سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 23:47   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 96742صفحه نخست » بازار سرمایه و اقتصادیکشنبه، 26 تیر 1401 - 08:11
پیشبینی ظرفیت انرژی بادی
  
ترابر نیوز:
 
پیشبینی ظرفیت انرژی بادی

پیشبینی ظرفیت انرژی بادی

پیشبینی ظرفیت انرژی بادی تا سال ۲۰۳۰

افزایش جهانی ظرفیت انرژی باد در سال ۲۰۳۰ نزدیک به یک تراوات  خواهد بود

تحلیلگران Wood Mackenzie  انتظار دارند چین بیش از ۴۰۰ گیگاوات ظرفیت باد جدید بین سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۳۰ نصب کند  که ۷۳ گیگاوات هم به صورت دریایی است و بقیه جهان نزدیک به ۶۰۰ گیگاوات را به شبکه متصل کنند.

تحلیلگران انتظار دارند چین – بزرگترین بازار انرژی باد در جهان – ظرف ده سال آینده بیش از هر کشور دیگری ظرفیت تولیدی را افزایش دهد (۴۰ درصد کل جهان).

لوک لواندوفسکی ، مدیر تحقیقاتیWood Mackenzie ، خاطرنشان کرد: این رشد با هدف ۱۲۰۰ گیگاوات ظرفیت بادی و خورشیدی چین تا سال ۲۰۳۰، به عنوان بخشی از هدف کاهش کربن برای سال ۲۰۶۰ انجام خواهد شد. در این آمار فقط توربین های شمره می شوند که به شبکه وصل هستند و مناطق آف گرید لحاظ نشده است.

پیشبینی ظرفیت انرژی بادی بقیه مناطق آسیا و اقیانوسیه ۱۲۶ گیگاوات ظرفیت جدید بین سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۳۰ است که نیمی از آن را هند تامین می کند. در همین حال، تحلیلگران انتظار دارند اروپا در دهه آینده ۲۴۸ گیگاوات ظرفیت بادی جدید را به شبکه متصل کند که ۳۴٪ آن دریایی خواهد بود.

لواندوفسکی خاطرنشان کرد که این توسعه با برنامه های کربن زدایی اتحادیه اروپا(EU’s decarbonisation plans)، مدل های توربین بزرگتر، توان بخشیدن(repowering) نیروگاه های قدیمی و افزایش توسعه در شرق اروپا ایجاد خواهد شد.

پیشبینی ظرفیت انرژی بادی ایالات متحده به صورت ۱۱۴ گیگاوات ظرفیت جدید برق بادی است که شامل ۳۵ گیگاوات به دلیل افزایش توسعه  PTC بین ۲۰۲۱-۲۰۲۳ خواهد بود.

در آمریکای لاتین پیش بینی ۴۲ گیگاوات ظرفیت جدید متصل به شبکه بین ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ وجود دارد که اکثریت قریب به اتفاق (۹۰٪) این ظرفیت در برزیل ، شیلی ، کلمبیا و مکزیک خواهد بود. تحلیلگران همچنین پیش بینی می کنند ۴۷ گیگاوات ظرفیت بادی جدید در خاورمیانه و آفریقا تا سال ۲۰۳۰ اضافه شود.

ایالات متحده برای هدف ۳۰ گیگاوات تا سال ۲۰۳۰ میلیاردها دلار در انرژی بادی دریایی سرمایه گذاری خواهد کرد

دبیر انرژی ایالات متحده جنیفر گرانهولم(Jennifer Granholm) هدف ملی ۳۰ گیگاوات ظرفیت انرژی باد دریایی را تا سال ۲۰۳۰ اعلام کرد و برنامه های بودجه ای به ارزش میلیاردها برای این بخش رونمایی کرد و اعلام کردند که قصد دارند ۱۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری سالانه در کارخانه ها و کشتی های جدید برای پشتیبانی از هدف انرژی باد دریایی این کشور انجام دهند.

بر اساس برنامه هایی که توسط وزارت امور داخلی، انرژی و تجارت به امضا رسیده است، ایالات متحده قصد دارد تا پایان دهه ناوگان بادی دریایی خود را از ۴۲ مگاوات به ۳۰ گیگاوات افزایش دهد تا بتواند بخشی از هدف حداقل ۱۱۰ گیگاوات ظرفیت باد دریایی تا سال ۲۰۵۰ را تعیین کنند.

آنها قصد دارند سالانه ۱۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری تا سال ۲۰۳۰ ایجاد کنند و تا ده کارخانه تولید جدید برای اجزای توربین بادی دریایی و کشتی های جدید برای نصب توربین ها ایجاد کنند. بر اساس بیانیه کاخ سفید، این شامل یک یا دو کارخانه جدید برای هر یک از اجزای اصلی نیروگاه بادی، از جمله ناسل، پره ها، برج ها، فونداسیون و کابل های زیر دریا است.

چندین ایالت آمریکا – از جمله ماساچوست، نیویورک، اورگان و کالیفرنیا – نیز هدف هایی را برای توسعه باد دریایی تعیین کرده اند و یا لایحه هایی را برای این کار معرفی کرده اند.

وزارتخانه ها همچنین چندین برنامه دیگر برای انرژی بادی دریایی در یک میزگرد دولتی برای این بخش اعلام کردند:

وزارت انرژی ۳ میلیارد دلار برای توسعه دهندگان انتقال انرژی بادی و دریایی، تأمین کنندگان و سایر شرکای تأمین مالی برای تولید انبوه این صنعت فراهم می کند.

همچنین ۸ میلیون دلار برای ۱۵ پروژه تحقیق و توسعه جدید از جمله پروژه های توسعه ساختارهای پشتیبانی نوآورانه مانند فونداسیون و لنگر اندازها، غلبه بر موانع زنجیره تأمین، پیشبرد توسعه اتصال و انتقال و کاهش تأثیرات بر حیات وحش اعلام شده است.

در همین حال، وزارت انرژی(DOE) و وزارت بازرگانی (DOC) از یک همکاری جدید برای تأمین اعتبار ۱٫۲۵ میلیون دلار تحقیق در مورد تأثیرات انرژی های تجدید پذیر مبتنی بر اقیانوس بر صنعت ماهیگیری و جوامع ساحلی شمال شرقی خبر دادند. آنها چگونگی انطباق بهتر انرژی های تجدید پذیر اقیانوس – انرژی بادی ، موج ، جریان و جزر و مد – با جوامع را بررسی خواهند کرد. در مقابل، چندین پروژه بادی دریایی در دولت ترامپ به تأخیر افتاده بود.

در این میان اورگان قصد دارد که توربین بادی شناور با ظرفیت ۳ گیگاوات را تا سال ۲۰۳۰ به بهره برداری برساند.

۲۹ مارس ۲۰۲۱ توسط کریگ ریچارد

تعداد بازدید: 375 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار