چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 06:18   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 96672صفحه نخست » اخبار رسانه هادوشنبه، 13 تیر 1401 - 16:21
نروژ: امنیت اوکراین به امنیت ما گره خورده است
  
ترابر نیوز:
با ارائه کمک یک میلیارد یورویی؛
 
نخست وزیر نروژ در دیدار با رئیس جمهور اوکراین گفت که کشورش خواهان ابراز همبستگی با مردم اوکراین در مبارزه برای بقا است و اسلو در این باره متعهد به کمک به کی یف در دفاع از خود است.
 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «یوناس گار استوئره» نخست وزیر نروژ اعلام کرد که کشورش متعهد به ارائه کمک بیش از یک میلیارد دلاری به اوکراین با توجه به درگیری‌ها و نیاز به بازسازی در این کشور شده است.

وی گفت: من اینجا هستم که بگویم که مبارزه اوکراین فقط برای اوکراین نیست. این مسئله در مورد برخی از اصول بنیادین جهان است که ما به فرزندان خود ارائه خواهیم کرد، در مورد امنیت در اروپا و در مورد سرنوشت همسایه شما است.

نخست وزیر نروژ ادامه داد: ما یک میلیارد یورو جهت حمایت از کشور و مردم شما برای مدت زمان باقی مانده از سال ۲۰۲۲ و همچنین سال ۲۰۲۳ متعهد خواهیم شد. این جنگ نقض قوانین بین المللی است. شما حق دارید از خود دفاع کنید و ما حق داریم به شما کمک کنیم تا از خود دفاع کنید.

مسئله کمک یک میلیارد یورویی نروژ به اوکراین در حالی است که روابط بین اسلو و مسکو به دلیل حمایت هایش از کی یف و همچنین همراستا بودن با سیاست‌های غرب در قبال درگیری‌ها در اوکراین، از قبل به سردی گراییده است.

چند روز قبل وزارت خارجه روسیه در واکنش به امتناع نروژ از ترانزیت کالا‌های روسی به مجمع الجزایر سوالبارد، کاردار این کشور در مسکو را احضار کرد. روسیه همچنین هشدار داد که اقدامات غیردوستانه ضد روسی، به اقدامات تلافی جویانه متقابل منجر می‌شود.

همچنین نروژ که خود از اعضای ائتلاف نظامی ناتو است، همزمان با مطرح شدن مسئله عضویت فنلاند و سوئد در این ائتلاف اعلام کرده بود که تمام قد از این مسئله حمایت خواهد کرد.

پیشتر دو طرف دیپلمات‌های یکدیگر را نیز اخراج کرده بودند.

تعداد بازدید: 241 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار