چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 04:37   
 
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 96512صفحه نخست » اقتصاد- انرژِیدوشنبه، 30 خرداد 1401 - 10:54
باتری های منیزیم با یون لیتیوم رقابت خواهند کرد
  
ترابر نیوز:

به گزارش ساینس دیلی ، دانشمندان آمریکایی نوع جدیدی از کاتد را برای باتری های اکسید فلز منیزیم ساخته اند. اهمیت طراحی این است که می تواند منجر به باتری های کارآمدتر و ایمن تری نسبت به باتری های لیتیوم یونی شود.

دانشمندان مدتهاست درک کرده اند که باتری های لیتیوم-یون باید با باتری های کارآمدتر و ایمن تر جایگزین شوند. حتی خود مخترع باتری های مدرن نیز قبلاً جایگزینی برای آنها پیدا کرده است. اما روند یافتن جایگزین ادامه دارد. این بار ، موفقیت توسط تیمی از دانشمندان آمریکایی نماینده دانشگاه های مختلف به دست آمد. آنها در مقاله خود استدلال می کنند که باتری های لیتیوم یونی تهدیدی برای توسعه درازمدت فن آوری های حفاظت از انرژی هستند.

 

باتری های منیزیم با یون لیتیوم رقابت خواهند کرد 59747_1

 

شرکت نوپای شیکاگو می خواهد چاپ بیولوژیکی قلب را ساده کند

ایده ها

به عنوان مثال ، باتری های لیتیوم یونی برای ذخیره طولانی مدت برق خوب عمل نمی کنند. در عین حال ، وضعیت استخراج لیتیوم ترس های بیشتری را ایجاد می کند. اعتقاد بر این است که در برخی از نقاط آن به سادگی برای برآوردن نیازهای روزافزون تولیدکنندگان باتری کافی نخواهد بود.

به گفته دانشمندان ، منیزیم یک ماده بسیار امیدوار کننده برای صنعت باتری است. از آنجا که نقطه ذوب بالاتر از لیتیوم است ، پایدارتر است ، ایمن تر است ، شارژ را بیشتر نگه می دارد ، اما نکته اصلی این است که چگالی انرژی چنین باتری می تواند پنج برابر یون لیتیوم امروزی باشد. باتری دانشمندان کاتدی را توسعه داده اند که عملاً در معرض تخریب نیست ، که به باتری اجازه می دهد خواص خود را در بسیاری از چرخه ها از دست ندهد.

 

باتری های منیزیم با یون لیتیوم رقابت خواهند کرد 59747_2

 

گرمایش جهانی قابل توجه در 5 سال آینده رخ می دهد

موارد

در همین حال ، باتری های جایگزین وجود دارد که در حال آماده شدن برای پرتاب گسترده هستند. یکی از استارت آپ ها تولید سری باتری های لیتیوم فلزی را آغاز می کند که ظرفیت آنها دو برابر باتری های لیتیوم یونی است. اما باتری های لیتیوم یونی نیز بدون درگیری در گذشته محو نمی شوند. کارشناسان بریتانیایی پیشنهاد کرده اند که گرافیت در آندهای باتری های لیتیوم-یون با سیلیکون جایگزین شود و ساختار آند را با گرافن تقویت کند. این می تواند عمر باتری را بیش از دو برابر کند.

ادامه مطلب

تعداد بازدید: 298 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار