چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 10:53   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 96639صفحه نخست » اقتصاد- انرژِیشنبه، 11 تیر 1401 - 13:36
فناوری تولید باتری‌های خودروهای برقی متحول شد
  
ترابر نیوز:

نیسان از یک مرکز تولید نمونه اولیه باتری‌های کاملاً جامد چند لایه رونمایی کرد. فناوری مورد استفاده در این باتری‌ها تحولی اساسی در زمینه تولید خودروهای برقی ایجاد می‌کند.

فناوری تولید باتری‌های خودروهای برقی متحول شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از زد دی نت، فناوری مورد استفاده نیسان برای تولید باتری های جدید خودروهای برقی، یک فناوری پیشرو است که این خودروساز ژاپنی امیدوار است تا سال 2028 به بازار بیاورد.

تاسیسات جدید در مرکز تحقیقات نیسان در استان کاناگاوا واقع شده است. نیسان از این مجموعه برای مطالعه مواد، طراحی و فرآیندهای تولیدی که برای تولید نمونه اولیه باتری تمام جامد مورد نیاز است، استفاده خواهد کرد. سپس، این شرکت قصد دارد در سال 2024 یک خط تولید آزمایشی در کارخانه یوکوهاما ایجاد کند.

باتری های تمام جامد می توانند هزینه ساخت وسایل نقلیه الکتریکی را به طور قابل توجهی کاهش دهند. در نتیجه قیمت خودروهای برقی در همان سطح هزینه خودروهای بنزینی خواهد بود.

نیسان انتظار دارد از باتری‌های تمام جامد در طیف گسترده‌ای از بخش‌های خودروهای الکتریکی، از جمله کامیون‌های برقی استفاده کند. چگالی انرژی آنها تقریباً دو برابر باتری‌های لیتیومی معمولی است، زمان شارژ بسیار کوتاه‌تری دارند و می‌توان آنها را با مواد ارزان‌تر ساخت.

تعداد بازدید: 505 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار