چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 06:24   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 96085صفحه نخست » متروپنجشنبه، 22 اردیبهشت 1401 - 08:00
تنها یک دهم قیمت واقعی بلیت مترو توسط مردم پرداخت می شود/ 770 میلیارد تن بدهی دولت به مترو تهران در سال جاری
  
ترابر نیوز:

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی شایسته اصل روز یکشنبه – 1 اسفند 1392 – در چهل و هشتمین جلسه شورا در جریان بررسی لایحه تعیین نرخ بلیت حمل و نقل عمومی گفت: مترو ستون فقرات حمل و نقل تهران و البرز است و داریم. ارزان ترین بلیط مترو جهان؛ کاهش هایی در بلیت مترو وجود دارد که همگی باعث کاهش درآمد مترو شده است و در محاسبات ما مشخص است که در واقع یک دهم بلیت را از شهروندان دریافت می کنیم که جبران مابه التفاوت بر عهده شهرداری و دولت است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: در سال 1400 بدهی دولت به شرکت مترو و شهرداری 770 میلیارد تن بود که امیدواریم محقق شود؛ این بدهی دولت در سال 1400 به شرکت مترو و شهرداری رسید. این رقم در سال 1401 1500 میلیارد تن است که امیدواریم محقق شود.

وی همچنین در خصوص دستورالعمل بهداشتی ستاد ملی تاج و تخت به مترو گفت: در حال تعویض کولرهای مترو هستیم. آنها زیر بار آزمایش هستند که بتوانیم هوای تازه در مترو داشته باشیم.

شایسته اصل افزود: قیمت بلیت مترو تجریش به کرج با نرخ بلیت تهران برابر است و 300 تن تفاوت دارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: اقتصادی و دارای ارزش اقتصادی است.

وی افزود: مسیر هشتگرد نیز روزانه حدود 200 مسافر دارد و گاهی حتی مسافر نداریم یا یک سرنشین داریم و اصلا مقرون به صرفه نیست و چون هزینه برق، نگهداری و نیروی کار را داریم؛ از این رو مسیر هشتگرد نیز در حال انجام است. در عمل از مسافران هزینه ای دریافت نمی کنیم.

شایسته اصل با بیان اینکه در خط 5 روزانه 100 هزار مسافر رفت و برگشت به تهران داریم، افزود: این افراد معمولاً کارگر و تکنسین هستند که اول صبح باید سر کار باشند و نسبت به قیمت بلیت حساس هستند. ما نمی توانیم از پس هزینه های بالا برآییم.

تعداد بازدید: 329 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار