پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 13:02   
 
 
   آخرین اخبار  
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
  گزارش بهره‌ وری ریلی در همایش مدیریت حرفه‌ ای، پیشران بهره‌ وری
  انتظارات ریلی از برنامه هفتم
  سقوط سریع بهره وری و هدر دهی سرمایه گذاری ریلی در دو سال گذشته
  نامه به معاون اول رئیس جمهور در پی افزایش بی سابقه حق دسترسی به شبکه ریلی
  بررسی افزایش سرعت ترنست تا 250 کیلومتر بر ساعت
  ◄ رکوردزنی سفر با قطار به معنای سود شرکت های ریلی نیست
  خیز خطرناک راه آهن برای کنترل انجمن صنفی بخش خصوصی ریلی!
  سقوط سریع بهره وری و هدر دهی سرمایه گذاری ریلی در دو سال گذشته
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 97011صفحه نخست » ریلی 2پنجشنبه، 13 مرداد 1401 - 10:46
زیباترین راه آهنهای جهان؛ ۲۰ مسیر ریلی معروف
  
ترابر نیوز:

 

۲

شاید شما هم موافق باشید که مسیر سفر مهم‌تر از مقصد است. مواقعی که رزرو هواپیما راحت نیست، می‌توان با قطار سفر کرد. هیچ‌چیز لذت‌بخش‌تر از سفر با قطار نیست. تماشای مناظر خیال‌انگیز طبیعت زیبا از پنجره‌های قطار فرصتی کم‌نظیر است. در ادامه، زیباترین راه آهنهای جهان را به شما معرفی می‌کنیم.

راهنمای مطالعه نمایش

 

۱. اولین گذرگاه کوه‌نوردان راکی به‌سمت غرب در کانادا

نخستین مسیر کوهستانی راکی به‌سمت غرب، یکی از زیباترین مسیرهای ریلی جهان است. در این گذرگاه می‌توانید از تماشای مناظر دیدنی جنوب بریتیش‌کلمبیا لذت ببرید. مسافران با عبور از شهر ساحلی بین‌المللی ونکوور، می‌توانند از پنجره‌ کوپه‌های مجلل قطار مناظر درخشان این منطقه مثل رودخانه پرخروش «دروازه جهنم» در دره فریزر کانیون و مسیرهای پرفرازونشیب کنار رودخانه تامپسون را ببینند.

۲. گلاسیر اکسپرس در سوئیس

مسیر ریلی گلاسیر اکسپرس ۲ استراحتگاه زیبای کوهستانی زرمات و سنت‌موریتز در سوئیس را به‌ هم پیوند می‌زند. این مسیر ریلی یکی از آرامش‌بخش‌ترین راه‌ها برای لذت‌بردن از مناظر باشکوه کوه‌های آلپ سوئیس است. در این مسیر کوهستانی، ۹۱ تونل و ۲۹۱ پل وجود دارد. این راه‌آهن که یکی از معروف ترین راه آهنهای جهان است، از کنار چمنزارهای آلپ، دریاچه‌های کوهستانی بکر و دهکده‌های زیبای جنوب سوئیس می‌گذرد. از چشم‌نوازترین دیدنی‌های این مسیر می‌توان به این ۲ جاذبه گردشگری اشاره کرد:

  • گذرگاه اوبرالپ با ارتفاع ۲۴۴ متر؛
  • پل لندواسر که سازه باشکوهی با ۶ قوس و ارتفاع ۶۱ متر است و به تونلی در دامنه کوه‌ها وصل می‌شود.

۳. مسیر ریلی ترنز آلپاین در نیوزیلند

یکی دیگر از زیباترین مسیرهای ریلی دنیا در نیوزیلند واقع شده است. این مسیر از زیباترین چشم‌اندازهای نیوزیلند در رشته‌کوه‌های جنوبی آلپ می‌گذرد. خط ریلی ترنز آلپاین از شهر کرایست‌چرچ شروع می‌شود و از میان حاصل‌خیزترین دشت‌های کانتربری در کنار رودخانه وایماکاریری به‌ شمال‌ غربی می‌رود. بعد از آن، قطار با عبور از کوه‌های باشکوه پارک ملی آرتور، از میان جنگل‌های بارانی نیمه‌گرمسیری ساحل غربی نیوزیلند می‌گذرد. این مسیر ریلی در شهر تاریخی گریموت به‌ پایان می‌رسد.

۴. راه‌آهن وست‌هایلند در اسکاتلند

مسیر ریلی وست‌هایلند یکی دیگر از زیباترین راه آهنهای جهان است. این راه‌آهن مسیری عالی برای تماشای سواحل پرخروش غرب اسکاتلند است. در این مسیر می‌توانید متنوع‌ترین مناظر طبیعی را ببینید.

به‌محض‌ اینکه قطار پرجمعیت‌ترین شهر اسکاتلند یعنی گلاسکو را ترک می‌کند، چشم‌انداز شهری به‌سرعت جایش را به مناظر سرسبز و دریاچه‌های آرام می‌دهد. اگر از این مسیر به‌سمت شمال بروید، با منظره طبیعت بکر رانوچ‌مور روبه‌رو می‌شوید و بعد از آن کوه سربه‌فلک‌کشیده بن‌نویس را می‌بینید که در شهر فورت ویلیام قرار دارد.

با تغییر مسیر قطار به‌سمت غرب، پیش از آنکه به بندر شلوغ مالیگ برسید، از پل گلنفینان عبور می‌کنید. این پل همان پل معروفی است که در فیلم‌های هری‌ پاتر به نمایش‌ درآمده است.

پل گلنفینان

۵. مسیر ریلی غان در استرالیا

 

یکی دیگر از زیباترین راه آهنهای جهان در استرالیا واقع شده است. این مسیر شگفت‌انگیز دقیقا از میان منطقه سرخ (red center) استرالیا می‌گذرد و طول آن ۲۷۹۷ کیلومتر است. این خط‌ ریلی از داروین در شمال استرالیا تا آدلاید کشیده شده است.

مسافران در این مسیر ریلی که یکی از زیباترین مسیرهای ریلی جهان است، از سواحل زیبا، سرسبز و گرمسیری شمالی عبور می‌کنند و پس از آن، از میان صخره‌های قرمزرنگ رشته‌کوه‌های مک‌دانل به دشت‌های حاصلخیز استرالیای جنوبی می‌رسند.

۶. راه‌آهن سراسری سیبری در روسیه

مسیر ریلی سراسری سیبری یکی از طولانی‌ترین راه‌آهن‌های جهان است. طول این مسیر ریلی ۹۲۸۹ کیلومتر است. راه‌آهن سراسری سیبری از پایانه غربی مسکو شروع می‌شود و از رشته‌کوه‌های اورال و جنگل‌های متراکم سیبری می‌گذرد.

این راه‌آهن در عرض روسیه کشیده شده است و مسکو را به شهر ولادی واستوک در شرق روسیه وصل می‌کند. این مسیر ریلی از جاذبه‌های گردشگری مثل پل باشکوه و ۹۸۴متری رودخانه اوب در نووسیبیریک می‌گذرد و می‌توانید از پنجره‌های قطار چشم‌انداز شگفت‌انگیز دریاچه بایکال، بزرگ‌ترین دریاچه آب‌شیرین جهان، را ببینید.

۷. مسیر ریلی فلام در نروژ

خط‌ ریلی فلام شاید بزرگ‌ترین مسیر راه‌آهن در جهان نباشد، اما قطعا یکی از زیباترین‌هاست. در واقع این مسیر یکی از جاذبه‌های گردشگری نروژ است و اغلب به‌عنوان یکی از زیباترین راه آهنهای جهان شناخته می‌شود. طول این مسیر ریلی ۸۶۳ متر است و از روستای کوچک فلام شروع می‌شود، سپس از کنار دره‌های عمیق و آبشارهای پرخروش و قله‌های بلند می‌گذرد و به قله کوه در ایستگاه میردال می‌رسد. چشم‌انداز راه‌آهن فلام در ماه‌های سرد سال که برف همه‌جا را پوشانده سحرانگیز است.

۸. قطار رُوُس در آفریقای جنوبی

مسیر ریلی این قطار حدود ۳۲۱۹ کیلومتر است و از بعضی از دیدنی‌ترین مناطق آفریقای جنوبی می‌گذرد. این راه‌آهن از پرتوریا شروع می‌شود و به شهر کیمبرلی، شهرِ بزرگ‌ترین معادن دست‌سازِ جهان، می‌رسد. سپس از استان کِیپ شمالی و تنگه فیش ریور (Fish River) عبور می‌کند. در ادامه، این خط ریلی از صحرای کالاهاری می‌گذرد و به پایتخت نامیبیا می‌رسد.

۹. مسیر بلموند هیرام بینگام در پرو

باید ماچوپیچوی اسرارآمیز را از مسیر بلموند هیرام بینگام ببینید تا متوجه زیبایی‌های این منطقه حفاظت‌شده یونسکو بشوید. این مسیر ریلی که یکی دیگر از زیباترین راه آهنهای جهان است، از چشم‌نوازترین مناطق پرو می‌گذرد و به خرابه‌های باستانی تمدن اینکا در ارتفاعات رشته‌کوه‌های آند می‌رسد. این مسیر از شهر باستانی کوسکو شروع می‌شود و از دره مقدس اینکاها و دهکده کوچک اُلانتایتامبو می‌گذرد.

یکی از زیباترین راه آهنهای جهان در پرو

۱۰. قطار ایگل دانوب اکسپرس؛ از استانبول به بوداپست

در این مسیر ریلی که یکی از معروف ترین راه آهنهای جهان است، از ۴ کشور عبور می‌کنید. این خط ریلی از نزدیکی مسجد سلطان‌احمد در ترکیه شروع می‌شود و طی ۷ روز از بلغارستان، رومانی و مجارستان عبور می‌کند. مهم‌ترین جاذبه این مسیر، به‌ویژه برای طرف‌داران ادبیات، تماشای منظره قلعه دراکولا در رومانی است.

۱۱. راه‌آهن دورانگو و سیلورتون نارو گیج در کلرادوی آمریکا

این مسیر ریلی یکی از مسیرهای تاریخی است. این راه‌آهن ابتدا برای حمل‌ونقل طلا و نقره استخراج‌شده از کوه‌های سان‌خوان در کلرادو ایجاد شد و از زمان تکمیل در سال ۱۸۸۲ تاکنون همیشه شلوغ و پررفت‌وآمد بوده است. در حال حاضر، گردشگران از این مسیر ریلی برای تداعی سفرهای معدنچیان در غرب قدیم و مهاجران در قرن‌های پیش بهره می‌برند. مسیر ۷۲کیلومتری این راه‌آهن از کنار رودخانه آنیماس در نیومکزیکو، طبیعت بکر و دره‌های افسانه‌ای پارک ملی سان‌خوآن می‌گذرد.

۱۲. قطار بانکوک به نام‌توک در تایلند

این مسیر ریلی یکی دیگر از زیباترین راه آهنهای جهان است و به راه‌آهن مرگ مشهور است، البته نباید فریب نام ترسناکش را بخورید. طول این راه‌آهن که از تایلند به برمه می‌رسد، بیش از ۴۰۲ کیلومتر است. این مسیر ریلی از اعماق جنگل‌ها می‌گذرد.

۱۳. راه‌آهن کنِ فرانسه به ونتیمیگلیای ایتالیا

در این راه‌آهن که یکی دیگر از زیباترین مسیرهای ریلی دنیاست، می‌توانید در کمتر از ۲ ساعت به تماشای مناظر دیدنی سواحل مدیترانه بنشینید. پس از رسیدن به مقصد هم مناطق قدیمی روم باستان و سواحل آفتاب‌گیر مدیترانه در انتظارتان هستند.

۱۴. راه‌آهن هانوی به دانانگ در ویتنام

می‌توان تمام مسیر میان این ۲ شهر را با اتومبیل طی کرد، اما مسیر ریلی هانوی به دانانگ مسیری با چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز است. این راه‌آهن از جنگل‌های زیبا و مناطق روستایی با مناظر خیره‌کننده صخره‌های سواحل جنوبی دریای چین می‌گذرد. در پایان مسیر هم دانانگ با معماری فرانسوی و بتکده‌های صدساله واقع شده است.

۱۵. مسیر ریلی شینینگ به لهاسا در چین

راه‌آهن چینگهای به تبت از زیباترین راه آهنهای جهان است که کوه‌نوردان و عاشقان قطار به آن علاقه خاصی دارند. این مسیر ریلی که تا ارتفاع ۵۰۰۰متری دامنه کوه بالا می‌رود، مرتفع‌ترین راه‌آهن جهان است. هیچ تعجبی نیست اگر با دیدن معابد، حیات‌وحش و قله‌های پوشیده از برف این مسیر نفستان بند بیاید.

۱۶. راه‌آهن بمبئی به مارگائو در هند

قطارهای این مسیر ریلی به‌دلیل سرو غذاهای خوشمزه محلی در طول سفر ۱۲ساعته شهرت دارند. در این مسیر می‌توانید هم از خوردن غذاهای خوش‌طعم و هم از تماشای مناظر زیبای حومه شهر لذت ببرید.

۱۷. راه‌آهن اکسپو ریل در سریلانکا

این راه‌آهن یکی از معروف ترین راه آهنهای جهان است. بسیاری از گردشگران معتقدند که سوار این قطار شدن یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در سریلانکا انجام داد. این قطار از میان علفزارهای چشم‌نواز، مزارع وسیع چای و آبشارهای خیره‌کننده عبور می‌کند.

راه آهن زیبای سریلانکا

۱۸. مسیر ریلی ترنس هارس در آلمان

راه‌آهن ترنس هارس از شمال به جنوب آلمان کشیده شده است. مناظر سفیدپوش از برف اولین چیزی است که در این مسیر چشمانتان را به خود خیره می‌کند. این مسیر ریلی ۱۳۲کیلومتری یکی از زیباترین مسیرهای ریلی دنیاست.

۱۹. راه‌آهن سراسری ایران

یکی دیگر از زیباترین راه آهنهای جهان راه‌آهن سراسری ایران است. این راه‌آهن با طول تقریبی ۱۳۹۳ کیلومتر سواحل زیبای دریای خزر را به دشت‌های حاصلخیز خلیج فارس وصل می‌کند. این مسیر ریلی به یکی از بزرگ‌ترین سازه‌های شگفت‌انگیز قرن بیستم مشهور است.

۲۰. مسیر ریلی جنوب هند

این راه‌آهن شگفت‌انگیز از پل پامبان می‌گذرد که یکی از ۵ پل دریایی مشهور هند است. این مسیر در کنار جاده‌ای موازی با آن، تنها مسیر عبور از تنگه پالک است. این پل تا سال ۲۰۱۰ که پل Bandra–Worli ساخته شد، طولانی‌ترین پل هند بود.

سخن پایانی

آنچه بیش از همه سفر با قطار را جذاب می‌کند این واقعیت است که بیشتر مسیرهای ریلی در امتداد راه‌های شهری کشیده شده‌اند. با سفر با قطار می‌توانید از تماشای مناظر طبیعی مثل دشت‌های وسیع، کوهستان‌های پوشیده از برف و سواحل دیدنی لذت ببرید. قطارسواری شما را به هیجان می‌آورد، بعضی مواقع وهم‌آور است و بعضی‌وقت‌ها هم به سرزمین‌های خیال‌انگیز می‌بردتان. فرقی نمی‌کند که در غرب کانادا باشید یا جنوب هندوستان، به هر حال مسیرهای ریلی از جاده‌های پرفراز‌ونشیب می‌گذرند و هیچ‌وقت خسته‌کننده نیستند.

تعداد بازدید: 414 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  طرح «ایران رود» مزایای زیادی برای ایران دارد
  تماشا کنید: ماجرای پول‌های سیاه در انتخابات آمریکا
  نهضت سربداران، واکنشی به ظلم و جور زمانه
  ساخت مترو در قم؛ دور ریختن پول با فشار نمایندگان مجلس
  دولت رئیسی در حوزه تنش زدایی با آمریکا شکست خورد، فرصت احیای برجام را هم از دست داد / پنجره عمان هم کمکی نکرد، چون سود برخی در تحریم و تنش با واشنگتن است
  بورل: غزه پیش از جنگ بزرگترین زندان رو باز جهان بود؛ امروز بزرگترین گورستان رو باز جهان است.
  یونیسف: ۱۳ هزار کودک در غزه جان خود را از دست داده‌اند
  بررسی تکنولوژی های انواع سیستم های حمل و نقل
  واهمه از آمار احتمالی بالای تصادفات رانندگی در نوروز 1403
  ۱۶۰ همت هزینه سالانه تصادفات جاده‌ ای می‌ شود
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  ممانعت ترکیه از اتصال راه‌آهن ایران به اروپا/تکمیل کریدور ریلی مقاومت مستلزم اجرای‌ قانون ترانزیت در عراق
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  کانال کشتیرانی ولگا در سال ۲۰۲۴ میلادی به شرایط با ثبات حفظ عمق ۴.۵ متر خواهد رسید
  اجرای موفق ، کامل و موثر پروژه بزرگ ایرانرود
  ساخت بزرگ ترین هواپیمای جهان توسط یک استارتاپ آمریکایی
  اقلیم جدا شده «اوستیای جنوبی» گرجستان در حال بررسی الحاق به روسیه است
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  دلیل ناترازی بنزین؛ قیمت سوخت یا میزان ترافیک؟
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  بهره برداری از تمام خطوط هفت‌ گانه مترو در سال آینده
  راهنمای رانندگی در پرخطرترین جاده های ایران
  معاون حمل‌ ونقل صنایع وزارت صمت منصوب شد
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  ۵۵ کیلومتر رانندگی در دریا؛ تصاویری از طولانی‌ ترین پل روی آب جهان در چین
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  تصادف اتوبوس حامل کارگران در پاکدشت ۳۰ مصدوم داشت
  تولید یک میلیون و ۳۴۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۲
  وکیل تاجزاده: موکلم از تیرماه ۱۴۰۱ که بازداشت شده تا اکنون، از یک روز مرخصی استحقاقی جز مرخصی درمانی استفاده نکرده
  چمران: خودروسازان داخلی به تعهد خود برای تولید اتوبوس‌ برقی عمل نکردند
  قائم‌ مقام حوزه‌ علمیه قم: بیش از ۴ هزار طلبه نزدیک به اجتهاد داریم
  رئیس پلیس راه کشور: مرگ ۱۱۰ تن در تصادفات ۳ روز اول مسافرت‌های نوروزی
  چشم پوتین به این «پروژه انقلابی» در ایران
  افتتاح شهر فوق مدرن ۹ میلیارد دلاری تویوتا با اتومبیل های خودران در اواخر سال ۲۰۲۴
  بایدن: در صورت ارائه موشک بالستیک ایران به روسیه، اقدامات جدید و قابل توجهی علیه تهران انجام می‌دهیم
  تهرانی‌ها امسال چند روز هوای آلوده داشتند؟
  مادورو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا شد
  با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ / مصوبه هیأت وزیران حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک
  مکرون: احتمال عملیات زمینی ناتو علیه روسیه وجود دارد
  میزان دوره سربازی رسما ۱۴ ماه شد
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار