سمت شمال شرقی می‌رسد. تقریباً 65٪ از کشور تحت پوشش بیابان یا نیمه بیابانی قرار دارد. پایین‌ترین نقطه کشور رودخانه سنگال با 75 فوت (23 متر) است. بلندترین نقطه مالی Hondori Tondo در 3،789 فوت (1،155 متر) است. بزرگترین رودخانه های مالی نیجر و سنگال هستند. رودخانه نیجر که به عنوان خون حیاتی مالی (منبع غذایی ، آب آشامیدنی ، آبیاری و حمل و نقل) در نظر گرفته می‌شود . با وجود بحران امنیتی ، اقتصاد مالی همچنان مقاوم است. در سال 2019 ، این کشور 5٪ رشد واقعی تولید ناخالص داخلی (ناشی از تولید خوب طلا و پنبه) ، کسری بودجه 3.1٪ از تولید ناخالص داخلی و 0.4٪ تورم را به ثبت رسانده است. بدهی عمومی 35.5٪ تولید ناخالص داخلی در پایان سال 2018 بود.اجاره خانه در باماکو مالی مناسب تر از قبل است.

 

آنچه در این مقاله خواهید خواند

شایعات در مورد مالی

شایعات در مورد مالی

شایعاتی مبنی بر اینکه مالی موقعیت صادراتی خود را قطع کرده است باور نکنید!

 

تجارت عمده صادرات مالی پنبه (50 درصد از درآمد ارزی) ، طلا (17 درصد) و محصولات دامی است. در سال 1998 ، مقصد اصلی برای صادرات شامل تایلند ، ایتالیا ، برزیل و پرتغال بود. در همان سال ، Mail بیشتر واردات خود (به ویژه ماشین آلات و فرآورده های نفتی) را از Cte d’Ivoire ، فرانسه ، بلژیک و لوکزامبورگ و سنگال خریداری کرد. به طور کلی ، اقتصاد مالیا در برابر نوسانات قیمت در بازارهای بین المللی بسیار آسیب پذیر است. همچنین به شدت وابسته به کمک‌های خارجی است و در این زمینه به عنوان یک الگوی دموکراسی آفریقایی که به طور پیوسته به سمت خصوصی سازی و تنوع بخشیدن به اقتصاد ملی خود پیش می رود از تصویر بین المللی مثبت آن بهره می برد.


 

اعیاد و تعطیلات رسمی در مالی

اعیاد و تعطیلات رسمی در مالی

تعطیلات عمومی 

ژانویه 1

روز سال نو

20 ژانویه

روز نیروهای مسلح

26 مارس

روز شهدا

مارس یا آوریل

دوشنبه عید پاک

اول ماه مه

روز کارگر

25 مه

روز آفریقا

22 سپتامبر

روز استقلال

25 دسامبر

روز کریسمس

متغیر اسلامی

تولد پیامبر

تعمید پیامبر

پایان ماه رمضان

عید فداکاری

دین در مالی

دین در مالی

مذهب قومی آفریقای غربی اکثراً اعتقادی است به اعتقادات مختلف آفریقایی مانند عزاداری مردگان ، استفاده از جادو ، طب سنتی ، اعتقاد به روح و یک خالق عالی. آن‌ها نقش بشریت را یکی از هماهنگ کردن ماوراء طبیعی با طبیعت می دانند ، از طرف دیگر انیمیشن اعتقاد بر این است که اشیاء مختلف ، موجودات و مکان‌هایی که انسان با آن‌ها در تعامل است دارای خصوصیات معنوی متمایز است. این افراد مؤمن تا 5/5٪ از جمعیت مالی را تشکیل می دهند ، حتی اگر در طول سالیان متمادی بخاطر تأثیر سایر ادیان ، مجبور به دانستن تعداد دقیق آن باشند.


مسیحیت پروتستان در مالی یکی از مذاهب اقلیت در کشور است زیرا تنها 0.8٪ از کل جمعیت را تشکیل می دهد. پروتستان‌ها عموماً مخالف آموزش آموزه‌های کاتولیک رومی هستند و یک سوم کل جمعیت مسیحیان در این کشور را تشکیل می دهند.

دیگر یا بدون اعتقاد

تنها 0.2٪ از مردم مالی بیخدا هستند که اعتقادی به وجود خالق عالی یا خدایان ندارند و همچنین کسانی که دلیل منطقی کافی برای توجیه وجود یا عدم وجود خدا ندارند.


قانون اساسی مالی تصریح می کند که این کشور از نظر مذاهب بی طرف است و از هیچ دین و بی دینی پشتیبانی نمی کند و در بیشتر مواقع ، بیشتر از آن به عنوان یک کشور سکولار یاد می شود. مالی همچنین از آزادی دین و عقیده حمایت می‌کند ، اما در گذشته اخیر ، آزار و اذیت شدید مسیحیان عمدتاً در شمال کشور رخ داده است. این آزار و شکنجه پس از اعمال قانون شرع در سال 2012 آغاز شد.

مسلمانان در مالی 92.4٪ از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند که اکثر آنها اسلام سنی هستند. اعتقادات دیگر شامل مذاهب مردمی آفریقای غربی و / یا انیمیشن گرایی ، مسیحیت کاتولیک رومی و مسیحیت پروتستان است.

رتبه

سیستم اعتقاد

سهم جمعیت در مالی

1

اسلام

92.4٪

2

مذاهب مردمی آفریقای غربی و یا حیوانات

5.0٪

3

مسیحیت کاتولیک رومی

1.6٪

4

مسیحیت پروتستان

0.8٪

 

دیگر یا بدون اعتقاد

0.2٪

تفریح در مالی

تفریح در مالی

حتما از مقبره عسکیا به شکل هرمی بازدید کنید که در اواخر قرن پانزدهم توسط امپراتور عسکیا محمد اول ساخته شده است. این آرامگاه شگفت انگیز ، یک محوطه اجتماعات ، یک قبرستان مسجدی و دو مسجد مطابق سنت آفریقای غربی ساخته شده اند. در اینجا می‌توانید یک ساختمان بلند به طول 56 پا پیدا کنید که دارای بدنه‌ی عسکیا محمد است. نگاهی به سبک معماری منحصر به فرد اسلامی بیاندازید. امروزه این مسجد از برق ، فن ، چراغ و بلندگو مجهز است و جوهره تاریخی قدیمی خود را حفظ می کند.

 


خرید در Mopti را از دست ندهید. این شهر افسانه‌ای است که اقلیت‌های قومی مانند فولانی ، توارگ ، دونگو و سونگایی را برای فروش مواد غذایی ، ادویه جات ترشی جات ، کالاهای سنتی ، منسوجات و بسیاری از اقلام عالی دیگر جذب می‌کند. بازار مارچ سوگونی یک جاذبه جالب برای گردشگران است که می‌توانند در اینجا خرید کنند. موپی نیز هنگام شروع سفر به کشور دونگو ، نقطه شروع گردشگران محسوب می شود. همچنین ، هنگامی که در مپتی هستید ، از مسجد Misire دیدن کنید.

 


صخره Bandiagara همچنین به عنوان “سرزمین سگ ها” بسیار محبوب است ، زیرا مردم دونگو تمایل دارند به روش سنتی خود در یک طرف از زنجیره ماسه سنگی به طول 125 مایل از بیش از 600 سال گذشته زندگی کنند. این مقصد همچنین به دلیل مسکن حتی گروه باستانی بیشتر افراد مشهور به نام Tellem مشهور است ، افرادی که به خاطر دفن افراد کشته شده بسیار بالاتر از مناطق سیلاب شناخته می‌شوند. کلبه‌هایی را ببینید که دارای پشت بام‌های مسطح ، انبارهای کم نظیر ، مکان‌های دیدنی فوق العاده و گورستان‌هایی در بالای صخره‌ها باشند. Dogons همچنین به دلیل رقص‌های قابل توجه و مراسم افسانه مشهور هستند. بلندترین کوه واقع در شهر محبوب مالی را به عنوان Hombori Tondo کشف کنید ، که قد آن 366 فوت است. هنگام بازدید از صخره Bandiagara به پیاده روی بروید.


Djenne به دلیل اینکه به عنوان یکی از مکان‌های میراث جهانی شناخته شده است ، شهر خوبی است. این شهر باستانی از 250 سال قبل از میلاد با قدیمی ترین شهرک‌های غرب آفریقا سکونت دارد و در یک جزیره در رودخانه دلپذیر بنی واقع شده است. بازدید از مسجد بزرگ باشکوه ، که به دلیل بزرگترین سازه گل ساخته شده در این سیاره مشهور است ، از دست ندهید. این مسجد برجسته معروف است که ساخت آن در سال 1906 به پایان رسیده و به دلیل داشتن مکانی تاریخی و مذهبی مشهور است. ساختمان‌های گلی متعددی را در Djenne کشف کنید که از قرن‌ها ظاهر خود را حفظ می کنند. سفال‌های شگفت انگیز ، پارچه‌ها ، ادویه جات ترشی جات و مواد غذایی شگفت انگیز را در این شهر افسانه‌ای در مالی ، به ویژه روز دوشنبه ، خریداری کنید. همچنین چاه مقدس باستانی نانا وانگارا را تماشا کنید.

حمل و نقل درون شهری و هزینه های آن در مالی

حمل و نقل درون شهری و هزینه های آن در مالی

حمل و نقل

   

بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)

2.00 $

 

پاس ماهانه (قیمت معمولی)

؟

 

شروع تاکسی (تعرفه عادی)

1.80 $

 

تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی)

1.52 $

1.261.77

تاکسی 1 ساعت انتظار (تعرفه عادی)

13.47 $

 

بنزین (1 لیتر)

1.25 $

1.001.30

Trendline Volkswagen Golf 1.4 90 KW (یا ماشین جدید معادل)

50،000.00 $

 

راحتی Toyota Corolla Sedan 1.6l 97kW (یا ماشین جدید معادل)

42،500.00 $

40،000.0045،000.00

 

 

حمل و نقل توسط اداره حمل و نقل مالیان دولت کنترل می‌شود. مالی حدود 729 کیلومتر (453 مایل) راه آهن دارد که توسط لوکوموتیوهای دیزلی سرویس می‌کند. خط اصلی ، از داکار در سنگال تا باماکو ، سرویس مسافر دو بار در هفته را انجام می دهد. خدمات مکرر بین Bamako و Kulikoro ، آخرین توقف در خط ، و بین Bamako و Kayes وجود دارد. IBRD به تأمین مالی نوسازی سیستم ریلی مالی کمک کرده است. شبکه جاده‌ای مالی شامل حدود 15.100 کیلومتر (9383 مایل) بزرگراه‌ها است که از سال 2002 حدود 1،827 کیلومتر (1135 مایل) آسفالت شدند. یک پروژه بزرگ ، که در سال 1986 به پایان رسید ، ساخت جاده 558 کیلومتری (347 مایل) بود. بین گائو و سوار ، در نزدیکی مپتی ، بخشی از بزرگراه ترانس صحرا که با الجزایر و نیجریه ارتباط برقرار می‌کند.

توسط بندر داکار سنگال سرو می‌شود. رود نیجر که در مالی 1 782 کیلومتر (1،107 مایل) طول دارد ، به جز کشش 59 کیلومتری (37 مایل) بین باماکو و کولیکورو (بندر اصلی رودخانه) ، قابل حمل است ، جایی که توسط رپیدزها برش داده شده است. رودخانه بانی ، شاخه‌ای از نیجر ، به مدت 224 کیلومتر (139 مایل) بین سن و مپتی قابل پیمایش است. خدمات منظم در نیجر به طور کلی از ماه ژوئیه تا ژانویه نگهداری می‌شود. سنگال بین کایز و سن لوئیس سنگال قابل پیمایش است. مالی ، سنگال و موریتانی سازمان توسعه رودخانه سنگال را تشکیل می‌دهند.

در سال 2001 تعداد 27 فرودگاه وجود داشت که تنها 7 مورد از آن‌ها باند فرودگاه آسفالت داشتند. یک فرودگاه بین المللی در سنو ، 14 کیلومتری باماکو (9 مایل) از باماکو واقع شده است. هواپیمایی هوایی ، هواپیمایی دولتی ، به گائو ، مپتی ، کایز ، نیورو ، تومبوکتو ، نارا ، یلیمانه و گوندام پرواز می کند. همچنین فرودگاه‌های Ségou ، Tessalit ، Bourem و Kidal وجود دارند. در سال 1992 ، مالی به ده امضاکننده دیگر پیمان یائون پیوست و در Air Afrique شریک شد.


 

فرهنگ مالی

فرهنگ مالی

بیشتر مالایی‌ها با چندین زبان صحبت می کنند و در یک زمینه واقعاً چند زبانه زندگی می کنند. زبان رسمی مالی فرانسه است. یک نخبه تحصیل کرده به زبان فرانسه صحبت می کند ، و زبان اصلی دولت ، آموزش رسمی و رسانه‌ها است. Bamana به تدریج به زبان فرانسه و مالی تبدیل شده است و توسط 80 درصد از مردم مالی صحبت می شود ، اگرچه این زبان مادری تنها 38 درصد از مردم است. عوامل مختلفی در گسترش زبان بامانا در مالی نقش داشته است. در زمان استعمار ، بامانا به ارتش مستعمره فرانسه تبدیل شد ، اما از آن در سایر زمینه های نهادی مانند مدرسه سازی توسط خواهران سفید ، یک سازمان مبلغین کاتولیک زنان نیز استفاده می شد. توسعه ادبیات مکتوب در بامانا (به عنوان مثال ، فرهنگ لغت بامنا-فرانسوی ، مجموعه ضرب المثل ها و داستان ها) و پس از استقلال ، ایجاد روزنامه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی در بامانا بیشتر به هژمونی بامانا کمک کرد. سازمان ملی مسئول ارتقاء پژوهش‌های زبانی کاربردی ، سوادآموزی و آموزش زبان‌های ملی ، Direction nationale de l’alphabetisation fonctionnelle et de la linguistique Appliquée (DNAFLA) است.

نمادگرایی شماری از نمادها جنبه‌های اصلی فرهنگ ملی مالی مانند مبارزه با استعمار ، جشن تاریخ غنی مالی و سنت چند ساله فرهنگی آن را تقویت و ترسیم می کنند. متن سرود ملی مالی توسط یک سیاستمدار و رمان نویس تأثیرگذار ، سیدو بدیان کویاته ، به درخواست رئیس جمهور اول مالی ، مودبو کیتا سروده شده است. این کشور از مبارزات مالیان برای استقلال و وحدت تازه به دست آمده خود تجلیل می کند و از مالایی ها می خواهد تا تلاش‌های خود را به روند ساخت ملت سوق دهند.

هنر مالی

هنر مالی

هنر مالی (سینما، تئاتر،موسیقی)

علاوه بر جشن‌های تقویم عمومی ، تعدادی از جشن‌های مشهور منطقه‌ای ، مانند سوگوبو منطقه Ségou ، استفاده مجدد از کلبه مقدس در کنگابا و سیگویی ، یک جشنواره دگونی هر شصت سال برگزار می شود. این جشن ها که گردشگران را به خود جلب می کند ، اغلب به مناسبت بازدید سیاستمداران تبدیل می شوند و از این رو اغلب به یک لفاظی ملی گرایانه اختصاص می یابند.

هنر و علوم انسانی

ادبیاتادبیات شفاهی مالین بسیار غنی ، متنوع (ضرب المثل ها ، داستان ها ، شعرهای حماسی) است و به خوبی تحقیق شده است. سنت حماسه مالی (داستان Sunjata) بیشترین مربوط به بحث در مورد فرهنگ ملی است. از زمان استقلال ، jeliw (griots) ، استادان کلمات و دارندگان سنت حماسه ، در روند ساخت ملت ضروری بوده و به شدت درگیر روند بازنویسی تاریخ مالی و انتقال پیام‌های سیاسی به عموم مردم شده‌اند. برخی از اندیشمندان مالی نسبت به این تحولات اخیر بسیار انتقاد می کنند و می‌بینند که هنر نادرستان با جابجایی خود در خدمت سیاست و قدرتمندان ، حسادت انتقادی خود را از دست داده است. اما این موضوع برای بحث و گفتگو باز است ، زیرا مطالعات دیگر نشان دهنده تاب آوری برخی از جلیوها است.

گرافیکظروف سفالی ، مجسمه سازی و نساجی مالی – به ویژه بوگولانفینی ، نوارهای نخی بافته شده با رنگ و گل و گل‌های ساخته شده برای ساخت پارچه ، بسیار متنوع بوده و موضوع مطالعات بیشماری بوده است. بازدید از Musée National du Mali ، در باماکو ، قدردانی از غنای سنت‌های هنری مالایی را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد.

هنرهای نمایشیاز نظر کیفیت و موفقیت موسیقی مالی ، کافی است از ستاره‌های شهرت بین المللی مانند سلیف کیتا ، علی فارکا توره ، اوومو سانگاره و امی کویتا نام ببریم. یک نمایش تئاتر (عمدتا طنز) در مالی مشهور به “کوتبه” بسیار فعال و دارای پیامدهای چشمگیر در توسعه است. سرانجام ، هنرمندان مالی نیز خود را به عنوان کارگردان فیلم از جمله سولیمان سیس ، چریک اوومار سیسکو ، آداما درابو و کادیاتو کوناته متمایز کرده اند.

ورزش در مالی

ورزش در مالی


محبوب‌ترین ورزش در مالی فوتبال است که بعد از اینکه مالی میزبان جام ملت‌های آفریقا 2002 شد ، برجسته تر شد.

بیشتر شهرها بازی‌های معمولی دارند. محبوب‌ترین تیم‌ها در سطح ملی Djoliba AC ، Stade Malien و Real Bamako هستند که همگی در پایتخت مستقر هستند. بازی‌های غیررسمی اغلب توسط جوانان با استفاده از دسته‌ای از پارچه‌ها به عنوان توپ انجام می شود.

بسکتبال یکی دیگر از ورزش‌های مهم است. تیم ملی بسکتبال بانوان مالی به سرپرستی همچتو ماگا در المپیک 2008 پکن با هم به رقابت پرداخت.

کشتی سنتی (la lutte) نیز تا حدودی متداول است ، اگرچه محبوبیت در سال‌های اخیر رو به کاهش است. wari بازی ، یک نوع mancala ، یک سرگرمی رایج است.

خرافات در مالی

خرافات در مالی

در خرافاتی که در مالی دیده می شود برخی از افراد سعی می کنند از تقسیم کاری دوری کنند زیرا از نظر این افراد تقسیم کار باعث می شود حلال بودن کار زیر سوال برود!

در اقتصاد رسمی در بهترین حالت 6 درصد از کل جمعیت فعال اقتصادی را تخمین می زند (دومی 44.7 درصد از کل جمعیت تخمین زده می شود). اکثریت جمعیت درگیر در بخش های به اصطلاح غیررسمی اقتصاد هستند یا بیکار هستند. بیکاری در بین نخبگان تحصیل کرده به دلیل کمبود فرصت‌های اشتغال در بخش مدرن بسیار بیشتر است و بالغ بر 13.2 درصد افراد شاغل در این بخش است. کشاورزی ، جنگلداری ، دامداری و ماهیگیری اکثریت زیادی (83 درصد) از کل جمعیت فعال را به خود اختصاص می‌دهد. سایر بخش‌های شغلی شامل صنایع دستی (5). 4 درصد) و تجارت (4.7 درصد). برای اینکه مالی‌ها خانواده‌های خود را تأمین کنند ، آنها اغلب مجبور می شوند همزمان همزمان چندین کار را نیز انجام دهند ، شرایطی که بندرت توسط آمار رسمی بیان می شود.

تشابهات فرهنگی مالی با ایران

تشابهات فرهنگی مالی با ایران

غذاهای مالی از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است ، اما برخی از ظروف و نوشیدنی ها ابعاد ملی به دست آورده اند ، مانند nsaamè یا riz au gras (یک ظرف برنج با گوشت و سبزیجات) ، Jinjinbere (نوشیدنی ساخته شده از آب ، شکر ، لیمو و زنجبیل). و اینها اغلب برای جشن آیین‌های چرخه زندگی (به عنوان مثال ، نامگذاری مراسم ، عروسی) و سایر مراسم تشریفات آماده می‌شوند.

اقتصاد پایهاقتصاد مالانیا اساساً بر پایه کشت پنبه است (مالی دومین تولید کننده پنبه در آفریقا) ، محصولات غذایی (برنج ، ارزن ، سورگوم ، فونیو ، بادام زمینی و ذرت) و دام (گاو ، گوسفند و بز). ) بخش اصلی تقریبا 46 درصد از تولید ناخالص داخلی (تولید ناخالص داخلی) را تشکیل می‌دهد و بیشتر توسط شرکت‌های کوچک خانوادگی اداره می شود. صنعت ، از جمله تولید ، 20 درصد در تولید ناخالص داخلی و خدمات تقریباً 33 درصد است. طبق آمار رسمی ، مالی یکی از فقیرترین کشورها در جهان است. پیوند همبستگی بین اعضای خانواده ، همسایگان و همکاران؛ مهارت‌های کارآفرینی؛ با این حال ، شیوه‌های توزیع مجدد برای کاهش شرایط دشوار اقتصادی بسیار طولانی پیش می رود.


اقتصاد مالیا علی رغم تلاش‌های گسترده در این جهت توسط دولت کیتا پس از استقلال به سختی صنعتی شده است. صنایع محلی که بیشتر کار می‌کنند بیشتر بر پردازش کالاهای کشاورزی (مانند غذا و ماهی) ، ساخت و ساز (به عنوان مثال تولید سیمان) و تولید کالاهای مصرفی جزئی مانند سیگار ، کبریت و باتری تمرکز دارند. برنامه های سخت تعدیل ساختاری که از اواخر دهه 1980 توسط بانک جهانی و صندوق بین المللی پول (IMF) اعمال شده است ، دولت مالی را وادار کرده است که به طور چشمگیری تعداد کارمندان دولت را کاهش دهد ، بطور تدریجی بنگاه‌های دولتی را خصوصی کند و ارز محلی را بی ارزش کند ( franc de la communauté Financière d’Afrique ، CFA) 50 درصد. پیامدهای این برنامه‌ها مختلط بوده است. حتی اگر شاخص های رسمی اقتصادی رشد اقتصادی را نشان می دهند ، باز هم نوکلونیایی سرمایه خارجی رخ داده است. این مورد برای COMATEX ، بزرگترین کارخانه نساجی در مالی ، که با همکاری چینی ها در اواخر دهه 1960 ساخته شده است ، اتفاق افتاده است. در اکتبر 1993 ، توافق بین چین و مالی با وجود تلاش‌های گروهی از کارآفرینان مالی برای خرید این شرکت (دولت مالی 20 درصد سرمایه را در اختیار دارد) راه را برای خصوصی سازی COMATEX توسط یک گروه چینی هموار کرد.

موارد ممنوعه در مالی

موارد ممنوعه در مالی

در مالی خانواده عروس نباید هزینه‌ای را تقبل نماید این امر ممنوع است!

ازدواج مهمترین آیین چرخه زندگی است و مستلزم جشن‌های بیشماری است که در یک دوره از طول متغیر ، تا ده سال گسترش می یابد. این امر مستلزم مخارج عمده‌ای از طرف خانواده‌ها و دوستان داماد عروس و داماد است ، اگرچه عمل به ثروت عروس (انتقال هدایا یا پول از خانواده داماد به خانواده عروس) باعث فشار مالی بیشتر بر داماد و خانواده وی می شود. . امروزه در مالی سه شکل متفاوت از ازدواج قابل تفکیک است: سنتی (که از منطقه‌ای به منطقه دیگر و در گروه‌های قومی متفاوت است) ، مدنی و مذهبی (بیشتر مسلمان). در شهرها ، بسیاری از زوجین ، ازدواج ایده آل را به عنوان روشی که به صورت سنتی ، مدنی و مذهبی قانونی شده است ، می بینند. ازدواج مدنی به ویژه در بین کارگران دستمزد بسیار رایج است ، زیرا بدون مجازات رسمی توسط دولت ، همسران و فرزندان حق دریافت مزایای رفاه اجتماعی مانند حقوق بازنشستگی را ندارند. در مناطق روستایی و تا حدی در مناطق شهری ازدواج هایی ترتیب می شود. این عمل نشان دهنده اهمیت ایجاد اتحاد بین خانواده ها بر ترجیحات فردی است.

اگرچه سال‌های اول ازدواج اغلب برای خانم‌ها بسیار دشوار است ، اما موقعیت زن در خانه به مرور زمان بهبود می یابد. سن و کودکان تمایل به افزایش وضعیت زن دارند. زنان پیر از وضعیت بهتری برخوردار هستند و مسئولیت های مدیریتی را در جهت کار سایر زنان به عهده می گیرند. نکته قابل توجه این واقعیت است که همسران و

همسران درآمد خود را بطور مستقل مدیریت می کنند. از این رو نتیجه می گیرد که مدیریت یک خانواده نتیجه مذاکره بین زن و شوهر است و این که چه کسی وظیفه خود را بر عهده خواهد گرفت. با این حال برخی از الگوهای برجسته را می توان تشخیص داد – به عنوان مثال ، زنان تمایل دارند از سس که طعم غذا را تشکیل می دهد ، مراقبت کنند و مردان تمایل به ارائه غلات که جزء اصلی وعده های غذایی روزانه هستند ، حداقل در شهرها هستند.
 

خطرات احتمالی برای افراد مقیم مالی

خطرات احتمالی برای افراد مقیم مالی

آیا مالی برای توریست ها بی خطر است؟

جرم خشونت مانند آدم ربایی و سرقت مسلحانه در مالی رایج است . جنایات خشونت آمیز یک نگرانی خاص در هنگام تعطیلات محلی و رویدادهای فصلی در Bamako ، حومه آن و مناطق جنوبی مالی است . … اگر تصمیم به سفر به مالی دارید 

 

آیا مالی فقیر است؟

مالی یک کشور فقیر است . جمهوری مالی کشوری محاصره شده در غرب آفریقا است65 درصد از مساحت زمین آن بیابانی است و حدود 70 درصد از مردم در مزرعه و ماهیگیری اشتغال دارند.

 

چه نوع آب و هوایی دارد؟

مالی

نام رسمی:

جمهوری مالی

اقلیم:

نیمه گرمسیری تا خشک؛ گرم و خشک فوریه تا ژوئن؛ بارانی ، مرطوب و معتدل از ژوئن تا نوامبر. نوامبر تا فوریه خنک و خشک است

محل:

آفریقای غربی ، جنوب غربی الجزایر

مختصات جغرافیایی:

17 00 N ، 4 00 W

منطقه مقایسه:

کمی کمتر از دو برابر تگزاس

تشابهات قوانین مالی با ایران

تشابهات قوانین مالی با ایران

مردم مالی به سنت‌های مهمان نوازی خود نسبت به بازدید کنندگان محلی و بین المللی بسیار افتخار می کنند و در واقع ، مهمان نوازی به سطح یک ارزش ملی افزایش یافته است. سلام و احوالپرسی برای مناسبت‌های خاص (تولد ، ازدواج ، فوت و غیره) موضوع تنظیم مقررات اجتماعی زیادی است. آن‌ها نمادی از تعلیم و تربیت فردی و نگرانی و احترام او به دیگران هستند ، به طور معمول از افراد جوان انتظار می رود که این سلام را به عنوان نشانه احترام به بزرگان خود آغاز کنند. مسافران خارجی که حداقل چند تبریک در بامانا یا سایر زبانهای محلی را یاد می گیرند ، تلاش خود را به گرمی از طرف مردم محلی تصدیق می کنند. اکثر جمعیت مالی مسلمان هستند و مسافران خارجی اعم از زن و مرد تشویق می شوند نسبت به کد لباس محلی حساس باشند (به عنوان مثال پوشیدن شورت برای زنان و مردان دلسرد می شود). هدیه دادن و به اشتراک گذاری منابع برخی از اصلی ترین اصل‌هایی است که جامعه مالیا بر آن پایه گذاری کرده است. در نتیجه ، ادغام فرد در جامعه مالی مستلزم یادگیری دستور زبان پیچیده هدیه دادن است. مجموعه قوانین مختلف رفتار مردم را در مکان‌های بازار حاکم می کند ، جایی که قیمت‌های اولیه به طور معمول متورم می شوند و بازداشتگاه یک آیین مورد انتظار است.

گواهینامه و خرید ماشین در مالی

گواهینامه و خرید ماشین در مالی

برای رانندگی در مالی ، بازدید کنندگان خارجی باید دارای مجوزهای معتبر رودخانه‌ای باشند که توسط کشورهای محل اقامت خود و مجوزهای رانندگی بین المللی صادر می شود. برای سوار شدن به یک وسیله نقلیه به مالی ، یک راننده خارجی باید یک اسناد گمرک را تهیه کند که وسیله نقلیه موتوری وی را مشخص کند (Carnet de Passages en Douane (CPD)).  او همچنین باید بیمه اتومبیل داشته باشد.
 

قوانین اصلی ترافیک جاده‌ای مالی:

رانندگی در سمت راست جاده است

حداقل سن رانندگی 21 سال است.

محدودیت سرعت در شهرها از 40 کیلومتر در ساعت به 60 کیلومتر در ساعت (25-40 مایل در ساعت) ، در خارج از شهرها – 100 کیلومتر در ساعت (65 مایل در ساعت) است.

استفاده از رانندگی سوت تلفن همراه مجاز نیست.

رانندگی تحت تأثیر الکل ممنوع است. میزان مجاز الکل خون 0.0٪ است.

بیمه مسئولیت شخص ثالث الزامی است.

برخی از اطلاعات اضافی:

فصل بارندگی از نیمه خرداد تا اواسط شهریور است. در طول فصل باران ، جاده‌‌های خاکی اغلب غیرمجاز می شوند.

شن و ماسه عمیق رایج است به همین دلیل وسایل نقلیه چهار چرخ برای رانندگی در مالی توصیه می‌شود.

برای اجاره ماشین ، حداقل سن رانندگی ممکن است بین 21 تا 24 سال متغیر باشد.

رانندگی در شب بسیار خطرناک است. توصیه می شود در خارج از شهرها رانندگی نکنید.

موتور سیکلت‌های زیادی در جاده‌ها وجود دارد.

ایست‌های بازرسی پلیس در جاده‌های اصلی مکرر است.

توصیه می شود هنگام رانندگی در جاده‌های مالی ، لاستیک یدکی داشته باشید.

تعداد زیادی از حمل و نقل عمومی در جاده‌های مالی وجود دارد. آن‌ها ممکن است هر وقت توقف کنند و یا مسافر خود را رها کنند بنابراین رانندگان هنگام رانندگی باید بسیار مراقب باشند.

در مالی چندین ایستگاه عوارض در جاده‌ها وجود دارد. پرداخت عوارض براساس نوع خودرو ثابت است. اگر راننده در همان روز به پشت غرفه عوارض برگردد و رسید وی را دریافت کند ، از پرداخت عوارض دوم معاف می شود.

سفارت‌ها و کنسولگری های ایران در مالی

سفارت‌ها و کنسولگری های ایران در مالی

آدرس و تلفن سفارت مالی در تهران  :

خیابان شریعتی پل رومی – خیابان استانبول – کوچه عروس – پلاک 2 تلفن : 22207278 و 22236591 – فکس : 22234631

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا مالی :

  1. اصل پاسپورت با اعتیار حداقل 6 ماه .
  2. 2 قطعه عکس 6 در 4 رنگی با پس زمینه سفید .
  3. رزرو بلیط هواپیما .
  4. رزرو هتل .
  5. فرم سفارت .
  6. اطلاعات فردی .
  7. کپی کارت ملی و شناسنامه .
  8. دعوتنامه و معرفی نامه .
  9. واکسن تب زرد .

نوع پوشش مردم مالی

نوع پوشش مردم مالی

لباس سنتی

دامن‌های ابریشمی ، تونیک و لباس‌های بلند گزینه‌های رایج برای زنان مالی است ، به خصوص اجیل ، که دامن پیچیده است. به طور سنتی ، زنان نیز از عمامه‌هایی استفاده می کنند که با لباس آن‌ها مطابقت دارد. بوبو که یک تونیک تمام قد است ، یک پوشاک سنتی مردانه است.


علامت بیرونی ثروتمندی ، boubou محور لباس مجلسی سنتی است . که به آن کفتان نیز گفته می شود ، این پوشاک یا در “حوضچه” یا “بوگولان” حک شده استاین مجموعه از مجموعه ای متشکل از شلوار و یک پارچه تشکیل شده است. یک لباس بلند در بالای ست پوشیده شده است. بوبو با کیفیت بالا در زیر حوضچه ساخته می‌شود ، پارچه‌ای که درخشش آن مشخص می‌شود. دو خصوصیت حوضه وجود دارد ، یکی غنی و یکی از اساسی . اولین ، گران‌تر ، برای مناسبت‌های عالی رزرو شده است ، و روزانه بوبو معمولی پوشیده می‌شود. برای ساختن بوفه بین 9 تا 12 متر پارچه طول می‌کشد .

 


 

جغرافیا و شرایط آب و هوایی مالی

جغرافیا و شرایط آب و هوایی مالی

منظره مالی اکثراً یک زمین مرتعی است که با حرکت به سمت شمال به ارتفاعات بالاتر می روید. تپه‌های ناهموار با ارتفاعات که به ارتفاع 3 هزار و 320 فوت (1000 متر) به سمت شمال شرقی می رسد.تقریباً 65٪ از کشور تحت پوشش بیابان یا نیمه بیابانی قرار دارد.

پایین ترین نقطه کشور رودخانه سنگال با 75 فوت (23 متر) است. بلندترین نقطه مالی Hondori Tondo در 3،789 فوت (1،155 متر) است.بزرگترین رودخانه‌های مالی نیجر و سنگال هستند. رودخانه نیجر که به عنوان خون حیاتی مالی (منبع غذایی ، آب آشامیدنی ، آبیاری و حمل و نقل) در نظر گرفته می شود ، در نظر گرفته شده است.

مالی در سراسر ساحل و صحرای امتداد دارد. صحرا به معنای “بیابان” در زبان عربی است. سائل به معنای “ساحل” است. هر دو منطقه در تمام طول آفریقا امتداد دارند. ساحل ، با چمن‌های کوتاه و بوته‌های شفاف ، ساحل صحرا – ساحل “دریا ماسه ای” است. مالی تا حدودی در ساحل واقع شده است ، اگرچه پربارترین بخش در چمنزارهای جنوب ساحل است. مالی باستان از شمال به کویر و از طریق چمنزارهای کوتاه و بلند تا حاشیه منطقه جنگلی امتداد داشت.

غذاهای مالی

غذاهای مالی

غذاهای مالی به دلیل وجود گروه‌های مختلف فرهنگی از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است ، اما غذاهای مشترک در سرتاسر کشور وجود دارد. هزاران سال مرغ در مالی پرورش یافته است. منابع پروتئینی دیگر شامل گوشت گوسفند ، گوشت گاو و ماهی هستند.

سبزیجات قابل کشت شامل هویج ، مربا ، سیب زمینی شیرین و بادام زمینی هستند. دانه‌ها شامل ارزن و برنج هستند. برنج یک ماده اصلی است و می‌تواند تا 40 درصد از مصرف روزانه غذا را تأمین کند. برنج آفریقایی دارای طعم ، رنگ آمیزی و رایحه متمایز است. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ارزن و برنج از هزار سال قبل از میلاد مزارع کشاورزی شده است.

غذاهای معمولی شامل برنج با سبزیجات در یک سس بادام زمینی ، برنج یا سایر غلات است که همراه با گوجه فرنگی و ماهی یا گوشت با سبزیجات سرو می شود. فرآورده‌های گوشتی اغلب با گوشت گوسفند تهیه می شوند.

“Riz au gras” یک ظرف برنج با سبزیجات و گوشت است. “برنج یلوف” برنج با گوجه فرنگی ، سبزیجات و گوشت است.

نوشیدنی ها شامل نوشیدنی قند ، لیمو و زنجبیل به نام jinjinbere هستند. Dabileni نوشیدنی ساخته شده از شکر ، آب و ترشک است.

وعده‌های غذایی با یک چای شیرین قوی به پایان می رسد. سه دور چای سرو می شود. اولی برای زندگی ، دوم برای عشق و سوم برای مرگ.

ازدواج خارجی ها در مالی

ازدواج خارجی ها در مالی

مقامات رسمی مسئول ثبت ازدواج

شهرداران ، سفیران و کنسول‌های عمومی ، مسئول ثبت احوال مرکز ویژه ، اداره ملی ثبت احوال وزارت امور خارجه عدم تمرکززدایی و توسعه سرزمین

ساختار سازمانی

غیر متمرکز

سن قانونی برای ازدواج

18 سال برای مردان ، 16 سال برای زنان

(کد اشخاص و خانواده ، ماده 281)

آیا برای ثبت ازدواج تعهد قانونی دارد؟

ازدواج یا توسط یک مقام ثبت احوال یا یک وزیر مذهبی جشن می‌گیرد. در حالت اول ، ازدواج توسط مأمور ثبت احوال ثبت می‌شود. در مورد دوم ، ماده 303 تصریح می کند که وزیر مذهب باید ظرف 15 روز به ثبت نام محل جشن نسخه اصلی ازدواج را ارسال کند (کد اشخاص و خانواده ، ماده 280).

آیا در نتیجه ثبت ازدواج یک گواهی رسمی ازدواج صادر می شود؟ 

 

خبره حقوقی برای ثبت ازدواج

همسران ، وزیر مذهبی که ازدواج را جشن گرفتند

زمان مجاز برای ثبت نام

15 روز برای ازدواج مذهبی

هزینه ثبت نام ازدواج

مطابق قانون نه ، اما در عمل شهرداری‌ها برای ثبت ازدواج متهم هستند

آیا می توان هزینه را افزایش داد یا چشم پوشی کرد؟

 

هزینه گواهی ازدواج

فقط برای نسخه

جریمه ثبت نام دیرهنگام

 

سایر هزینه‌های رسمی درگیر روند ثبت ازدواج است

 

شرایط لازم برای ثبت نام یا هزینه اضافی در صورتی که یک همسر در خارج از کشور به دنیا آمده یا تابعیت دوگانه داشته باشد.

ثبت احوال ملکی که به مناسبت جشن ازدواج یک مالینی و یک بیگانه دعوت شده است باید از همسر خارجی بخواهد توجیه ظرفیت زناشویی وی را طبق قانون ملی خود بخواهد. همچنین باید اطمینان حاصل شود که انتشارات مقرر در قانون آئین نامه اشخاص و خانواده در مالی و در صورت لزوم در خارج از کشور ساخته شده است و مقررات حاکم بر اقامت بیگانگان مانع از برگزاری جشن عروسی نمی شود.

شرایط ثبت نام ازدواج

حضور زن و شوهر ، اثبات سکونت عروس و داماد ، اثبات سن عروس و داماد

اطلاعات جمع آوری شده

در گواهی ازدواج آمده است:

– نام کامل ، سن ، شغل و سکونت یا محل سکونت همسران؛

– نام خانوادگی ، حرفه ، محل زندگی پدر و مادر همسران.

– رضایت پدر یا مادر یا نمایندگان قانونی ، در صورت وجود؛

– نام خانوادگی و نام‌های شهود و نشانه اکثر آنها؛

– اعلامیه همسران خود را برای گرفتن زن و شوهر؛

– اعلام اتحاد آن‌ها توسط افسر دولت مدنی یا وزیر دین؛

– در صورت وجود قرارداد ازدواج ، شامل تاریخ ، مکان و نام دفتر اسناد رسمی.

– مراجعه به مهریه؛

– گزینه زناشویی؛

– دفتر ثبت یا محل عبادت جشن؛

– نام کامل ثبت کننده یا وزیر دین.

(کد اشخاص و خانواده ، ماده 306)

در حال پردازش

صورت دستی (روی کاغذ)؛ ثبت نام الکترونیکی در برخی از کمون ها

محل ثبت نام

محل وقوع ازدواج؛

مراکز اصلی وضعیت مدنی در سطح کلیه شهرداری ها ، سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها تأسیس شده اند.

مراکز ثانویه ، تحت کنترل مراکز اصلی ، در روستاها و محلات واقع شده اند.

یک گواهی ازدواج برای:

ثبت نام فرزندان ، دسترسی به خدمات درمانی ، انتقال یا اشتراک مالکیت زمین

فرآیند ایجاد آمارهای مهم ازدواج

پس از ثبت وقایع حیاتی ، ثبت احوال در مدت 15 روز اظهارنامه تولد را به نماینده ایالت ارسال می کند.

پانزده روز پس از دریافت ، نماینده دولت این اطلاعات را به نماینده دولت در منطقه منتقل می‌کند. نماینده ایالتی در منطقه یا منطقه باماکو سه ماهه به وزیر مسئول ثبت احوال ارسال می‌کند. این اسناد سپس برای بهره برداری به اداره آمار (اینستات) ارسال می‌شوند.

میانگین درآمد در مالی

میانگین درآمد در مالی

حسابداری و امور مالی

 

حسابدار

222،000 XOF

دستیار حسابداری

221،000 XOF

مدیر حسابداری

430،000 XOF

حسابدار

180،000 XOF

حسابدار خبره

293،000 XOF

خزانه دار شرکت

571،000 XOF

تحلیلگر مالی

334،000 XOF

مدیر مالی

649،000 XOF

حسابرس داخلی

329،000 XOF


اداره / پذیرش / دبیرخانه

 

دستیار اداری

169،000 XOF

مدیر دفتر

225،000 XOF

مسئول پذیرش

238،000 XOF

دبیر، منشی

181،000 XOF


تبلیغات / طراحی گراپی / رویدادها

 

کارگردان هنری

323،000 XOF

کارگردان خلاق

344،000 XOF

طراح گرافیک

224،000 XOF

عکاس

234،000 XOF


هواپیمایی / هواپیمایی / هوافضا / دفاع

 

مهندس هوافضا

375،000 XOF

کنترل کننده ی ترافیک هوایی

326،000 XOF

مهماندار هواپیما

273،000 XOF

خلبان

400000 XOF


معماری

 

معمار

301،000 XOF

پیش نویس CAD

258،000 XOF


اتومبیل

 

مکانیک

182،000 XOF

مشاور خدمات

263،000 XOF


بانکداری

 

مدیر شعبه بانک

461،000 XOF

گوینده

221،000 XOF


دو زبانه

 

معلم

251،000 XOF

مترجم

293،000 XOF


برنامه ریزی تجاری

 

تحلیلگر کسب و کار

412،000 XOF

مدیر توسعه تجارت

509،000 XOF

مدیر پروژه

368،000 XOF


مراقبت  از کودک

 

پرستار بچه

202،000 XOF

معلم مهد کودک

241،000 XOF


ساخت و ساز / ساختمان / نصب

 

مهندس عمران

313،000 XOF

مدیر پروژه ساخت و ساز

391،000 XOF

مدیر بهداشت و ایمنی

219،000 XOF


خدمات مشتری و مرکز تماس

 

نماینده مرکز تماس

237،000 XOF

مدیر خدمات مشتری

447،000 XOF

نماینده خدمات مشتریان

223،000 XOF


مهندسی

 

مهندس برق

337،000 XOF

مهندس

301،000 XOF

مهندس مکانیک

319،000 XOF


مدیریت و مدیریت

 

مدیر اجرایی

779،000 XOF

مدیر ارشد مالی

716،000 XOF

مدیر کل

596،000 XOF


غذا / مهمان نوازی / گردشگری / پذیرایی

 

سرآشپز

279،000 XOF

آشپز اجرایی

290،000 XOF

مدیر هتل

497،000 XOF

آژانس مسافرتی

261،000 XOF

پیشخدمت / پیشخدمت

199،000 XOF


بهداشت و پزشکی

 

دندانپزشک

806،000 XOF

متخصص تغذیه

770،000 XOF

تکنیسین آزمایشگاه

246،000 XOF

پرستار

270،000 XOF


منابع انسانی

 

مدیر منابع انسانی

450،000 XOF

متصدی منابع انسانی

274،000 XOF


فناوری اطلاعات

 

تکنسین کامپیوتر

259،000 XOF

مدیر پایگاه داده

318،000 XOF

برنامه نویس / برنامه نویس

293،000 XOF

مدیر فناوری اطلاعات

482،000 XOF

مهندس شبکه

285،000 XOF


اجرای قانون / امنیت / آتش سوزی

 

افسر پلیس

257،000 XOF


مجاز

 

وکیل

463،000 XOF

کمک قانونی

237،000 XOF


رسانه / پخش / هنر / سرگرمی

 

روزنامه نگار

331،000 XOF


داروسازی و بیوتکنولوژی

 

مهندس زیست پزشکی

276،000 XOF

داروساز

385،000 XOF


خرده فروشی و عمده فروشی

 

صندوقدار

180،000 XOF

مدیر فروش

530،000 XOF

نماینده فروش

206،000 XOF


آموزش / آموزش

 

معلم دبستان

237،000 XOF

معلم دبیرستان

278،000 XOF

کار و کاریابی و اجازه کار و ویزای کاری در مالی

کار و کاریابی و اجازه کار و ویزای کاری در مالی

آیا مدرک کارشناسی ارشد یا MBA ارزش آن را دارد؟ آیا باید تحصیلات عالی را دنبال کنید؟

برنامه دوره کارشناسی ارشد یا هر برنامه تحصیلات تکمیلی در مالی هزینه‌ای در هر کجا دارد از 1660000 CFA Franc BCEAO (بازدید کنندگان) تا 4990000 CFA Franc BCEAO (بازدید کنندگان) و تقریباً دو سال طول می‌کشد. این یک سرمایه گذاری است.

با فرض اینکه در حال حاضر شغل دارید ، نمی‌توانید انتظار افزایش حقوق را داشته باشید. در بیشتر موارد ، پس از اتمام تحصیلات و کسب مدرک ، بررسی حقوق و دستمزد انجام می شود.

بسیاری از افراد آموزش عالی را به عنوان یک تاکتیک برای تبدیل به یک شغل با درآمد بالاتر دنبال می کنند. به نظر می رسد که اعداد از این تاکتیک پشتیبانی می کنند. متوسط ​​افزایش غرامت در حین تغییر شغل تقریباً 10٪ بیشتر از افزایش حقوق عادی است.


64٪ از پرسنل مورد بررسی در مالی اعلام کردند که در سال گذشته هیچگونه پاداش یا مشوقی دریافت نکرده اند ، در حالی که 36٪ گفتند که حداقل یک نوع پاداش پولی دریافت کرده‌اند.

 

از کجا می‌توانید بیشتر کار کنید ، برای یک شرکت خصوصی یا برای دولت کار می‌کنید؟ کارمندان بخش دولتی در مالی 14٪ بیشتر از همتایان بخش خصوصی خود کسب می‌کنند.


براساس حقوق و گزارش‌های ارسالی اخیر ، حقوق در مالی در حال افزایش است. همانطور که در نمودار نشان داده شده است ، حقوق در سال 2019 2٪ بیشتر از سال 2018 است. این تعداد ممکن است از صنعت به دیگری متفاوت باشد.

هزینه ها و صرفه جویی در هزینه ها در مالی

هزینه ها و صرفه جویی در هزینه ها در مالی

رستوران ها

 

دامنه

غذا ، رستوران ارزان قیمت

3.45 $

2.906.00

غذا برای 2 نفر ، رستوران میان رده ، سه دوره

61.84 $

51.6872.00

McMeal در مک دونالد (یا غذای معادل کمبو)

4.31 $

3.455.17

آبجو خانگی (پیش نویس 0.5 لیتری)

2.00 $

1.382.23

آبجو وارداتی (بطری 0.33 لیتری)

1.72 $

1.713.00

کاپوچینو (معمولی)

2.67 $

1.714.31

کک / پپسی (بطری 0.33 لیتر)

0.97 $

0.861.20

آب (بطری 0.33 لیتر)

0.68 $

0.500.86

 


اساسی (برق ، گرمایش ، خنک کننده ، آب ، زباله) برای آپارتمان 85m2

359.76 $

177.36500.00

1 دقیقه. تعرفه محلی پیش پرداخت تلفن همراه (بدون تخفیف یا برنامه)

0.24 $

0.170.25

اینترنت (60 مگابیت بر ثانیه یا بیشتر ، داده های نامحدود ، کابل / ADSL)

35.11 $

17.9662.08

ورزش و اوقات فراغت

 

 

باشگاه بدنسازی ، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال

51.82 $

35.4770.00

اجاره زمین تنیس (1 ساعت آخر هفته)

25.00 $

 

سینما ، اکران بین المللی ، 1 صندلی

4.43 $

3.596.00

مراقبت از کودک

 

 

پیش دبستانی (یا مهد کودک) ، روز کامل ، خصوصی ، ماهانه برای 1 کودک

377.36 $

354.72400.00

مدرسه بین المللی ابتدایی ، سالانه برای 1 کودک

16،000.00 $

12،000.0020،000.00

لباس و کفش

 

 

1 جیب شلوار جین (لوویس 501 یا مشابه)

11.67 $

 

1 لباس تابستانی در فروشگاه های زنجیره ای (Zara ، H&M ، …)

25.97 $

25.0026.94

1 جفت کفش در حال اجرا نایک (رده متوسط)

15.26 $

 

1 جفت کفش چرمی مردانه

89.44 $

53.87125.00

 

قیمت برخی کالاهای اساسی در مالی

قیمت برخی کالاهای اساسی در مالی


شیر (منظم) ، (1 لیتر)

1.61 $

1.501.72

نان شیرینی تازه (500 گرم)

0.50 $

0.500.50

برنج (سفید) ، (1 کیلوگرم)

1.00 $

 

تخم مرغ (منظم) (12)

1.01 $

 

پنیر محلی (1 کیلوگرم)

8.40 $

 

فیله مرغ (1 کیلوگرم)

5.48 $

5.006.40

دور گوشت گاو (1 کیلوگرم) (یا گوشت قرمز قرمز پشتی معادل)

7.04 $

4.0010.08

سیب (1 کیلوگرم)

؟

 

موز (1 کیلوگرم)

1.00 $

 

پرتقال (1 کیلوگرم)

2.50 $

 

گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)

؟

 

سیب زمینی (1 کیلوگرم)

؟

 

پیاز (1 کیلو گرم)

؟

 

کاهو (1 سر)

0.50 $

 

آب (بطری 1.5 لیتری)

0.56 $

0.171.00

بطری شراب (میان رده)

4.52 $

4.005.04

آبجو خانگی (بطری 0.5 لیتری)

2.10 $

 

آبجو وارداتی (بطری 0.33 لیتری)

1.76 $

1.002.52

20 بسته سیگار (ماربلو)

1.88 $

1.502.27

اقتصاد در مالی

اقتصاد در مالی

با وجود بحران امنیتی ، اقتصاد مالی همچنان مقاوم است. در سال 2019 ، این کشور 5٪ رشد واقعی تولید ناخالص داخلی (ناشی از تولید خوب طلا و پنبه) ، کسری بودجه 3.1٪ از تولید ناخالص داخلی و 0.4٪ تورم را به ثبت رسانده است . بدهی عمومی 35.5٪ تولید ناخالص داخلی در پایان سال 2018 بود.

با این حال ، اقتصاد تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد و صنعت تولیدی در تلاش است تا توسعه یابد. این امر به نیاز شدید واردات و به حساب جاری کسری (5.4٪ تولید ناخالص داخلی در سال 2019) منجر می‌شود. از طرف تقاضا ، سرمایه گذاری بخصوص کم است ، در 9.5٪ تولید ناخالص داخلی برای بخش خصوصی و 8.7٪ برای بخش دولتی اعلام شده است.

درآمد مالیاتی ضعیف است (٪ 14.3 از تولید ناخالص داخلی) ، زیر استاندارد 20٪ ECOWAS. تجزیه و تحلیل پایداری بدهی‌های عمومی در ماه مه 2018 نشان داد که خطر بدهی  مالی متوسط ​​بود. سیاست بدهی مالی ، با تسهیلات اعتباری توسعه یافته صندوق بین المللی پول ، محتاطانه است. اما سررسید بدهی داخلی ، با 59 درصد از سقوط آن بیش از 2019 تا 21 ، نگرانی بزرگی دارد.

بهبود اوضاع سیاسی و امنیتی باید رشد واقعی تولید ناخالص داخلی 4.9٪ در سال‌های 2020 و 2021 را فراهم کند. مالی در مارس 2019 یک چارچوب استراتژیک ملی برای احیای اقتصادی و توسعه پایدار 2019-23 را اتخاذ کرد و در حال تلاش برای اجرای برنامه مدیریت مالی عمومی اصلاحات 2017–21. کار در مالی می بایست بر اساس تجربه افراد تعرفه گذاری شود. کاریابی در مالی نیز از سوی مدیریت مخصوص دنبال می‌شود.

امنیت مالی و اقتصادی در مالی

امنیت مالی و اقتصادی در مالی

دولت قانون توافق ملی را به تصویب رساند و گفتگوی ملی فراگیر را با هدف آرام کردن اوضاع اجتماعی و یافتن راه حل‌هایی برای بحران فعلی راه اندازی کرد. برای امنیت ، پیشرفت به لطف اجرای توافق نامه صلح از طریق تسریع در خلع سلاح ، از بین بردن مجدد ، و مجدداً برنامه ریزی و عملیاتی کردن مقامات موقت در شمال انجام شده است. دولت همچنین یک برنامه امنیتی یکپارچه برای مرکز مالی و یک چارچوب سیاسی برای مدیریت بحران ایجاد کرده است.

ایجاد منطقه تجارت آزاد آفریقا و منطقه واحدی ارز (ECOAS) ECOWAS باید ادغام مالی در منطقه را تقویت کند. برای ارتقاء بخش خصوصی ، دولت برنامه زیربنایی اقتصادی 5.5 میلیارد فرانک CFA را با هدف ایجاد 8،700 کیلومتر راه و شش پل تا سال 2023 آغاز کرد.

مالی از سال 2012 با یک بحران امنیتی و بشردوستانه روبرو بوده است و گروه‌های مسلح دو سوم قلمرو ملی را اشغال کرده‌اند و 5.2 میلیون نفر از آنها کمبود مواد غذایی دارند.

اقتصاد به میزان زیادی به طلا و پنبه بستگی دارد (86٪ صادرات) و زنجیره‌های ارزش ضعیف توسعه یافته‌اند (3٪ پنبه فرآوری شده است). با کمی تنوع ، اقتصاد به قیمت مواد اولیه در بازارهای بین المللی بستگی دارد. انباشت بدهی‌های پرداختی برای بدهی داخلی ، خطر متوقف شدن فعالیت اقتصادی و بخش خصوصی را به همراه دارد.

امنیت در مالی

امنیت در مالی

میزان جرم در مالی

سطح جرم

 

40.62

در حد متوسط

جرم در 3 سال گذشته افزایش یافته است

 

56.25

در حد متوسط

آسیب به خانه

 

46.88

در حد متوسط

سرقت داخل منزل

 

40.62

در حد متوسط

نگرانی سرقت ماشین

 

28.12

کم

سرقت از داخل ماشین

 

15.62

خیلی کم

حملات

 

34.38

کم

نگرانی از اهانت

 

25.00

کم

نگران بودن به دلیل رنگ پوست ، منشأ قومی ، جنسیت یا مذهب در معرض حمله جسمی قرار دارد

 

31.25

کم

مشکلی که افراد با استفاده یا برخورد با مواد مخدر دارند

 

46.43

در حد متوسط

جرایم املاکی با مشکل از قبیل خرابکاری و سرقت

 

34.38

کم

جرایم خشونت آمیز مانند حمله و سرقت مسلحانه

 

25.00

کم

مشکل فساد و رشوه خواری

 

75.00

بالا

ایمنی در مالی

ایمنی قدم زدن به تنهایی در طول روز

 

71.88

بالا

ایمنی راه رفتن به تنهایی در طول شب

 

68.75

بالا

مشارکت کنندگان: 8

آخرین بروزرسانی: آوریل 2019

مراحل و شرایط اخذ اقامت برای خود و همراه در مالی

مراحل و شرایط اخذ اقامت برای خود و همراه در مالی

چگونه می‌توانم گذرنامه مالی را دریافت کنم؟

مالی – درخواست پاسپورت کنید

رویه  : شهروندان ساکن خارج از مالی تا زمانی که به صورت حضوری درخواست کرده‌اند می‌توانند برای گذرنامه در سفارت درخواست کنند. …

اسناد لازم   دو فرم درخواست تکمیل شده ، …

مکان‌ها و مخاطبین دفتر   …

صلاحیت   …

هزینه   …

اعتبار   …

اسناد استفاده از   …

نمونه اسناد  

 

کدام کشور دارای ویزای گذرنامه مالی است؟

الجزایر – پایتخت الجزایر، واقع در شمال آفریقا دریای مدیترانه اجازه می‌دهد تا اهالی مالی 90 روز ویزا – رایگان . 3. باهاماس: سرمایه – ناسائو، A  جزیره کارائیب کشور واقع در قاره آمریکای شمالی اجازه می دهد تا اهالی مالی 3 ماه ویزای – 

متقاضی موظف است قبل از صدور گذرنامه جدید ، مدارک پشتیبان زیر و هزینه‌های غالب آن را ارائه کند. 

شناسنامه

گواهی‌های هویت

اثبات تابعیت

عکس‌های اندازه پاسپورت

پاکت تمبر خود خطاب

 

اطلاعات زیر در صفحه شناسایی به زبان فرانسوی و انگلیسی بیان شده است 

تایپ کنید.

شماره پاسپورت.

نام (های) داده شده

تاریخ تولد

ارتباط جنسی

محل تولد

محل انتشار

تاریخ انقضا

نام خانوادگی

ملیت

اقامتگاه

تاریخ صدور

حداقل حقوق در مالی

حداقل حقوق در مالی

شخصی که در مالی کار می‌کند به طور معمول در هر ماه حدود 333000 XOF درآمد دارد. حقوق از 45000 XOF (پایین ترین میانگین) تا 1470000 XOF بالاترین میانگین ، است. این میانگین حقوق ماهیانه شامل مسکن ، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق بین شغل‌های مختلف به شدت متفاوت است.

 

متوسط ​​، حداکثر ، حداقل و محدوده

محدوده حقوق

حقوق در مالی از 45000 XOF در هر ماه (حداقل حقوق) تا 1.470،000 XOF در ماه (حداکثر حقوق متوسط از حداکثر واقعی بالاتر است) است.

حقوق متوسط

حقوق متوسط ​​339000 XOF در هر ماه است ، بدین معنی که نیمی (50٪) از مردم کمتر از 339،000 XOF درآمد کسب می‌کنند ، در حالی که نیمی دیگر بیش از 339،000 XOF کسب می کنند. مبلغ متوسط ​​حقوق دستمزد را نشان می دهد.

از لحاظ نزدیکی با میانه دو ارزش وجود دارد: صدک های 25 و 75. با مطالعه از توزیع حقوق ، 25٪ از مردم کمتر از 173،000 XOF درآمد کسب می کنند در حالی که 75٪ از آنها بیش از 173،000 XOF را کسب می کنند.  همچنین ، 75٪ از مردم کمتر از 924،000 XOF درآمد کسب می کنند در حالی که 25٪ بیشتر از 924،000 XOF را کسب می کنند .حقوق برای 21٪ و کسانی که از 15 سال عبور کرده اند ، 14٪ افزایش می یابد.


به افراد حرفه‌ای که موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد شده اند ، حقوق‌هایی دریافت می شود که 29٪ بیشتر از افرادی که دارای مدرک لیسانس هستند ، می شوند.

سرانجام ، دارندگان دکترا به طور متوسط ​​در حالی که همان کار را انجام می‌دهند ، 23٪ بیشتر از دارندگان درجه کارشناسی ارشد کسب می کنند.

اجاره خانه در مالی

اجاره خانه در مالی


آپارتمان (1 اتاق خواب) در مرکز شهر

1000.00 $

500.001،500.00

آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز

640.00 $

280.001000.00

آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر

1،800.00 $

800.002،800.00

آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز

1،275.00 $

650.001،900.00

 

 

مثال1:


IMGEUBLE KCF با مرکز فرهنگی فرانسه و Musee de Bamako در مرکز شهر Bamako واقع شده است و هتل را با پارکینگ اختصاصی رایگان ارائه می‌دهد.

هر واحد دارای حمام اختصاصی و قیمت می‌باشد ، تهویه هوا ، تلویزیون صفحه تخت و مایکروویو.

از نقاط دیدنی و جالب در نزدیکی آپارتمان می‌توان به هدایت Nationale de la Conservation de la Nature HQ ، کازینو و مسجد اصلی اشاره کرد.

IMMEUBLE KCF از 14 نوامبر 2019 پذیرای میهمانان Booking.com است.

 

مثال 2:

L’escale در فاصله 10 کیلومتری از موزه ملی باماکو واقع شده است و امکان راحتی شما را با یک باغ ، امکانات باربیکیو و یک میز جلوی 24 ساعته دارد.

هر واحد دارای بالکن ، آشپزخانه کاملاً مجهز به مایکروویو ، اتاق نشیمن با مبل ، تلویزیون صفحه تخت ، ماشین لباسشویی و حمام اختصاصی با دوش و لوازم بهداشتی رایگان است. تراس با چشم انداز باغ در هر واحد ارائه می شود.

Ambasade de Brasil با آپارتمان 4.4 کیلومتر فاصله دارد ، در حالی که سفارت مصر 5 کیلومتر با آن فاصله دارد.

L’escale از 6 ژوئن 2019 پذیرای میهمانان Booking.com است.

خرید ملک در مالی

خرید ملک در مالی

مثال1:


امکانات

اتاق‌های کل: 9

دریا با 2000 متر

بالکن یا تراس

اینترنت

تلویزیون

مبله

استخر

باغ

منظره کوهستانی

برای فروش ویلا بزرگ 362 m² ساخته شده در زمینی به مساحت 955 متر مربع. در باغ یک استخر 32 متر مربع با دوش در فضای باز ، فضای صندلی استراحت ، تراس پوشیده با کباب وجود دارد. خرید خانه در مالی گران نیست

داخلی

در طبقه همکف یک گاراژ 60 متر مربع با ورودی مستقیم خانه ، یک اتاق بدنسازی و 2 اتاق خواب نیز با حمام و لباسشویی وجود دارد.خرید ملک در مالی بر اساس موقعیت ملک فراهم است.

در طبقه همکف یک منطقه روزانه قرار دارد که با دیوارهای شیشه‌ای ، آشپزخانه و یک اتاق غذاخوری برای 10 نفر ، یک اتاق نشیمن و یک توالت میهمان احاطه شده است.

در طبقه دوم – 3 اتاق خواب ، یکی با اتاق اختصاصی با دوش ماساژ آبی ، حمام بخار ، کروتراپی و تراس در حاشیه. 2 اتاق خواب باقیمانده یک حمام را با یک حمام آبگرم و یک تراس به اشتراک می‌گذارند.

تجهیزات

این ویلا مجهز به تجهیزات درجه یک و تهویه هوا ، زنگ و نظارت تصویری است. همچنین این خانه با مبلمان مدرن با کیفیت بالا مبله شده است.

ویلای مدرن با استخر 2 کیلومتری دریا در Opatija

750،000 €

 

ثبت شرکت در مالی

ثبت شرکت در مالی

تشکیل شرکت در مالی

توسعه ارتباطات از راه دور و جهانی سازی اقتصادی این امکان را برای سرمایه گذاران علاقه مند فراهم کرده است که شرکت‌هایی را در سراسر جهان تشکیل دهند. با تحقیقات مناسب ، سرمایه گذاری‌های مالی و پشتوانه قانونی ، با اطمینان می‌توان سرمایه گذاری‌های تجاری را تقریباً در همه کشورهای جهان برقرار کرد. در حالی که روزگاری یک تلاش پیچیده برای ایجاد یک تجارت بین المللی بود ، اما اکنون با کمک مشاوران حقوقی و اقتصادی مجرب متداول است.

مزایای تشکیل شرکت در یک کشور خارجی به همان اندازه مشهود است. بسیاری از کشورها مزایای خاص مبتنی بر مکان دارند ، اعم از منابع طبیعی و زیرساختهای تأسیس شده تا قوانین و مقررات مطلوب که باعث ترغیب رشد در یک صنعت خاص می‌شوند. به همین ترتیب ، ایجاد سرمایه گذاری یا دستیابی در کشور خود به دلیل موقعیت های نامطلوب ممکن است دشوار باشد: محیط‌های سیاسی یا نظارتی ، کمبود منابع و موارد دیگر. در این شرایط ، در نظر گرفتن گزینه خارج از کشور مفید است که فرصت‌های بیشتری را برای رشد ، توسعه و موفقیت فراهم می‌کند.

ثبت شرکت در مالی

هنگام تأسیس شرکتی در مالی ، یک سرمایه گذار علاقه مند باید با توجه به مراحل قانونی ، مقررات بین المللی و سرمایه گذاری کافی برای موفقیت ، دقت لازم را انجام دهد. درک عوامل فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی که در ایجاد و رشد مشاغل شخص تأثیر می گذارد بسیار مهم است. عدم انجام این کار می‌تواند منجر به عواقب ناخواسته شود. پرتاب‌های بین المللی فقیر تحقیق و لحن ناشناخته اغلب به فاجعه ختم می شوند ، زیرا زمان ، پول و انرژی به دلیل برنامه ریزی ضعیف از بین می رود

اسناد حقوقی

هر کشور جهان مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده خود را در رابطه با شکل گیری ، توسعه و پایداری یک کسب و کار ارائه می دهد. دارندگان ، سرمایه داران و سرمایه گذاران باید با پشتیبانی یک تیم حقوقی آگاه و با تجربه وارد این تعامل شوند. فقط شخصی که دانش دقیق در مورد قوانین شرکت‌های محلی و بین المللی دارد می‌تواند ضمن جلوگیری از مشکلات موجود در بسیاری از شرکت‌های جدید ، بتواند یک تجارت خارجی را راه اندازی کند.

علاوه بر این ، افراد متبحر ممکن است فرصت‌هایی را برای سرمایه گذاری در مشاغل خارج از کشور در نظر بگیرند بدون اینکه در واقع شرکت‌های خود را تشکیل دهند. در این شرایط ، سرمایه گذار همچنان به نفع سرمایه گذار است تا با یک مشاور آگاه در اقتصاد جهانی و دادخواهی همکاری کند. سرمایه گذاری‌های بین المللی یک نمونه کارها واقعاً متنوع را ایجاد می کند و فرصت‌هایی را برای رشد فراهم می کند که فقط چند دهه پیش غیرقابل تصور بودند.

سرمایه گذاران بالقوه ، سرمایه داران و کارآفرینان باید هنگام برنامه ریزی راه اندازی یک تجارت جدید ، زیرساخت های موجود را در مالی در نظر بگیرند. در حالی که زیرساخت‌ها و سیستم‌های قابل توجه می‌توانند به ایجاد یک فرآیند یکپارچه در تجارت کمک کنند ، اما می تواند نمایانگر اشباع بازار و کاهش پتانسیل رشد باشد. از طرف دیگر ، کمبود زیرساخت‌ها اغلب به عنوان مانع اصلی رشد محسوب می شود. با این وجود ، عدم وجود زیرساخت ها نشانگر گشودگی بازار برای یک تجارت جدید خلاق و کارآمد است.

 

انواع ویزا و انواع اقامت در مالی

انواع ویزا و انواع اقامت در مالی

سرمایه گذاری:


مالی به طور کلی سرمایه گذاری خارجی را تشویق می کند. سرمایه گذاری‌های خارجی و داخلی برخورد مساوی با هم دارند. توافق نامه تسهیلات تنظیم ساختاری که از سال 1992 بین صندوق بین المللی پول / صندوق بین المللی پول / مالی و مالی صورت گرفت ، از سرمایه گذاری خارجی پشتیبانی می کند. استراتژی ملی دولت برای مقابله با فقر همانگونه که به صندوق بین المللی پول ، بانک جهانی و سایر اهدا کنندگان ارائه می شود ، بر نقش بخش خصوصی در توسعه اقتصاد تأکید دارد. مالی یک چارچوب استراتژیک جدید برای بازیابی اقتصادی و توسعه پایدار برای سال‌های 2019-2023 اتخاذ کرد ، “le Cadre Stratégique pour la Relance Economyique and le Développement بادوام” (CREDD). CREDD جدید با تأکید بر صلح ، امنیت و ثبات اقتصاد کلان ، رشد اقتصادی ، توسعه نهادی ، حاکمیت و ارائه خدمات اساسی اجتماعی را تقویت می‌کند. مالی مسئولیت ایجاد اصلاحات در وضعیت آب و هوای تجاری ، تکنیک Cellule de la Réforme du Climat des Affaires (CTRCA) را بر عهده دارد که وظیفه دارد یک برنامه عملی برای بهبود محیط کسب و کار تهیه کند. در سال 2015 ، مالی همچنین کمیته‌ای متشکل از هم دولت و هم تجارت خصوصی برای نظارت بر اصلاحات در محیط کسب و کار ایجاد کرد. مالی عضو انجمن اقتصادی کشورهای آفریقای غربی (ECOWAS) و اتحادیه اقتصادی و پولی آفریقای غربی (WAEMU) است که هدف از آن کاهش موانع تجاری ، هماهنگی سیاست‌های پولی و ایجاد بازار مشترک است. مالی همچنین کمیته‌ای متشکل از هم دولت و هم تجارت خصوصی برای نظارت بر اصلاحات در محیط کسب و کار ایجاد کرد. مالی عضو انجمن اقتصادی کشورهای آفریقای غربی (ECOWAS) و اتحادیه اقتصادی و پولی آفریقای غربی (WAEMU) است که هدف از آن کاهش موانع تجاری ، هماهنگی سیاست‌های پولی و ایجاد بازار مشترک است. مالی همچنین کمیته ای متشکل از هم دولت و هم تجارت خصوصی برای نظارت بر اصلاحات در محیط کسب و کار ایجاد کرد. مالی عضو انجمن اقتصادی کشورهای آفریقای غربی (ECOWAS) و اتحادیه اقتصادی و پولی آفریقای غربی (WAEMU) است که هدف از آن کاهش موانع تجاری ، هماهنگی سیاست‌های پولی و ایجاد بازار مشترک است.

بیمه و تسهیلات درمانی برای افراد مقیم مالی

بیمه و تسهیلات درمانی برای افراد مقیم مالی

مؤلفه مراقبت‌های بهداشتی مورد بررسی قرار گرفته است

رضایت ٪

 

مهارت و شایستگی کادر پزشکی

 

8.33

خیلی کم

سرعت در تکمیل معاینه و گزارشات

 

8.33

خیلی کم

تجهیزات تشخیص و معالجه مدرن

 

16.67

خیلی کم

صحت و کامل بودن در پر کردن گزارش ها

 

8.33

خیلی کم

دوستی و ادب کارکنان

 

25.00

کم

رضایت از پاسخگویی (انتظار) در موسسات پزشکی

 

16.67

خیلی کم

رضایت از هزینه برای شما

 

16.67

خیلی کم

راحتی مکان برای شما

 

50.00

در حد متوسط

مشارکت کنندگان: 3

آخرین بروزرسانی: نوامبر 2020

خدمات بانکی و مالی در مالی

خدمات بانکی و مالی در مالی

بانک مرکزی کشورهای آفریقای غربی
 Ecobank Mali
Banque Malienne de Solidarité
Banque du Développement du Mali ( BDM ) (بانک توسعه مالی)
بانک Atlantique مالی
بانک بین المللی تجارت و صنعت در مالی
Banque Commerciale du Sahel
Banque de l’Habitat du Mali
بانک بین المللی برای Mali
بانک منطقه ای در همبستگی مالی

 

Banque Nationale de Développement Agricole (BNDA) یک بانک توسعه است که در سال 1981 تأسیس شده و در Bamako ، مالی واقع شده است. علاوه بر ارائه خدمات بانکی مشترک ، تمرکز بر تأمین مالی خدمات برای: 

ورودی‌های کشاورزی

تجهیزات و زیرساخت‌های تولید محصولات کشاورزی

زیرساخت‌های روستا و آب

بازاریابی غلات و محصولات گیاهی

صنعت کشاورزی.

این بانک بر تولید پنبه متمرکز شده بود ، که با کمک Compagnie Malienne pour le developpement des developpement des despement des desement (CMDT) تأمین مالی شد ، اما از زمان پایان یک وضعیت ویژه برای بانک‌های توسعه ، به عنوان یک بانک تجاری معمولی فعالیت می کند . 

ویزای مشترک و سهولت رفت و آمد به کشورهای دیگر در مالی

ویزای مشترک و سهولت رفت و آمد به کشورهای دیگر در مالی

شهروندان کشورها و قلمروهای زیر می توانند بدون ویزا به مالی مراجعه کنند: 

 الجزایر

 آندورا (فهرست شده توسط IATA)

 بنین

 بورکینا فاسو

 کامرون (فقط در فهرست IATA)

 کیپ ورد

 چاد

 ساحل عاج

 گامبیا

 غنا

 گینه

 گینه بیسائو

 اندونزی

 لیبریا

 ماکائو

 موریتانی

 موناکو (فهرست شده توسط IATA)

 مراکش

 نیجر

 نیجریه

 سنگال

 سیرالئون

 رفتن

 تونس

 امارات متحده عربی (فقط فهرست شده توسط IATA)

 

 

دارندگان گذرنامه‌های دسته دیپلماتیک و خدماتی برزیل ،  چین ، کوبا ، روسیه و رواندا به مدت 90 روز به ویزا احتیاج ندارند

.
اتباع هر کشوری که دارای گذرنامه دیپلماتیک و خدماتی هستند ، حداکثر 1 ماه به ویزا احتیاج ندارند.
اتباع چین که دارای پاسپورت برای امور عمومی هستند ، برای اقامت حداکثر 90 روز به ویزا احتیاج ندارند.

قرارداد معافیت ویزا برای گذرنامه‌های دیپلماتیک ، خدماتی ، رسمی با آفریقای جنوبی امضا شد اما هنوز تصویب نشده است.

 
تعداد بازدید: 296 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  چرا پوتین از آغاز بازنده جنگ اوکراین بوده است
  اقتصاد روسیه با پایان جنگ اوکراین سقوط خواهد کرد
  پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان / رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  واکنش سیدحسن هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به خودکشی پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  چشم انداز جالبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه تحریم‌ها وجود ندارد / اگر ترامپ پیروز شود تندروی در منطقه زیاد می‌شود؛ البته اگر در ایران به این نتیجه برسند که مذاکره کنند، شاید بتوانند با ترامپ صحبت کنند / باید اول با امریکایی‌ها در منطقه کنار بیایم تا آن‌ها نیز منافع ما را در عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس به رسمیت بشناسند
  تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس / ۹ نفر جان باختند
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  دریای خزر سالانه ۲۵۰ نفر را به کام مرگ می‌‎کشاند
  روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا / گفتگو برای آتش بس منطقه‌ای نانوشته
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  همانطور که ترامپ برجام را خراب کرد، ما هم یک فرصت برای بازگشت داشتیم، اما آن را از دست دادیم / اصلاً برایم قابل فهم نیست که چرا با اف. ای. تی. اف مشکل دارند / تیم فعلی یکی از ضعیف‌ترین ترکیب‌های وزارت خارجه تاریخ است؛ وقتی آدمی به توانایی ظریف وجود دارد چرا سراغ دیگران می‌روند؟ / دولت آدم مناسب مذاکره را پیدا کند
  تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است / مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد
  نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  چالش جدید بایدن در منطقه؛ ایران و روسیه چگونه تجربه‌ها و فناوری‌های نظامی در جنگ اوکراین و خاورمیانه را به اشتراک گذاشتند؟
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
  در ده سال گذشته 11 هزار ایرانی در دریا غرق شده اند
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  هدف اصلی «ایران رود»؛ گسترش حمل و نقل دریایی و ایجاد آبراهه کشتیرانی
  جاده لردگان- ایذه بوی مرگ می دهد
  تصادف منجر به فوت در محور لردگان به ایذه
  کشتار در تالار «کروکوس» روسیه / مهاجمان، ۶۲ نفر را کشتند / کاخ سفید: اوکراین دخالتی در حمله تروریستی نداشته / کی‌یف: این حمله تروریستی کار نیروهای ویژه روسیه است / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت
  تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۷٠ متر رسید
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  آمار‌های تکان‌دهنده از قربانیان حوادث رانندگی نوروز در ۱۰ سال اخیر / نوروز ۱۴۰۳ رکورد مرگبارترین نوروز ۱۰ سال اخیر را می‌شکند؟
  ورق زدن رویایی قدیمی به نام ایران رود
  افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
  تماشا کنید: ۶ چالش خارجی ایران در ۱۴۰۳ / از احتمال پیروزی ترامپ تا توسعه طلبی‌های باکو
  توافق حوثی ها با روسیه و چین
  متن سوگندنامه رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم
  آشنایی با درخت ارزشمند پالونیا
  ۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید نشستند
  وزیر خارجه آمریکا: ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری حوثی‌ها ست؛ از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند / ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
  قتلگاه جاده ای محور لردگان- ایذه
  تصاویر و فیلم دبی 50سال پیش
  مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز
  نیویورک تایمز: عربستان ۴۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  پروژه «ایران رود» می‌تواند مشکل کم آبی ایران را حل کند؟
  رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند
  نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
  ساخت خط 9 مترو تهران؛ به زودی
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار