چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 00:12   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 95938صفحه نخست » ریلی 2سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 - 11:09
190 میلیارد دلار در راه آهن خاورمیانه سرمایه گذاری می شود
  
ترابر نیوز:

ارزش پروژه های ریلی در شمال آفریقا و خاورمیانه به 190 میلیارد دلار رسیده است اما تاکنون تنها 18 میلیارد دلار سرمایه گذاری عمومی محقق شده است.

کارشناسان طی سخنانی در کنفرانس راه آهن که در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) برگزار شد، گفتند که این منطقه یکی از بازارهای رو به رشد سریع در جهان در بخش راه آهن است و در نتیجه شهرنشینی سریع، به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس به مدل های جایگزین حمل و نقل روی آورده اند.

به عنوان مثال، شبکه راه آهن خلیج فارس در سال 2017 تکمیل می شود و در آینده شش کشور خلیج فارس را هم به یکدیگر و هم از طریق ترکیه به اروپا متصل می کند. با این شبکه حمل و نقل بار و مسافر در منطقه هم اقتصادی تر و هم سازگار با محیط زیست خواهد بود.

به گفته منابع، تنها 10 درصد از سرمایه گذاری های برنامه ریزی شده محقق شده است. متروی دبی که در مرکز تجاری امارات تاسیس شده است 9 میلیارد دلار، پروژه راه آهن در عربستان سعودی 3 میلیارد دلار و پروژه مصر 3 میلیارد دلار هزینه داشته است. وقتی 3 میلیارد دلار پروژه در کشورهای دیگر اضافه شود، مشخص می شود که تاکنون 18 میلیارد دلار سرمایه گذاری در راه آهن انجام شده است.

کارشناسان همچنین بیان می کنند که در مرحله اول پروژه های ریلی بدون حمایت دولت قابل ساخت نیست اما در آینده می توان این شبکه ها را خصوصی کرد. تاکید می شود شبکه های ریلی نیز در بلندمدت به اقتصاد کشورهای منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

 

منبع: http://www.haberaj.com

 

تعداد بازدید: 537 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار